Skuteczny przekaz

Content marketing

Content marketing to odpowiedź na problem spadającej skuteczności tradycyjnych sposobów reklamy.
Użytkownicy Internetu stają się coraz bardziej świadomi w wyborze napływających do nich treści, szukając wartościowych informacji i pomijając te, które ich nie interesują. Marketing treści pozwala na budowanie zaangażowania i trwałej relacji z klientem.

Atrakcyjne i przydatne treści

Content marketing oznacza długotrwałe i konsekwentne działanie, polegające na publikowaniu atrakcyjnych i przydatnych treści skierowanych do konkretnej grupy odbiorców. Marketing treści jest efektywniejszą alternatywą dla standardowych reklam, które zaczynają być postrzegane jako agresywne i skutecznie odstraszają klientów.

Content marketing

Co to jest content marketing?

W przeciwieństwie do działań promocyjnych opartych na klasycznym przekazie reklamowym, content marketing stawia na budowanie pozytywnych relacji i wzmacnianie pozycji marki.

Content marketing może przybierać formy m.in. artykułów, poradników, recenzji czy wywiadów. Najczęściej wykorzystywanymi przez przedsiębiorców w tej formie promocji narzędziami są media społecznościowe, newslettery, artykuły na stronę www, grafika czy autorskie wideo. Publikowanie interesujących treści ma w tym przypadku spełnić bardzo konkretną funkcję. Jej zadaniem jest przyniesienie korzyści zarówno firmie, jak i czytelnikowi, dostarczając wartościowy kontent i przekazując informacje związane z firmą.

Reasumując, podstawowe działania takiej formy marketingu to: tworzenie i publikowanie interesujących treści, które przyciągną uwagę wybranej grupy klientów i budowanie ich lojalności poprzez konsekwentne działanie w tym kierunku.

Marketing treści jest bardzo uniwersalnym narzędziem, dzięki czemu może być wykorzystywany na niemal każdym etapie sprzedaży i w każdej branży, realizując bardzo urozmaicone potrzeby i cele. Różnorodność form marketingu treści sprawiła, że stał się on jedną z najpopularniejszych form działań marketingowych w Internecie. Oczywiście, taka postać promocji może być stosowana również poza światem wirtualnym, w postaci ulotek, folderów, etc.

Content marketing często kojarzony jest z pojęciem marketingu wirusowego, czyli działaniami mającymi na celu budowanie świadomości marki poprzez nakłonienie odbiorców do samodzielnego podzielenia się informacją ze znajomymi czy rodziną. Dzieje się to często za pośrednictwem forów i mediów społecznościowych. Marketing treści działa na bardzo podobnej zasadzie – poprzez publikowanie przydatnych treści, staramy się nakłonić użytkowników, by uznali ofertę firmy za wartościową oraz polecili ją kolejnym znajomym. Im wartościowsze treści, tym większa szansa na powodzenie tego przedsięwzięcia.

Marketing treści – budowanie pozycji marki

Nie jest żadną tajemnicą, że klient chętniej sięga po produkt marki, którą rozpoznaje i uważa za godną zaufania. Content marketing to idealne narzędzie do wywołania w nim takiego poczucia. Takie działania mają na celu utrzymanie i poszerzanie grupy klientów, co w konsekwencji pozwala zwiększyć wyniki finansowe. Im częściej potencjalny klient będzie się stykał z daną marką, tym większe prawdopodobieństwo, że wybierze ją podczas zakupów. Dlatego skutecznie przeprowadzany Content marketing może generować znaczące zyski dla Twojej firmy.

Content marketing i pozycjonowanie stron www

Pomocna i interesująca dla użytkowników zawartość strony www ma wpływ nie tylko na wizerunek marki czy zaufanie klienta. Dwa główne czynniki, którymi kierują się algorytmy Google przy ustalaniu pozycji wyników wyszukiwania to jakość publikowanej treści oraz linki, które do niej prowadzą. Robot Google na podstawie kilkudziesięciu czynników podejmuje decyzję, czy dany jest przydatny i wartościowy merytorycznie.

Content marketing

Dlatego tak ważne jest, by zamieszczany tekst bądź media były odpowiednio zoptymalizowane dla potrzeb wyszukiwarki. Należy więc zwrócić uwagę na sposób przygotowania takiej zawartości – obecność fraz kluczowych, optymalizację grafik, zawartość nagłówków etc.

Google lepiej postrzega strony, w których treści są regularnie aktualizowane od tych, na których znajdują się przestarzałe i przedawnione informacje. Dodatkowo, systematyczne tworzenie treści wspomaga pozycjonowanie strony na tzw. „długi ogon fraz kluczowych”, czyli zwiększanie widoczności serwisu podczas wyszukiwania fraz wielowyrazowych, łatwiejszych do zamieszczenia w artykule, które mogą odbiegać od głównych fraz naszej strony, a klienci wpisują je w wyszukiwarce. Frazy z zakresu długiego ogona mają bardzo duży potencjał i nie należy go lekceważyć.

Wartościowe treści

Wartościowe treści

Wartościowe treści, będące odpowiedzią na problemy użytkowników, pozwalają również na skuteczne pozyskiwanie linków. Potencjalni klienci chętnie dzielą się przydatnymi artykułami na swoich blogach czy też w social media, dzięki czemu możesz zwiększyć ruch na Twojej stronie, a tym samym umocnić jej pozycję.

Atrakcyjna treść na stronie www sposobem na sprzedaż

Odpowiednio przygotowane treści mogą docierać do użytkowników na różnych etapach procesu zakupowego. Jest to wyjątkowo skuteczna metoda stopniowego nakłaniania go do dokonania zakupu. Gdy użytkownik szuka rozwiązania swojego problemu, często szuka rozwiązania na blogach bądź stronach poświęconych danej tematyce. Z interesującymi dla niego treściami możemy trafić do niego znacznie wcześniej, niż zacznie planować zakupy – publikując porady, dzieląc się swoją wiedzą, utrwalając w ten sposób nasz wizerunek eksperta. W nienachlany sposób pokazujemy potencjalnemu klientowi, że znamy się na tym co robimy i warto nam zaufać. To z dużym prawdopodobieństwem spowoduje, że przy wyborze odpowiedniego dla siebie produktu wybierze naszą firmę.

Content marketing – kto powinien się nim zainteresować?

Marketing treści jest niezbędnym narzędziem przy wdrażaniu strategii komunikacyjnej każdej marki i przedsiębiorstwa. Tradycyjne formy promocji przestają być skuteczne, dlatego rzetelna i odpowiednio przygotowana treść jest najskuteczniejszym i jednocześnie jednym z najbardziej atrakcyjnych cenowo sposobów na pozyskanie nowych i utrzymanie stałych klientów. Skutecznie zaplanowany i przeprowadzony Content marketing zwiększa sprzedaż i widoczność witryny, poprawia wizerunek firmy oraz korzystnie wpływa na ruch na stronie www i jego jakość. Inwestycja w taką formę promocji wpłynie korzystnie na budowanie marki każdej firmy, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności czy miejsca na świecie.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl