Chcesz, by ruch na Twojej witrynie zwiększył się wielokrotnie? Każdego dnia tysiące polskich użytkowników wykorzystuje pierwsze strony wyszukiwania, by znaleźć informacje, produkty lub usługi, których potrzebują. Żadna reklama nie daje takich efektów, jak wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Dzięki współpracy z nami wiele firm osiągnęło wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie, zwane także SEO (ang. Search Engine Optimization) to długotrwały proces mający na celu zdobycie i utrzymanie jak najwyższej pozycji witryny dla konkretnych fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej. SEO polega na ciągłej optymalizacji treści, technicznych aspektów budowy strony WWW oraz linków prowadzących do serwisu aż do osiągnięcia pożądanej pozycji, a także później, w celu jej utrzymania.
SEO to proces złożony, wieloetapowy i długotrwały. Dokładnie wiemy, jakie czynniki są brane pod uwagę przez roboty Google oraz które elementy konstrukcji i treści witryny internetowej wpływają na skuteczne pozycjonowanie strony www. Pozycjonowanie strony www wymaga podjęcia licznych działań na wielu płaszczyznach.
Pozycjonowanie stron www to wzrost ruchu i szansa na sprzedaż
Pozycjonowanie stron www i optymalizacja SEO pod kątem wyszukiwarek niesie ze sobą bardzo wymierne korzyści. Wysokie pozycje w wyszukiwarce Google to najszybsza droga do zwiększenia ruchu na stronie www i sprowadzenie na witrynę nowych użytkowników. Nie pozwól by potencjalni klienci Twojej firmy ominęli cię w sieci.
Nieodłącznym elementem w utrzymania wysokiej pozycji w wyszukiwarce jest wdrożenie narzędzi analityki internetowej.
Analityka internetowa jest to proces, który obejmuje gromadzenie danych o użytkownikach Twojego serwisu, gruntowną analizę tych danych, a także wdrażanie działań służących osiągnięciu wybranych celów biznesowych. Zważywszy na to, że ruch na stronie przekłada się na sukces Twojego biznesu, konieczna jest więc ciągła kontrola tych informacji. Przy pomocy odpowiednich narzędzi analitycznych pomożemy Ci dowiedzieć się, które z Twoich działań marketingowych przynoszą efekty, a które wymagają dopracowania, a także opracowania odpowiedniej strategii promocji firmy w sieci. Odpowiednie wykorzystanie tych narzędzi pozwala na osiągnięcie wymarzonych rezultatów w biznesie, w szczególności zwiększenie zysków. Poza specjalistyczną wiedzą w tym zakresie udostępniamy ci również narzędzia, dzięki którym będziesz mógł monitorować ruch na swojej witrynie, oceniać jej popularność i skuteczność.
Dość często Klienci posiadają podstawową wiedzę na temat tego co mogliby zrobić z własną stroną www. Działania optymalizacji i prowadzenia płatnej kampanii reklamowej to tylko wybrane z nich, które warto byłoby rozważyć w procesie marketingu internetowego.
Linkowanie wewnętrzne należy do najbardziej sprawdzonych metod na usprawnienie pozycjonowania stron internetowych. W zależności od wielkości danego serwisu można zdecydować się na linkowanie śródtekstowe uznawane za optymalne rozwiązanie w dziedzinie promocji sieciowej. Dzięki niemu:
Decydując się na skorzystanie z linkowania wewnętrznego, musimy pamiętać o tym, by poprawić linkowanie pod względem nowych szczegółów z adresów URL. Wewnętrzne linki przez nas stosowane powinny być wolne od błędów typu 404 oraz przekierowania 30x, niektórzy niestety o tym zapominają, a potem dziwią się, że strona po wypozycjonowaniu działa nieprawidłowo.
Nasi specjaliści przygotowują raporty fraz kluczowych podlegających pozycjonowaniu. Warto jednak wspomnieć, że tego typu dane tylko częściowo pozwalają określić czy podejmowane działania związane z pozycjonowaniem strony www są skuteczne. Często na pozytywne efekty działań trzeba czekać przez dłuższy okres czasu. Pamiętajmy też, że pozycjonowanie określonych fraz kluczowych powoduje jednocześnie poprawę widoczności strony www również w przypadku innych słów kluczowych, które nie koniecznie są przedmiotem umowy pozycjonerskiej. Źródłem cennych informacji pozwalających ocenić efektywność działań SEO jest niewątpliwie Google Analytics. Narzędzie to umożliwia nam chociażby sprawdzenie jaka jest liczba wejść z organicznych wyników wyszukiwania. Google Search Console pozwoli nam między innymi dowiedzieć się jakie frazy wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce Google skierowały ich na naszą stronę internetową.
Współpraca dotycząca pozycjonowania stron WWW przebiega zwykle w oparciu o umowę bezterminową.
Zanim podjęte zostaną jakiekolwiek działania związane z pozycjonowaniem strony internetowej, konieczne jest wykonanie dokładnego audytu SEO. Audyt SEO pozwoli nam ocenić w jakim stanie technicznym jest obecnie dana strona WWW. Po przeprowadzeniu analizy będziemy w stanie określić jakie zmiany są konieczne. Zidentyfikujemy elementy, które muszą być wprowadzone, aby zoptymalizować stronę www Klienta. Analiza witryny pozwoli nam dobrać odpowiednią strategię pozycjonowania. Przyjrzymy się między innymi kwestiom takim jak cel witryny, grupa docelowa.
Podejmując się pozycjonowania strony www podpisujemy z Klientem umowę o współpracy. W oparciu o analizę potrzeb, celów oraz możliwości Klienta określamy zakres działań SEO prowadzonych przez naszą agencję oraz proponujemy stałą miesięczną stawkę. W trakcie trwania umowy jest możliwość zmiany ustalonej kwoty, jeśli Klient chce chociażby zwiększyć zakres prowadzonych działań i położyć większy nacisk na pozycjonowanie swojej strony WWW. Nasi specjaliści analizując branżę i konkurencję doradzają w wyborze fraz kluczowych. Miesięczny abonament umożliwia naszym pozycjonerom rozłożenie niezbędnych działań w czasie oraz sprawne reagowanie na wyniki, jakie przynosi obrana strategia. Dzięki temu osiągamy stopniowy wzrost pozycjonowanych fraz co jest dobrze odbierane przez Google.
Jest kilka zasadniczych korzyści jakie płyną z prawidłowych działań optymalizacyjnych. Jedną z najważniejszych jest zdecydowanie większy ruch na Państwa witrynie. Wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania koncentrują na sobie uwagę internautów i większość kliknięć i wyświetleń dotyczy właśnie stron wyświetlających się w TOP 10. Obecność naszej strony www na czele rankingu może zatem spowodować znaczny wzrost ruchu na stronie. Działania realizowane w ramach pozycjonowania stron ww i SEO obejmują również tworzenie prawidłowo sformułowanych tytułów i opisów zawierających słowa kluczowe, które następnie pokazują się na stronie wyników wyszukiwania. Zoptymalizowane tytuły i meta opisy pomagają zwiększyć współczynnik klikalności, co również sprzyja wzrostowi ruchu na stronie.
Bieżąca analiza efektów aktualnie realizowanej strategii pozycjonerskiej daje nam możliwość szybkiej reakcji i wprowadzania zmian w zakresie realizowanych działań. Wzrosty, spadki, ruch, konwersje to część kompleksowej analizy jaką przeprowadzamy regularnie. Sprawdzamy jakie jest zaangażowanie osób wchodzących na stronę, jaką ścieżkę wybierają oni w celu finalizowania sprzedaży, słowa kluczowe jakie wpisują, aby znaleźć Państwa stronę.
Pozycjonowanie stron www i SEO to też opłacalna strategia marketingowa. Jest ona skierowana do użytkowników, którzy aktywnie poszukują Państwa produktów i usług online. Zainteresowanie ze strony internautów planujących dokonanie zakupu powinno z czasem przełożyć się na zwiększenie przychodów osiąganych przez sklep internetowy czy tez wzrost wartości firmy.
Decydując się na pozycjonowanie strony www zyskujecie Państwo pewność, że witryna będzie użyteczna. Jednym z założeń działań pozycjonerskich jest stworzenie strony internetowej, która będzie dobrze postrzegana przez wyszukiwarki. Wśród warunków koniecznych do osiągnięcia tego celu jest stworzenie witryny z intuicyjną nawigacją. Na tym zyskują oczywiście również użytkownicy, którzy z pewnością docenią fakt, że nie będą mieli trudności z poruszaniem się po stronie przeglądając treści czy dokonując zakupu.
Większa świadomość marki. Przedostanie się do czołowych miejsc w wyszukiwarce powoduje, że użytkownicy dostrzegają Państwa markę. Pojawianie się na wysokich pozycjach na wybrane słowa kluczowe nie tylko pomaga użytkownikom kojarzyć z nimi markę, ale również budzi ich zaufanie. Dzieje się tak dlatego, że firmy obecne na pierwszej stronie wyników są ogólnie postrzegane jako bardziej wiarygodne. Im wyższe pozycje zajmuje Państwa strona, tym większe szanse na to, że internauci zobaczą prezentowane treści i jeśli zainteresuje ich to co tam znajdą – na zbudowanie więzi z Państwa marką.
AdWords i działania SEO to kluczowe aspekty SEM (Search Engine Marketing), czyli marketingu w wyszukiwarkach. Na tak zadane pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, często najlepszym rozwiązaniem okazuje się połączenie obu strategii. Wiele zależy od branży, od tego jakim kosztem, jak szybko i co chcemy osiągnąć.
Koszt pozycjonowania strony www będzie zależał od warunków i umowy jaka jest zawarta z agencją zajmującą się prowadzeniem działań SEO. W przypadku reklam AdWords płacimy za każde kliknięcie w link. Całkowity koszt jest zależny od nas i budżetu jaki chcemy i możemy przeznaczyć na kampanię.
Liczba użytkowników/potencjalnych klientów jaką można uzyskać stosując obie strategie marketingowe może być zadowalająca w obu przypadkach. Jeśli bierzemy pod uwagę zakres czasowy, AdWords może pomóc nam uzyskać więcej potencjalnych klientów w krótszym czasie. Jednak w dłuższej perspektywie działania związane z pozycjonowaniem stron www i poprawa pozycji firmy w rankingu wyszukiwarek mogą przyciągnąć do firmy szerszą grupę osób zainteresowanych. Poza tym, jest dość liczne grono osób, które z dużą dozą sceptycyzmu podchodzą do płatnych reklam. Pomijają oni pojawiające się linki sponsorowane i rozpoczynają przeglądanie wyników, które wyświetlają się poniżej, wśród wyników organicznych właśnie. A na nie wpłynąć możemy umiejętnie przeprowadzając działania związane z pozycjonowaniem stron www.
Wyniki naturalne pod pozycjonowanie mają oraz wyniki płatne w postaci linków sponsorowanych zostały oznaczone kolorowymi ramkami, aby łatwiej było je od siebie odróżnić.
Nie praktykujemy tych metod budowania marki w sieci, wiedząc, że są one nieuczciwe i nieetyczne. Nie działamy na niczyją szkodę, skupiając się jedynie na tym, by zwiększyć własną efektywność działań.
Jako, że nie jesteśmy posiadaczami wyszukiwarek, nie możemy dawać gwarancji utrzymania strony na określonej pozycji w wynikach wyszukiwarek. Zdobycie oraz utrzymywanie pozycji jest procesem ciągłym I wymagającym wielu czynności kontrolnych I analitycznych.
SEM – Search Engine Marketing – zespół zabiegów marketingowych w wyszukiwarkach dla poprawienia jakości I ilości ruchu robotów odpowiedzialnych za wyszukiwanie danych. Najwięcej działań jest w obszarze wyników płatnych, sponsorowanych, a także organicznych.
SEO – Search Engine Optimization – optymalizacja strony dla poprawienia poziomu widoczności w wynikach naturalnych, bez dodatkowych opłat
PPC – Pay Per Click – metoda rozliczeniowa, reklamodawca nie płaci za wyświetlanie, tylko za kliknięcia w reklamę wraz z wejściami na stronę promującą
CPC – Cost Per Click – koszt za jedno kliknięcie w link o charakterze sponsorowanym
Wykorzystujemy metodę pozycjonowania wizerunkowego, żeby korzystający z sieci mogli łatwiej odnaleźć to, co w danej chwili ich interesuje. Zasoby danych marek są więc niezwykle czytelne. Takie podejście umożliwia szybsze zlikwidowanie z pierwszych stron wyników wyszukiwania wszelkich niekorzystnych notatek wpływających na nieprzychylny obraz danej marki. Zdarza się, że dla jednego producenta zlecającego nam pozycjonowanie wizerunkowe możemy usunąć nawet 8 nieprzychylnych wpisów z pierwszych podstron wyników prac wyszukiwarek!
Tak, wszyscy nasi klienci mogą na bieżąco przyglądać się postępom prac, dzięki nowoczesnemu i łatwemu w obsłudze panelowi.
Pierwsze zmiany widoczne będą już po kilku tygodniach. Jak silny pojawił się wzrost, możemy zauważyć dzięki statystykom odwiedzin oraz specjalnym raportom. Szybkość działania danej strony zależna być może od czasu jej przebywania w Internecie, jakości treści oraz stopnia optymalizacji. Liczy się także stopień rozbudowania wszystkich zabiegów pod pozycjonowanie stron www.
Nie poleca się takich zabiegów. Pozycjonowanie każdej strony internetowej ma to do siebie, że nastawione jest na długotrwałe działanie. A tutaj oprócz cierpliwości liczy się też wyczucie. Tylko wtedy pozycje prezentują się w naturalny I czytelny sposób. Przy zbyt dynamicznych działaniach możemy spowodować, że następstwa będą dokładnie odwrotne od tych, które na samym początku sobie założyliśmy.
Nie ma jednakowego wzoru na to rozwiązanie. Jeśli pozycjonujemy strony z bardzo rywalizujących branż, osiągnięcie wymarzonej czołówki w wynikach wyszukiwarek może zająć nawet kilkanaście miesięcy lub 2 lata. Dlatego tak ważne jest, by proces pozycjonowania strony internetowej zaczął się możliwie jak najszybciej, jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem prowadzenia działalności. Wtedy droga ku dorównaniu konkurentom nie jest tak wyboista.
Pozycjonowanie strony internetowej jako główny cel ma postawioną prezentację oferty dla konsumentów, którzy do tej pory nie znali danej marki. W praktyce wszelkie informacje poszukiwane są nie poprzez nazwę firmy, ale przez nazwy sprzedawanych produktów oraz reklamowanych usług.
Jeśli do pozycjonowania zostaną wykorzystane jedynie pojedyncze słowa, trudniej będzie odnaleźć daną stronę. Do tego dochodzi jeszcze niski współczynnik konwersji oraz spedek częstości zastosowania. Działamy zawsze w oparciu o odpowiednio dobrane słowa kluczowe, stanowiące dokładny opis produktów, bądź usług. Zanim dane słowa kluczowe zostaną przez nas wybrane, przeprowadzany dokładne badania. Przy wyborze zawsze bierzemy pod uwagę motyw “długiego ogona”. Wszystkie te rozbudowane czynności są następstwem rozwoju nowych opcji funkcjonalności w najpopularniejszych wyszukiwarkach.
Wszystko dlatego, iż jest to proces, w którym trudno ustalić jednoznaczny koniec. Zdobyta pozycja musi zostać poddana dalszemu, stałemu monitorowaniu. To wymaga wytężonych prac. Przyczyniają się do tego stale następujące zmiany w algorytmach wyszukiwarek, pod uwagę trzeba brać także działania konkurencji, by nie pozostać w tyle.