blog

Content Marketing — na czym polega i jakie niesie korzyści?

Wdrożenie strategii content marketingu w firmie to podstawa, aby móc wypromować markę w sieci i zyskać nowe grono klientów, co przełoży się finalnie na zyski przedsiębiorstwa. Można powiedzieć, że content marketing to jedna z najskuteczniejszych metod promocyjnych w dzisiejszych czasach. Podstawą takiego działania jest zaplanowanie właściwej strategii, która pozwoli na regularne osiąganie zamierzonych celów oraz budowanie głębokich relacji z potencjalnymi odbiorcami. To znacznie zwiększa szansę na to, aby dotrzeć do większej liczby odbiorców oraz przekazać informacje wysokiej jakości. Podstawą content marketingu jest stworzenie dobrej jakości contentu, czyli treści. Najważniejsze jest to, aby przekazywać odbiorcom kluczowe informacje, które mogą ich zainteresować oraz być przydatne. Warto też pamiętać o tym, aby dobierać odpowiednie kanały dystrybucji informacji – tylko wtedy content marketing ma sens i przynosi zamierzone efekty w stosunkowo krótkim czasie. 

Czym jest content marketing? Dowiedz się więcej!

Według definicji content marketing to pewna odmiana promocji, która polega na przekazywaniu rzetelnych i wartościowych informacji swoim potencjalnym odbiorcom. Najważniejsze jest to, aby ująć strukturę treści w odniesieniu do reklamy. Oznacza to, że content marketing obejmuje nie tylko stworzenie naprawdę dobrej jakości treści, ale także wykorzystania przyjaznych dla oka grafik i form promocji, które zachęcają do podjęcia interakcji przez użytkownika. Najprostszym przykładem content marketingu jest budowanie wartościowych wpisów blogowych i opisów produktów z nastawieniem na najistotniejsze wartości, ale z jednoczesnym wdrożeniem w treść zachęcających wzmianek CTA (Call To Action), dzięki czemu potencjalni odbiorcy chętniej wejdą na stronę internetową i dokonają zakupu.

A może interesujesz się pozycjonowaniem stron internetowych i chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób tworzyć naprawdę wartościowe treści dla odbiorcy, ale też pod kątem SEO? Koniecznie przeczytaj ten artykuł o zasadach pisania tekstów pod pozycjonowanie.

Content marketing – przykłady zastosowania tej strategii reklamy

W ramach strategii content marketingu możesz zdecydować się na wykorzystywanie różnych mediów i form przekazywania informacji. Publikowanie treści wyłącznie na swojej stronie internetowej to zły pomysł – w ten sposób zamykasz się na nowych, potencjalnych klientów. Jeśli chcesz wykorzystać potencjał content marketingu, postaw na takie formy komunikacji, jak:

  • Wpisy blogowe publikowane na własnym serwisie oraz serwisach zewnętrznych – możesz tworzyć wpisy poradnikowe o dużej wartości contentu, a także teksty z frazami long tail, które pozwalają na pozycjonowanie produktów i usług.
  • Twórz profesjonalne opisy produktów – w ramach content marketingu to podstawa, aby zbudować na stronie sklepu internetowego rzetelne opisy produktów, przyciągające uwagę potencjalnych klientów. Opis funkcji, wyglądu, najistotniejszych cech – można powiedzieć, że to podstawa dla content marketingu w sklepie www.
  • Publikuj artykuły eksperckie – zależnie od branży, możesz tworzyć profesjonalne wpisy zawierające ciekawe informacje w ramach danej dziedziny. Jeśli jesteś ekspertem w wybranej branży, koniecznie zdecyduj się na taki krok. Możesz też zdradzić swoje tajemnice przez social media, co na pewno przyciągnie uwagę odbiorców.

Dlaczego warto inwestować w content marketing?

Jest wiele kwestii, które determinują opłacalność inwestycji w dobrą strategię content marketingu. W ramach takich działań możesz przede wszystkim:

  1. Poprawić wizerunek swojej firmy i wypracować opinię eksperta w danej dziedzinie.
  2. Zwiększyć widoczność marki w sieci i poprawić ruch na stronie.
  3. Zyskać zaufanie potencjalnych klientów oraz zyskać nowych odbiorców.

To najważniejsze atuty stosowania sprawdzonych metod komunikacji w sieci. W ramach content marketingu można prowadzić szeroki zakres działań, a mianowicie: blogi, strony internetowe, newslettery e-mail, profile w social mediach. Można powiedzieć, że content marketing to zbiór działań, które realnie wpływają na to, jak firma będzie postrzegana na rynku, a także jakie będzie mieć szanse na przyciągnięcie uwagi nowych klientów.

Jak zaplanować strategię content marketingu? Podsumowanie

Planowanie strategii content marketingu wymaga przede wszystkim przeprowadzenia audytu marki oraz strony internetowej, a także ustalenia metod działania. Pozycjonowanie stron www i działania SEO polegają przede wszystkim na analizie konkurencji na tle firmy, a także opracowaniu odpowiednich sposobów komunikacji, które przyniosą zamierzone efekty. W ramach strategii content marketingu, należy:

  • ustalić działania konkurencji,
  • przeanalizować renomę marki w sieci, a także możliwości dalszego promowania,
  • wybrać najkorzystniejsze media komunikacyjne,
  • zaplanować tworzenie wpisów blogowych i innych, np. na social media, czyli po prostu stworzyć dobry Content Plan,
  • rozpocząć wdrażanie strategii content marketingu – krok po kroku.

Firmy, które nie mają doświadczenia w świecie marketingu internetowego, koniecznie powinny zdecydować się na profesjonalne usługi, które obejmują zarówno audyt, pozycjonowanie SEO, jak i planowanie strategii content marketingu wraz z analizą wyników działania. Wybierając firmę do współpracy, warto sprawdzić jej dotychczasowe realizacje, aby ocenić, czy naprawdę warto skorzystać z usług content marketingu i innych, które są związane z promowaniem marki w sieci.

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl