blog

Chcesz zwiększyć widoczność strony internetowej Twojej firmy?

Prowadzenie bloga firmowego to świetny sposób na zwiększenie widoczność swojej strony internetowej – wpływa on bowiem na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, stając się także istotnym narzędziem content marketignu, pozwalającego w zdobywaniu coraz większej ilości klientów.

Strona internetowa, a blog

Strona internetowa firmy to miejsce, gdzie prezentujesz swoją ofertę, blog firmowy jest czymś nieco innym – daje Ci okazję do tego, abyś mógł o swojej firmie i swoich produktach czy też usługach powiedzieć coś więcej. Pozwala zaprezentować się w roli eksperta, który zna się na rzeczy: doradzi, wytłumaczy i pozwoli dobrać najlepsze rozwiązanie.

Dobrze prowadzony blog firmowy przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie i ogólnego wzmocnienia pozycji Twojej witryny. Niezależnie od tego czym zajmuje się Twoja firma, wiedza, którą posiadasz, warta jest tego, aby się nią dzielić, tworząc treści eksperckie, które dobrze napisane przyciągną uwagę klientów i zachęcą ich do konwersji. Jeżeli chodzi o umieszczenie takiego bloga, to specjaliści polecają dodanie go do katalogu jako kolejnej postronny – blog wewnątrz witryny wzmacnia cały serwis i pomaga uzyskać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Warto to wykorzystać.

Przyciągaj uwagę unikalnymi treściami

Samo posiadanie bloga nie sprawi, że nasza pozycja w wynikach wyszukiwania wzrośnie – kluczowa jest tutaj jakość publikowanych treści. Nikt nie będzie chyba zaskoczony tym, że podstawa to interesujące oraz oryginalne treści. Artykuły, które umieszczane są na blogu, powinny być związane z ofertą Twojej firmy – poruszana przez Ciebie tematyka musi interesować odbiorców.

UWAGA!

Nie publikuj na swoim blogu kopii innych znalezionych w internecie artykułów, które pasują do tematyki Twojego biznesu, takie zachowanie odniesie odwrotny skutek do zamierzonego. Twoja strona albo spadnie w wynikach wyszukiwania, albo w ogóle będzie niewidoczna, a na Ciebie zostanie nałożona kara. Unikalność publikowanych treści ma tutaj ogromne znaczenie.

O czym pisać?

Skąd brać pomysły na to, jakie artykuły warto publikować? Najlepszym rozwiązaniem jest wsłuchanie się w głos swoich klientów: jakie pytania są przez nich najczęściej zadawane?, jakie problemy ich dotykają?, z czym mają największe trudności? – możliwości jest sporo, to Ty jako ekspert w Twojej branży musisz próbować wyczuwać nastroje oraz trendy i wpasowywać się w nie. Jeżeli nie masz własnych pomysłów, wnikliwie przyjrzyj się blogom firm konkurencyjnych – zobacz, o czym piszą, jednak w żadnym wypadku nie kopiuj treści. Poruszana przez nich tematyka może być jednak dla Ciebie doskonałą inspiracją: na blogu u konkurencji pojawił się artykuł, który nie wyczerpał tematu i masz pomysł jak go uzupełnić? A może masz inne zdanie na dany temat? Rozwiń myśl na swoim blogu i przedstaw klientom własny punkt widzenia.

Artykuły, które zainteresują klientów to również te dotyczące nowinek technologicznych i tego, co dzieje się w branży, którą się zajmujesz – oznacza to, że cały czas musisz być na bieżąco, tak aby o wszystkim informować obserwujących się użytkowników.

W poszukiwaniach tematów na artykuły pomocne mogą być też narzędzia analityczne, takie jak Google Search Console, który pozwoli na sprawdzenie, czego szukają Twoi klienci i jakie frazy najczęściej wpisują w wyszukiwarkę. Taka wiedza umożliwi Ci przygotowanie artykułów, które będą odpowiedzią na potrzeby klientów.

Artykuł blogowy, a SEO

Blog firmowy prowadzony powinien być tak, aby był użyteczny pod względem SEO, co oznacza, że niezbędne jest zadbanie o obecność odpowiednio dobranych słów kluczowych. To pozwoli na wzmocnienie pozycji w wynikach wyszukiwania i zwiększy ruch na stronie. Jednym z najprostszych narzędzi, które pomoże Ci w wyborze fraz jest wspomniany już wcześniej Google Serach Console, choć to oczywiście niejedyna możliwość. Jeżeli wiesz już jakich słów kluczowych powinieneś użyć, nie zapominaj o stosowaniu synonimów i wyrazów bliskoznacznych – roboty Google „lubią” tego typu zabiegi.

Jeżeli chodzi o tworzenie treści na bloga firmowego pod kątem SEO, niezwykle ważne jest to, aby korzystać z fraz kluczowych w sposób naturalny, w przeciwnym przypadku klienci zorientują się, że nie chodzi Ci o przekazanie im wartościowych treści, a jedynie o reklamę, a tego koniecznie należy uniknąć. Słowa kluczowe są ważne, ale nie mogą one zdominować Twojego artykułu – to one mają być dodatkiem do tekstu, a nie odwrotnie.

Bądź regularny

Samo stworzenie bloga i dodanie kilku artykułów na początek to dopiero rozgrzewka. Dużo większym wyzwaniem jest regularne prowadzenie go – dodawanie nowych artykułów, reagowanie na komentarze itp. Google zwraca uwagę na witryny, które regularnie aktualizują treści dlatego, aby być widocznym, musisz pokazać, że Twój blog się rozwija i  wciąż prezentuje aktualny i oryginalny content – tylko wtedy masz szansę odnieść sukces.

Pomocne może być stworzenie konkretnego planu prowadzenia bloga: kto i kiedy dodaje określone treści – sprecyzowany plan pozwoli być bardziej zdyscyplinowanym.

Zaproś klientów do udzielania się

Dobrą praktyką jeżeli chodzi o blogi firmowe, jest pozwolenie i zachęcanie klientów do komentowania poruszanych tematów. Opinie i sugestie klientów są doskonałą inspiracją do tworzenia nowych treści. Pamiętaj, aby odpowiadać na komentarze pojawiające się pod dodawanymi treściami – nie zostawiaj pytań bez odpowiedzi, reaguj na krytykę i nie pozostawiaj jej bez komentarza. Jeżeli popełniłeś błąd – przyznaj się i przeproś, jeżeli krytyka jest nieuzasadniona, w sposób grzeczny, ale zdecydowany odpowiedz na nią. Możliwość komentowania angażuje odbiorców treści, a o to nam przecież chodzi, dodatkowo roboty Google cenią strony, na których pojawiają się komentarze (niezawierające SPAM-u!)

Podsumowanie

Prowadzenie bloga niesie ze sobą sporo korzyści, jest jednak absorbujące: wymaga czasu oraz zaangażowania. Jeżeli chcesz dzielić się z klientami swoją wiedzą i czujesz, że to jest kierunek, w którym Twoja firma mogłaby pójść – to rozwiązanie z pewnością pozwoli Ci rozwinąć skrzydła i dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Powodzenia!

 

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl