blog

Własny sklep internetowy — WooCommerce, Magento czy dedykowany CMS?

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej w branży e-commerce wymaga obecnie nie tylko poświęcenia sporej ilości czasu, ale także dużego zaangażowania w rozwój biznesu. Najważniejsze w tej kwestii jest zbudowanie strony internetowej na odpowiednim silniku, który pozwoli na wygodne zarządzanie treścią, sklepem www oraz da użytkownikom poczucie bezpieczeństwa i komfortu na etapie realizowania zakupów przez internet.

Chcesz dowiedzieć się, jak najskuteczniej prowadzić swoje strony internetowe i jaki system będzie najlepszy do uruchomienia własnego serwisu sprzedażowego online? Poniżej przedstawiamy kilka systemów, które pozwalają na budowanie sklepów www od podstaw, a także ich różnice.

Sklep internetowy – dlaczego wybór odpowiedniej platformy sprzedażowej jest tak ważny?

Wbrew pozorom to właśnie od tego, jaką platformę sprzedażową wybierzesz dla swojego sklepu internetowego, zależy sukces i szybki wzrost zainteresowania ofertą u potencjalnych klientów. Wiele agencji SEO w Polsce proponuje wiele systemów, na których można zbudować strony ze sklepem internetowym. Zależnie od tego, jaką platformę wybierzesz dla swojego biznesu, odbije się to na późniejszym wdrażaniu działań marketingowych w postaci pozycjonowania SEO, reklam Google ADS, a także metod promocji w social mediach. W zakresie pozycjonowania najważniejszą kwestię odgrywa responsywność strony oraz możliwość jej łatwej decyzji – nie tylko pod kątem wyglądu, ale struktury treści.

W kwestii pozycjonowania oraz promowania witryny w sieci, warto zapoznać się z artykułem: Pozycjonowanie witryn – jak można wspomagać agencję SEO, która pozycjonuje naszą witrynę?

Platformy z otwartym kodem źródłowym – doskonały pomysł na własny sklep internetowy!

Nie ma żadnej wątpliwości, że nowoczesne platformy z otwartym kodem źródłowym to doskonały sposób, aby zbudować funkcjonalną i rozwojową stronę sklepu internetowego. Systemy typu open source wyróżniają się przede wszystkim ogromnym bezpieczeństwem działania, dzięki częstym aktualizacją kodu źródłowego tworzonego przez zorganizowaną społeczność użytkowników. Większość systemów open source pozwala na budowanie skalowalnego biznesu, co w dzisiejszych czasach jest wręcz podstawą do osiągnięcia sukcesu w branży e-commerce.

Otwarte systemy budowania sklepów internetowych umożliwiają edycję praktycznie każdego elementu na stronie. Dzięki temu każdy serwis może mieć swój indywidualny wygląd oraz funkcjonalności, a to przekłada się na realne szanse osiągnięcia sukcesu oraz wypromowania biznesu w sieci – nawet przy dużej konkurencji innych firm. Jeśli chodzi o najpopularniejsze serwisy open source do tworzenia sklepów internetowych w Polsce, wyróżniamy: WooCommerce, PrestaShop oraz Magento.

Sklep internetowy – dlaczego wybór odpowiedniej platformy sprzedażowej jest tak ważny?

WooCommerce

Można śmiało powiedzieć, iż jest to najpopularniejsza platforma pozwalająca na tworzenie funkcjonalnych stron sklepów internetowych. Ten CMS umożliwia łatwą instalację całego systemu, dodatków oraz wygodne zarządzanie platformą poprzez intuicyjny interfejs. Co ciekawe, w tamach WooCommerce można nie tylko poprowadzić responsywny sklep internetowy, ale także firmowego bloga, co znacznie ułatwia pozycjonowanie SEO w e-commerce.

Połączenie WordPress z WooCommerce to świetne rozwiązanie, które jest w 100% darmowe. Dodatkowe koszty mogą generować tylko płatne szablony graficzne, a także moduły zwiększające funkcjonalność strony internetowej. Co ciekawe, dla WooCommerce dostępnych jest kilkadziesiąt tysięcy darmowych wtyczek, co pozwala na prowadzenie sklepu www z minimum kosztów. Warto jednak wiedzieć, że WooCommerce będzie dobre tylko dla niewielkich sklepów i tych średnich, które raczej nie działają na masową skalę. Przy kilkunastu tysiącach produktów ten system może być niewydajny. Podsumowując: sklepy WooCommerce to świetne rozwiązanie ze względu na:

  • przyjazny system dla SEO,
  • wysoki poziom bezpieczeństwa,
  • dostęp do dużej bazy wtyczek oraz pomocy deweloperów,
  • prosty panel obsługi w polskim języku,
  • darmowe rozwiązania z opcją edycji kodu.

Trzeba też pamiętać o pewnych ograniczeniach, gdyż w przypadku WooCommerce wtyczki są dość rzadko aktualizowane, co powoduje brak kompatybilności modułów z wersją WordPress. Co ciekawe, WooCommerce nie ma też oficjalnego wsparcia technicznego, a więc trzeba korzystać z pomocy zewnętrznych deweloperów w zakresie naprawy usterek na stronie sklepu internetowego.

PrestaShop

PrestaShop to w ostatnich latach platforma okrzyknięta liderem wśród polskich sklepów internetowych. Dlaczego? Otóż system e-commerce na licencji open source w tym przypadku daje nieograniczone możliwości, ale tylko pod warunkiem dysponowania własnym hostingiem www. PrestaShop działa już od 2005 roku i od tego czasu do systemu wdrożono wiele innowacji, które pozwalają na zbudowanie naprawdę praktycznego i responsywnego serwisu www. Najważniejszym atutem PrestaShop jest fakt, iż każdy deweloper może ingerować w kod źródłowy systemu sklepu internetowego, a to znacznie ułatwia pozycjonowanie.

Najważniejszą zaletą PrestaShop jest jego funkcjonalność i wysoki poziom wydajności – na tym systemie można postawić nawet duże sklepy internetowe z tysiącami produktów dostępnymi w sprzedaży. Główne atuty takiego rozwiązania, to:

  • brak opłaty abonamentowej,
  • możliwość edycji kodu źródłowego strony,
  • prosty w obsłudze panel użytkownika,
  • wiele modułów dostępnych do rozszerzenia funkcjonalności strony internetowej,
  • ogromna społeczność PrestaShop w sieci, co pozwala na szybsze rozwiązywanie problemów.

Jeśli chodzi o minusu – PrestaShop generuje spore koszty wynikające ze stworzenia indywidualnego szablonu sklepu internetowego, nie gwarantuje wstecznej kompatybilności oraz niektóre moduły mogą zaskakiwać wysokimi cenami wdrożenia.

Magento

System Magento to platforma e-commerce, która pozwala na stworzenie sklepu www z nieograniczoną możliwością edycji. To ogromny atut, dzięki któremu wprawiony deweloper będzie w stanie zbudować naprawdę funkcjonalną stronę sklepu online z minimum kosztów. Co ciekawe, nawet podstawowe funkcjonalności tego systemu pozwalają na wygodne pozycjonowanie serwisu w sieci. Według najnowszych danych Magento jest wykorzystywany nawet przez największe sklepy internetowe na świecie. 

Atuty tej platformy to duża dostępność dodatkowych modułów, wiele opcji edycji kodu źródłowego, system przystosowany do SEO oraz praktycznie nieograniczone opcje rozbudowy. Do wad zaliczamy wyłącznie problemy z modyfikacją gotowych szablonów, dość wysokie koszty wdrożenia indywidualnych szablonów i funkcji oraz konieczność posiadania szerokiej wiedzy informatycznej do zarządzania systemem.

Darmowe czy płatne systemy dla sklepu internetowego – co lepiej wybrać?

Nie da się jednoznacznie określić tego, jaka platforma będzie lepsza dla sklepu internetowego. Wszystko zależy od potrzeb przedsiębiorstwa, a także wielkości serwisu sprzedażowego online. Najistotniejsze jest jednak to, aby porównać wszystkie dostępne możliwości. W ramach płatnych systemów abonamentowych wyróżniamy takie, jak: Sky-Shop, Shopify oraz Shoper. Te jednak generują spore miesięczne koszty, choć gwarantują dość dobre przystosowanie do prowadzenia działań content marketingu i pozycjonowania SEO.

Jeśli chcesz dowiedzieć się nieco więcej, koniecznie sprawdź też artykuł: Jaką platformę e-commerce wybrać?

Podsumowując: warto wybrać taki system CMS dla strony sklepu internetowego, aby mieć nieograniczone możliwości dopasowania wyglądu strony internetowej do potrzeb użytkowników, a także do możliwości, jakie dają nowoczesne strategie marketingu internetowego. Nie ma jednego, idealnego systemu, który spełniałby wszelkie wymogi sklepu www bez konieczności dostosowywania wyglądu i funkcjonalności przy pomocy płatnych oraz darmowych wtyczek. Przed ostatecznym wyborem zawsze sprawdź wady i zalety każdej platformy, a na pewno będziesz w stanie wybrać tę najlepszą dla swojego biznesu.

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl