Daj się zauważyć!

Pozycjonowanie stron www / SEO

Chcesz, by ruch na Twojej witrynie zwiększył się wielokrotnie? Każdego dnia tysiące polskich użytkowników wykorzystuje pierwsze strony wyszukiwania, by znaleźć informacje, produkty lub usługi, których potrzebują. Żadna reklama nie daje takich efektów, jak wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Dzięki współpracy z nami wiele firm osiągnęło wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie stron www

Co to jest pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie, zwane także SEO (ang. Search Engine Optimization) to długotrwały proces mający na celu zdobycie i utrzymanie jak najwyższej pozycji witryny dla konkretnych fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej. SEO polega na ciągłej optymalizacji treści, technicznych aspektów budowy strony WWW oraz linków prowadzących do serwisu aż do osiągnięcia pożądanej pozycji, a także później, w celu jej utrzymania.

Pozycjonowanie stron www Warszawa tylko z estinet.pl

Pozycjonowanie stron www Warszawa

Co składa się na proces pozycjonowania stron www?

SEO to proces złożony, wieloetapowy i długotrwały. Dokładnie wiemy, jakie czynniki są brane pod uwagę przez roboty Google oraz które elementy konstrukcji i treści witryny internetowej wpływają na skuteczne pozycjonowanie strony www. Pozycjonowanie strony www wymaga podjęcia licznych działań na wielu płaszczyznach.

Etapy pozycjonowania stron internetowych

Pozycjonowanie stron www to wzrost ruchu i szansa na sprzedaż

  • Optymalizacja strony  – po dogłębnej analizie Twojej witryny internetowej wprowadzamy szereg działań optymalizacyjnych, takich jak poprawa logicznej struktury strony, optymalizacja elementów technicznych, meta-tagów, wprowadzenie tekstów alternatywnych, etc.
  • Dobór słów i fraz kluczowych – słowami kluczowymi nazywamy wyrazy, które wpisywane są do wyszukiwarki Google w celu odnalezienia konkretnych informacji, usług lub produktów. Ich właściwy dobór jest jednym z najważniejszych czynników, wpływający na sukces działań SEO na Twojej stronie Optymalizacja serwisu internetowego pod kątem wybranych fraz kluczowych jest cykliczna, powtarzana w razie zaistnienia takiej potrzeby w dowolnym momencie pozycjonowania strony.
  • Zaindeksowanie witryny w Google
  • Budowanie kontentu strony – po analizie serwisów konkurencji, przygotujemy treści na Twoją stronę. Unikalne, odpowiednio nasycone słowami kluczowymi i prawidłowej długości teksty to jeden z najważniejszych czynników, które Google bierze pod uwagę, przy ustalaniu, czy serwis jest dla niego odpowiedni tematycznie i wartościowy, a to w sposób naturalny podnosi pozycję witryny w wyszukiwarce.
  • Zdobywanie linków do witryny (link building) – profesjonalne budowanie profilu linkowego z zewnętrznych serwisów nie tylko pozwala podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania, ale także pozwala uwidocznić Twoją markę w sieci.
  • Optymalizacja grafik -grafika na stronie internetowej jest elementem przyciągającym uwagę użytkownika, pozwala także na przyciągnięcie ruchu z wyszukiwarki grafiki. Jednak aby tak się stało, obrazy muszę być odpowiednio zoptymalizowane, w przeciwnym wypadku szanse na pojawienie się w Google Grafika, a co za tym idzie sprowadzenie ruchu na Twój serwis tą drogą, są nikłe.
  • Monitorowanie pozycji strony w wyszukiwarce– regularne sprawdzanie pozycji Twojej strony internetowej w wyszukiwarkach na promowane frazy kluczowe to podstawa Naszej pracy. Tylko systematyczne działania w obszarze pozycjonowania i optymalizacji witryny przynoszą efekty na dłuższą metę.

Pozycjonowanie strony WWW to sukces Twojego biznesu

Pozycjonowanie stron www i optymalizacja SEO pod kątem wyszukiwarek niesie ze sobą bardzo wymierne korzyści. Wysokie pozycje w wyszukiwarce Google to najszybsza droga do zwiększenia ruchu na stronie www i sprowadzenie na witrynę nowych użytkowników. Nie pozwól by potencjalni klienci Twojej firmy ominęli cię w sieci.

Skuteczne pozycjonowanie stron Warszawa

  • Zwiększenie liczby odwiedzin w serwisie internetowym – pierwsze pozycje w wyszukiwarce Google zapewniają widoczność w Internecie, co pozwala na rozwój biznesu i dotarcie do nowych klientów. Większość użytkowników trafia na Twoją stronę za pomocą wyszukiwarki internetowej, dlatego też wysoka pozycja w naturalnych wynikach wyszukiwania Google daje gwarancję zwiększenia ruchu na Twojej stronie, a często również wzrost zysków ze sprzedaży. Rosnąca liczba odwiedzin oznacza, że Twoja oferta dociera do szerszego grona odbiorców i wzrasta zainteresowanie produktami wśród potencjalnych Klientów.
  • Wzrost świadomości marki i poprawa wizerunku – pozycjonowanie strony www to również korzyści wizerunkowe. Sukces marki na współczesnym rynku to trudny do osiągnięcia cel biznesowy. Użytkownicy darzą większym zaufanie strony, które znajdują się wyżej w rankingu, chętniej je odwiedzają i korzystają z przedstawionej oferty.
  • Łatwiejsze dotarcie do zainteresowanych klientów – jednym z najważniejszych wyzwań współczesnego marketingu jest dotarcie z przekazem reklamowym do osób, które są skłonne skorzystać z naszych usług i skuteczne SEO nam to umożliwia. Odpowiedni dobór słów kluczowych pozwala nam na dotarcie do idealnej grupy docelowej Twojego biznesu.
  • Szeroki zasięg – osoby zainteresowane Twoimi produktami czy usługami mogą dowiedzieć się o nich z każdego miejsca na świecie. Niesie to za sobą ogromne możliwości rozwoju. Wykroczenie poza działalność lokalną i pozyskanie szerszego grona Klientów to prosta droga do zwiększenia Twoich zysków.
  • Przewaga nad konkurencją– wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania wpłynie na zwiększenie zainteresowania Twoją ofertą w stosnku do propozycji ze strony konkurencji plasująca się niżej w rankingu stron wyszukiwarki.
  • Monitorowanie pozycji strony www – systematyczne i ciągle podejmowane działania oraz dopasowana do klienta strategia sprawią, że Twoja strona nie tylko zajmie wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, ale również utrzyma stabilną pozycję w dłuższej perspektywie.
  • Niski koszt dotarcia do klienta – pozycjonowanie strony internetowej Google jest najtańszą formą promocji, dającą jednocześnie znacznie lepsze rezultaty niż promocja w tradycyjnych mediach, takich jak gazeta, radio czy telewizja.

Analityka internetowa

Nieodłącznym elementem w utrzymania wysokiej pozycji w wyszukiwarce jest wdrożenie narzędzi analityki internetowej.

Pozycjonowanie stron www

Analityka internetowa jest to proces, który obejmuje gromadzenie danych o użytkownikach Twojego serwisu, gruntowną analizę tych danych, a także wdrażanie działań służących osiągnięciu wybranych celów biznesowych. Zważywszy na to, że ruch na stronie przekłada się na sukces Twojego biznesu, konieczna jest więc ciągła kontrola tych informacji. Przy pomocy odpowiednich narzędzi analitycznych pomożemy Ci dowiedzieć się, które z Twoich działań marketingowych przynoszą efekty, a które wymagają dopracowania, a także opracowania odpowiedniej strategii promocji firmy w sieci. Odpowiednie wykorzystanie tych narzędzi pozwala na osiągnięcie wymarzonych rezultatów w biznesie, w szczególności zwiększenie zysków. Poza specjalistyczną wiedzą w tym zakresie udostępniamy ci również narzędzia, dzięki którym będziesz mógł monitorować ruch na swojej witrynie, oceniać jej popularność i skuteczność.

Pozycjonowanie stron www – pytania i odpowiedzi

Dość często Klienci posiadają podstawową wiedzę na temat tego co mogliby zrobić z własną stroną www. Działania optymalizacji i prowadzenia płatnej kampanii reklamowej to tylko wybrane z nich, które warto byłoby rozważyć w procesie marketingu internetowego.

Jaki jest wpływ linkowania wewnętrznego na pozycjonowanie strony www?

Linkowanie wewnętrzne należy do najbardziej sprawdzonych metod na usprawnienie pozycjonowania stron internetowych. W zależności od wielkości danego serwisu można zdecydować się na linkowanie śródtekstowe uznawane za optymalne rozwiązanie w dziedzinie promocji sieciowej. Dzięki niemu:

  • słowa kluczowe przeznaczone pod pozycjonowanie optymalnie spełniają swoje funkcje
  • zmniejsza się ilość zaśmiecających stronę informacji oraz zjawisko kanibalizacji

Decydując się na skorzystanie z linkowania wewnętrznego, musimy pamiętać o tym, by poprawić linkowanie pod względem nowych szczegółów z adresów URL. Wewnętrzne linki przez nas stosowane powinny być wolne od błędów typu 404 oraz przekierowania 30x, niektórzy niestety o tym zapominają, a potem dziwią się, że strona po wypozycjonowaniu działa nieprawidłowo.

W jaki sposób będę mógł sprawdzić efekty pozycjonowania strony www?

Nasi specjaliści przygotowują raporty fraz kluczowych podlegających pozycjonowaniu. Warto jednak wspomnieć, że tego typu dane tylko częściowo pozwalają określić czy podejmowane działania związane z pozycjonowaniem strony www są skuteczne. Często na pozytywne efekty działań trzeba czekać przez dłuższy okres czasu. Pamiętajmy też, że pozycjonowanie określonych fraz kluczowych powoduje jednocześnie poprawę widoczności strony www również w przypadku innych słów kluczowych, które nie koniecznie są przedmiotem umowy pozycjonerskiej. Źródłem cennych informacji pozwalających ocenić efektywność działań SEO jest niewątpliwie Google Analytics. Narzędzie to umożliwia nam chociażby sprawdzenie jaka jest liczba wejść z organicznych wyników wyszukiwania. Google Search Console pozwoli nam między innymi dowiedzieć się jakie frazy wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce Google skierowały ich na naszą stronę internetową.

Czas trwania umowy?

Współpraca dotycząca pozycjonowania stron www przebiega zwykle w oparciu o umowę na czas określany podczas rozmowy z Klientem. Po zapoznaniu się z oczekiwaniami oraz konkurencyjnością zleconych fraz kluczowych rekomendujemy optymalny okres w którym można spodziewać się uzyskania zakładanych efektów. Dla bezpieczeństwa i komfortu Klientów zawsze w umowach zawieramy możliwość 30 dniowego okresu wypowiedzenia umowy.

Jakie elementy są potrzebne, aby rozpocząć proces pozycjonowania  strony www?

Zanim podjęte zostaną jakiekolwiek działania związane z pozycjonowaniem strony internetowej, konieczne jest wykonanie dokładnego audytu SEO. Audyt SEO pozwoli nam ocenić w jakim stanie technicznym jest obecnie dana strona WWW. Po przeprowadzeniu analizy będziemy w stanie określić jakie zmiany są konieczne. Zidentyfikujemy elementy, które muszą być wprowadzone, aby zoptymalizować stronę www Klienta. Analiza witryny pozwoli nam dobrać odpowiednią strategię pozycjonowania. Przyjrzymy się między innymi kwestiom takim jak cel witryny, grupa docelowa.

Jaką formę współpracy preferujemy podczas pozycjonowania stron www?

Podejmując się pozycjonowania strony www podpisujemy z Klientem umowę o współpracy. W oparciu o analizę potrzeb, celów oraz możliwości Klienta określamy zakres działań SEO prowadzonych przez naszą agencję oraz proponujemy stałą miesięczną stawkę. W trakcie trwania umowy jest możliwość zmiany ustalonej kwoty, jeśli Klient chce chociażby zwiększyć zakres prowadzonych działań i położyć większy nacisk na pozycjonowanie swojej strony WWW. Nasi specjaliści analizując branżę i konkurencję doradzają w wyborze fraz kluczowych. Miesięczny abonament umożliwia naszym pozycjonerom rozłożenie niezbędnych działań w czasie oraz sprawne reagowanie na wyniki, jakie przynosi obrana strategia. Dzięki temu osiągamy stopniowy wzrost pozycjonowanych fraz co jest dobrze odbierane przez Google.

Co zyskam na pozycjonowaniu strony www?

Jest kilka zasadniczych korzyści jakie płyną z prawidłowych działań optymalizacyjnych. Jedną z najważniejszych jest zdecydowanie większy ruch na Państwa witrynie. Wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania koncentrują na sobie uwagę internautów i większość kliknięć i wyświetleń dotyczy właśnie stron wyświetlających się w TOP 10. Obecność naszej strony www na czele rankingu może zatem spowodować znaczny wzrost ruchu na stronie. Działania  realizowane w ramach pozycjonowania stron ww i SEO obejmują również tworzenie prawidłowo sformułowanych tytułów i opisów zawierających słowa kluczowe, które następnie pokazują się na stronie wyników wyszukiwania. Zoptymalizowane tytuły i meta opisy pomagają zwiększyć współczynnik klikalności, co również sprzyja wzrostowi ruchu na stronie.

Bieżąca analiza efektów aktualnie realizowanej strategii pozycjonerskiej daje nam możliwość szybkiej reakcji i wprowadzania zmian w zakresie realizowanych działań. Wzrosty, spadki, ruch, konwersje to część kompleksowej analizy jaką przeprowadzamy regularnie. Sprawdzamy jakie jest zaangażowanie osób wchodzących na stronę, jaką ścieżkę wybierają oni w celu finalizowania sprzedaży, słowa kluczowe jakie wpisują, aby znaleźć Państwa stronę.

Pozycjonowanie stron www i SEO to też opłacalna strategia marketingowa. Jest ona skierowana do użytkowników, którzy aktywnie poszukują Państwa produktów i usług online. Zainteresowanie ze strony internautów planujących dokonanie zakupu powinno z czasem przełożyć się na zwiększenie przychodów osiąganych przez sklep internetowy czy tez wzrost wartości firmy.

Decydując się na pozycjonowanie strony www zyskujecie Państwo pewność, że witryna będzie użyteczna. Jednym z założeń działań pozycjonerskich jest stworzenie strony internetowej, która będzie dobrze postrzegana przez wyszukiwarki. Wśród warunków koniecznych do osiągnięcia tego celu jest stworzenie witryny z intuicyjną nawigacją. Na tym zyskują oczywiście również użytkownicy, którzy z pewnością docenią fakt, że nie będą mieli trudności z poruszaniem się po stronie przeglądając treści czy dokonując zakupu.

Większa świadomość marki. Przedostanie się do czołowych miejsc w wyszukiwarce powoduje, że użytkownicy dostrzegają Państwa markę. Pojawianie się na wysokich pozycjach na wybrane słowa kluczowe  nie tylko pomaga użytkownikom kojarzyć z nimi markę, ale również budzi ich zaufanie. Dzieje się tak dlatego, że firmy obecne na pierwszej stronie wyników są ogólnie postrzegane jako bardziej wiarygodne. Im wyższe pozycje zajmuje Państwa strona, tym większe szanse na to, że internauci zobaczą prezentowane treści i jeśli zainteresuje ich to co tam znajdą – na zbudowanie więzi z Państwa marką.

Co powinienem wybrać – płatne reklamy AdWords czy pozycjonowanie stron www?

AdWords i działania SEO to kluczowe aspekty SEM (Search Engine Marketing), czyli marketingu w wyszukiwarkach. Na tak zadane pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, często najlepszym rozwiązaniem okazuje się połączenie obu strategii. Wiele zależy od branży, od tego jakim kosztem, jak szybko i co chcemy osiągnąć.

Koszt pozycjonowania strony www będzie zależał od warunków i umowy jaka jest zawarta z agencją zajmującą się prowadzeniem działań SEO. W przypadku reklam AdWords płacimy za każde kliknięcie w link. Całkowity koszt jest zależny od nas i budżetu jaki chcemy i możemy przeznaczyć na kampanię.

Liczba użytkowników/potencjalnych klientów jaką można uzyskać stosując obie strategie marketingowe może być zadowalająca w obu przypadkach. Jeśli bierzemy pod uwagę zakres czasowy, AdWords może pomóc nam uzyskać więcej potencjalnych klientów w krótszym czasie. Jednak w dłuższej perspektywie działania związane z pozycjonowaniem stron www i poprawa pozycji firmy w rankingu wyszukiwarek mogą przyciągnąć do firmy szerszą grupę osób zainteresowanych. Poza tym, jest dość liczne grono osób, które z dużą dozą sceptycyzmu podchodzą do płatnych reklam. Pomijają oni pojawiające się linki sponsorowane i rozpoczynają przeglądanie wyników, które wyświetlają się poniżej, wśród wyników organicznych właśnie. A na nie wpłynąć możemy umiejętnie przeprowadzając działania związane z pozycjonowaniem stron www.

Jak odróżniamy naturalne wyniki od wyników płatnych?

Wyniki naturalne pod pozycjonowanie mają oraz wyniki płatne w postaci linków sponsorowanych zostały oznaczone kolorowymi ramkami, aby łatwiej było je od siebie odróżnić.

Czy możliwe jest depozycjonowanie stron internetowych konkurencyjnych firm?

Nie praktykujemy tych metod budowania marki w sieci, wiedząc, że są one nieuczciwe i nieetyczne. Nie działamy na niczyją szkodę, skupiając się jedynie na tym, by zwiększyć własną efektywność działań.

Czy gwarantujemy pozycję jako agencja SEO?

Jako, że nie jesteśmy posiadaczami wyszukiwarek, nie możemy dawać gwarancji utrzymania strony na określonej pozycji w wynikach wyszukiwarek. Zdobycie oraz utrzymywanie pozycji jest procesem ciągłym I wymagającym wielu czynności kontrolnych I analitycznych.

Jak wytłumaczyć skróty: SEM, SEO, PPC i CPC?

SEM – Search Engine Marketing – zespół zabiegów marketingowych w wyszukiwarkach dla poprawienia jakości I ilości ruchu robotów odpowiedzialnych za wyszukiwanie danych. Najwięcej działań jest w obszarze wyników płatnych, sponsorowanych, a także organicznych.

SEO – Search Engine Optimization – optymalizacja strony dla poprawienia poziomu widoczności w wynikach naturalnych, bez dodatkowych opłat

PPC – Pay Per Click – metoda rozliczeniowa, reklamodawca nie płaci za wyświetlanie, tylko za kliknięcia w reklamę wraz z wejściami na stronę promującą

CPC – Cost Per Click – koszt za jedno kliknięcie w link o charakterze sponsorowanym

Czy zajmujemy się pozycjonowaniem wizerunkowym?

Wykorzystujemy metodę pozycjonowania wizerunkowego, żeby korzystający z sieci mogli łatwiej odnaleźć to, co w danej chwili ich interesuje. Zasoby danych marek są więc niezwykle czytelne. Takie podejście umożliwia szybsze  zlikwidowanie z pierwszych stron wyników wyszukiwania wszelkich niekorzystnych notatek wpływających na nieprzychylny obraz danej marki. Zdarza się, że dla jednego producenta zlecającego nam pozycjonowanie wizerunkowe możemy usunąć nawet 8 nieprzychylnych wpisów z pierwszych podstron wyników prac wyszukiwarek!

Czy klient sam może samodzielnie monitorować przebieg prac pozycjonerskich?

Tak, wszyscy nasi klienci mogą na bieżąco przyglądać się postępom prac, dzięki nowoczesnemu i łatwemu w obsłudze panelowi.

Kiedy zauważymy pierwsze zmiany po pozycjonowaniu?

Pierwsze zmiany widoczne będą już po kilku tygodniach. Jak silny pojawił się wzrost, możemy zauważyć dzięki statystykom odwiedzin oraz specjalnym raportom. Szybkość działania danej strony zależna być może od czasu jej przebywania w Internecie, jakości treści oraz stopnia optymalizacji. Liczy się także stopień rozbudowania wszystkich zabiegów pod pozycjonowanie stron www.

Czy można przyspieszyć tempo pozycjonowania strony?

Nie poleca się takich zabiegów. Pozycjonowanie każdej strony internetowej ma to do siebie, że nastawione jest na długotrwałe działanie. A tutaj oprócz cierpliwości liczy się też wyczucie. Tylko wtedy pozycje prezentują się w naturalny I czytelny sposób. Przy zbyt dynamicznych działaniach możemy spowodować, że następstwa będą dokładnie odwrotne od tych, które na samym początku sobie założyliśmy.

Jak początkująca firma może w pozycjonowaniu szybko pokonać tę doświadczoną I bardziej znaną?

Nie ma jednakowego wzoru na to rozwiązanie. Jeśli pozycjonujemy strony z bardzo rywalizujących branż, osiągnięcie wymarzonej czołówki w wynikach wyszukiwarek może zająć nawet kilkanaście miesięcy lub 2 lata. Dlatego tak ważne jest, by proces pozycjonowania strony internetowej zaczął się możliwie jak najszybciej, jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem prowadzenia działalności. Wtedy droga ku dorównaniu konkurentom nie jest tak wyboista.

Czy konieczne jest pozycjonowanie strony firmy, która po wpisaniu nazwy od razu wyświetla się na szczycie wyników wyszukiwania?

Pozycjonowanie strony internetowej jako główny cel ma postawioną prezentację oferty dla konsumentów, którzy do tej pory nie znali danej marki. W praktyce wszelkie informacje poszukiwane są nie poprzez nazwę firmy, ale przez nazwy sprzedawanych produktów oraz reklamowanych usług.

Dlaczego pozycjonujemy pod rozbudowane frazy kluczowe, a nie pojedyncze?

Jeśli do pozycjonowania zostaną wykorzystane jedynie pojedyncze słowa, trudniej będzie odnaleźć daną stronę. Do tego dochodzi jeszcze niski współczynnik konwersji oraz spedek częstości zastosowania. Działamy zawsze w oparciu o odpowiednio dobrane słowa kluczowe, stanowiące dokładny opis produktów, bądź usług. Zanim dane słowa kluczowe zostaną przez nas wybrane, przeprowadzany dokładne badania. Przy wyborze zawsze bierzemy pod uwagę motyw “długiego ogona”. Wszystkie te rozbudowane czynności są następstwem rozwoju nowych opcji funkcjonalności w najpopularniejszych wyszukiwarkach.

Dlaczego za pozycjonowanie płaci się miesięcznie, a nie w formie zapłaty “na raz”?

Wszystko dlatego, iż jest to proces, w którym trudno ustalić jednoznaczny koniec. Zdobyta pozycja musi zostać poddana dalszemu, stałemu monitorowaniu. To wymaga wytężonych prac. Przyczyniają się do tego stale następujące zmiany w algorytmach wyszukiwarek, pod uwagę trzeba brać także działania konkurencji, by nie pozostać w tyle.

Dlaczego uczciwe pozycjonowanie na starcie to podstawa

Nowe strony internetowe są szczególnie surowo i podejrzliwie traktowane przez algorytmy Google. O ile starsze strony, które mają już dość silną pozycję, mogą sobie pozwolić na pewne manipulacje w postaci stosowania tak zwanego Gray Hat SEO, o tyle te nowe muszą być konstruowane z oficjalnymi zaleceniami dla webmasterów dostępnymi w sekcjach pomocy Google.

Black Hat SEO to praktyki zupełnie nieuczciwe, które bazują na wykorzystaniu furtek w algorytmach w celu oszukania wyszukiwarki. Dzięki nim strona może nawet na moment znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania, jednak równie szybko zostanie ona ukarana poprzez usunięcie jej z rankingu lub zepchnięcie jej na jego dno.

Gray Hat SEO to praktyki pośrednie, które nie są przez Google szczególnie pochwalane, ale są często stosowane. Ryzyko kary jest tutaj niewielkie, dlatego wiele osób stosuje takie pozycjonowanie stron. Problem polega na tym, że strony, które są postrzegane za wartościowe, mogą używać Gray Hat SEO na szeroką skalę i nie być karane, gdyż Google i tak wie, że są one wysokiej jakości i że cenione są one przez odwiedzających.

Gdy jednak w ten sam sposób pozycjonuje się strona nowa, Google potraktuje Gray Hat SEO na równi z Black Hat SEO i nałoży kary na stronę. Dlatego też optymalizacja pod SEO powinna być przeprowadzana bardzo ostrożnie na początkowym etapie jej istnienia.

 

Jakich praktyk musisz się wystrzegać przy SEO?

Zalecenie Google dotyczące White Hat SEO są bardzo obszerne, jednak najważniejszą zasadą jest po prostu kierowanie się własnym zmysłem etycznym i konstruowanie strony w taki sposób, by była ona atrakcyjna dla ludzi, a nie dla algorytmów, bo to właśnie ten aspekt ocenia Google.

Strona nie może być więc zbyt agresywnie pozycjonowana na słowa kluczowe i nie można ich na siłę upychać w treści i w opisach alternatywnych. Gęstość umieszczania słów kluczowych powinna być taka sama, jaka jest w naturalnej wypowiedzi związanej z tematem i to cała tajemnica skutecznego pozycjonowania. Dodatkowo stosować musisz też synonimy głównych słów kluczowych, a także specjalistyczne słownictwo związane z Twoją niszą.

Słowa kluczowe muszą być naturalnie rozmieszczone w zdaniach, a tworzenie wypowiedzi zupełnie nieskładnych po to, by je w nich zawrzeć, obniżą pozycję strony. Słowa nie muszą występować koło siebie i nie muszą występować w takiej kolejności, w jakiej wpisują je internauci. Wystarczy, że będą znajdować się w jednym zdaniu lub w tym samym akapicie. Dodatkowo Google bez problemu rozpoznaje też odmiany.

Co wpływa na dobrą optymalizację SEO?

Dobra i uczciwa optymalizacja pod SEO to także poprawne pozyskiwanie linków. Musisz jak ognia wystrzegać się ich kupowania na aukcjach internetowych po niskiej cenie. Za kilka złotych można na nich kupić często tysiące linków. Często są to linki pochodzące ze stron traktowanych przez Google jako spam, które spowodują, że twoja strona również będzie tak traktowana i zostanie ona ukarana. Co gorsze, nie będziesz nawet w stanie zdjąć kary Google, gdyż nie masz w przypadku kupienia takich linków możliwości ich usunięcia ze stron, z których są pozyskane.

Stosując się do tych kilku zasad, nie wykroczysz poza dozwolone i pochwalane przez Google praktyki. Wyniki uczciwego pozycjonowania stron widoczne są najczęściej dopiero po kilku miesiącach, jednak tak wypozycjonowaną stronę bardzo ciężko jest później zepchnąć ze szczytu wyników wyszukiwania, a to właśnie trwały efekt jest w SEO najbardziej pożądany.

Dlaczego kiepskie strony czasem są lepiej widoczne?

Czasami można zauważyć, że to właśnie gorsze strony awansują wyżej. Nie jest to jednak trwałe. Stronę można wysoko wypozycjonować, stosując nieuczciwe praktyki, które określane są czasem jako Black Hat SEO i Gray Hat SEO. Poprzez wykorzystanie furtek i niedopowiedzeń w wytycznych Google, można zmanipulować tę wyszukiwarkę tak, że strona na moment znajdzie się wysoko w hierarchii wyników wyszukiwania, jednak zachowania internautów na niej szybko weryfikują to, czy jest ona użyteczna.

Google dokładnie wie, co dzieje się na stronie. Wykrywa rozmaite zdarzenia, w tym tak zwane odrzucenia. Czym one jednak są? O odrzuceniu mówimy wtedy, gdy odwiedzający wchodzi na stronę, po czym opuszcza ją, nie przechodząc do innych jej części z danej podstrony. Tak zwany współczynnik odrzucenia to liczba sesji, które zakończyły się wyjściem ze strony bez jej dalszej eksploracji, podzielona przez całkowitą liczbę sesji.

Jeżeli Google widzi, że wiele osób wchodzi na stronę, a niewiele przechodzi do innych podstron, traktuje ją jako nieużyteczną dla internautów, którzy najwyraźniej nie są w stanie znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Dodatkowo Google monitoruje też czas spędzony na stronie. Jeżeli widzi, że ktoś nie spędza na niej nawet minuty, również nie działa to na jej korzyść.

Takie strony, które wydają się algorytmom mało przydatne dla odwiedzających, zostają zepchnięte w hierarchii, a awansują te, które znajdowały się w niej pod nimi, a na których odwiedzający spędzali więcej czasu i je eksplorowali.

Jak tworzyć treści, by odwiedzający spędzali na stronie więcej czasu i by podnieść przez to pozycję w wyszukiwarce?

Treści na stronie muszą być wysokiej jakości, ale jak ją zdefiniować i co wpływa na jej ocenę przez algorytmy i internautów? Google przede wszystkim preferuje treści wysoce informacyjne i mogące rzeczywiście pomóc internautom w rozwiązaniu ich problemów. Wyszukiwarka preferuje przede wszystkim teksty dłuższe, którym towarzyszą ilustracje i klipy wideo.

Bardzo ważnym czynnikiem są też słowa kluczowe, na jakie pozycjonuje się stronę. Wielkim błędem jest szukanie słów kluczowych, które mają zapewnić awans w Google, jednocześnie nie odpowiadając do końca intencji internautów.

Stronę trzeba pozycjonować na te frazy, po których wpisaniu internauci naprawdę spodziewają się znaleźć treści silnie związane z tematem. Jeżeli wpiszą zapytanie i wyskoczy im strona, która okaże się poświęcona innej tematyce, to szybko ją opuszczą, obniżając wyniki kampanii SEO. Dodatkowo algorytmy Google coraz lepiej radzą sobie z przetwarzaniem języka naturalnego i kontekstu. Doskonale wiedzą, w jakim kontekście należy umiejscowić zapytanie internauty. Jeżeli strona nie odpowiada na te potrzeby, jej pozycja spadnie, nawet jeżeli w danej chwili jest ona wysoka.

Aby doprowadzić do zwiększenia czasu wizyt na stronie, należy zadbać też o zawartość tagu <title> i o meta opis strony. Te dwa elementy mają olbrzymie znaczenie nie tylko dla wyszukiwarki, ale o dla samych odwiedzających. Należy w tych miejscach umieścić w sposób zwięzły, co odwiedzający znajdą na stronie. Jeżeli meta opis i tytuł strony są adekwatne do jej treści, od razu zwiększy się średni czas odwiedzin na stronie, a więc i jej pozycja znacznie się poprawi.

Zarówno dla algorytmów, jak i dla samego Google, ważne jest też linkowanie wewnętrzne. Wyszukiwarce pomaga ono w pełni zaindeksować stronę, co bez linkowania wewnętrznego może być trudne. Internautom umożliwia to z kolei wygodne poruszanie się po stronie i mogą oni błyskawicznie uzupełniać swoją wiedzę na dany temat, jeżeli zastosuje się tak zwane anchory, czyli linki, które dla odwiedzającego są fragmentem tekstu, który odsyła do innej części strony, umożliwiając pogłębienie znajomości tematu. Idealnym przykładem linkowania wewnętrznego jest Wikipedia i to właśnie nią należy się inspirować, stosując tę technikę w obrębie swojej strony.

Na jakość treści składa się także łatwość jej odbioru, a więc trzeba dbać o layout strony, usuwając odciągające uwagę elementy, takie jak banery i reklamy szczególnie wtedy, gdy znajdują się one ponad tak zwaną linią foldu, czyli na obszarze, który widzi internauta zaraz po wejściu na nią, jeszcze zanim zacznie on przewijanie.

Wszelkie grafiki i klipy wideo, których obecność może poprawić wynik SEO i ocenę samych odwiedzających, powinny zawsze odpowiadać treści, być jej integralną częścią. Należy unikać tych elementów graficznych i zdjęć, które niczego nie wnoszą do tematu i nie pokazują niczego, co jest niezbędne w kontekście artykułu.

Najbardziej cenne będą więc na przykład diagramy, infografiki i inne pomoce wizualne, które ułatwią odbiór treści i ją uzupełniają, wtapiając się w nią. Zdjęcia, które są jednak bez znaczenia i wstawiane są tylko jako ozdobniki, bo twórcy strony wydaje się, że pustka jest zła, zaniżą wyniki SEO. Lepiej jest już nie umieszczać żadnych grafik, niż dodawać takie, które niczego do tematu nie wnoszą. Wydłużą one tylko czas ładowania strony, a do tego nie pozwolą internautom skoncentrować się na tekście, mogąc też wywołać wrażenie braku profesjonalizmu, przez co odwiedzający szybko cofną się do wyszukiwarki, co Google zarejestruje, spychając stronę ze szczytu wyników wyszukiwania.

Kampania SEO musi być zawsze tworzona z uwzględnieniem jak najwyższej satysfakcji i komfortu odwiedzających. Stosując się do powyższych wytycznych, można samodzielnie doprowadzić do znacznego awansu strony w przeglądarce.

Jakie czynniki trzeba wziąć pod uwagę, tworząc budżet pod pozycjonowanie Warszawa?

Budżet pod pozycjonowanie zmieniać się może dynamicznie w każdym kolejnym miesiącu. Nie wszystkie witryny mają takie same potrzeby, nad jednymi pracuje się lekko i płynnie, z kolei inne wymagają dodatkowych zabiegów wykonywanych za pomocą narzędzi generujących dodatkowe koszty. Pozycjonowanie stron jako podstawowe rozwiązanie widoczności w sieci, wymusza na nas elastyczne podejście do tematu, szybkość stosowania procesów analitycznych w praktyce. Konieczność zwiększenia działań nad elementami spowalniającymi działania systemowe to dla nas codzienność. Określone narzędzia dopasowywane są adekwatnie do dysponowanego budżetu. Działamy tak, by nasze pozycjonowanie, zarówno lokalne jak i ogólnokrajowe mieściło się we wcześniej ustalonych w umowach z Klientami granicach finansowych.

Od czego zaczyna się profesjonalne pozycjonowanie Warszawa?

Pozycjonowanie stron zawsze zaczyna się od przygotowania szczegółowych audytów, które stanowią swoiste preludium do dalszych, bardziej skomplikowanych prac. Równie ważną czynnością, co audyt jest analiza słów kluczowych. Okazać się może, że ich zestaw jest za krótki, by na dłużej zagościć w wynikach rankingów wyszukiwarek i trzeba zadbać o odpowiednie ich rozszerzenie. Zabiegi te rozkłada się na długą perspektywę czasową, wtedy najbardziej widoczny jest efekt pracy. Wielu Klientów jest bardzo niecierpliwych i najlepiej chciałoby widzieć efekty pracy natychmiast, z uwagi na konieczność wieloetapowego działania jest to niemożliwe, jak i dość trudne do przyspieszenia. Tutaj popłaca jedynie cierpliwość.

Czy czas przy pozycjonowaniu ma znaczenie?

Pozycjonowanie stron Warszawa jest naszym wiodącym zajęciem już kilka dobrych lat, dlatego coraz mniej w tej branży nas dziś zaskakuje. Wypracowaliśmy sobie przez te wszystkie lata umiejętności realizacji co najmniej kilku projektów jednocześnie, co podniosło naszą efektywność, a także pozbawiło strachu przed podejmowaniem nawet najbardziej szalonych wyzwań. Po tylu latach pracy z większą precyzją określamy widły czasowe zadań nam powierzonych. Klienci wiedzą więc już na wstępie, kiedy pozycjonowanie Warszawa zaczyna pozostawiać po sobie trwałe efekty w przestrzeni internetowej.

Nasz zespół

Grupę Estinet tworzą wykwalifikowani pracownicy, dla których obsługa stron internetowych i długofalowe ich pozycjonowanie nie skrywają żadnych tajemnic. Ciągłe inwestowanie w nowe narzędzia pozwala trzymać rękę na pulsie, jeśli chodzi o nowinki ze świata pozycjonowania i kreowania marki w sieci. Wykorzystywane są narzędzia zarówno w pełni darmowe jak i płatne, zaprojektowane w taki sposób, aby długo cieszyć swoją funkcjonalnością i – co najważniejsze – skutecznością. Do grupy niezbędnych przy pozycjonowaniu narzędzi zaliczymy m. in.: narzędzia z rodziny Google, seomajestic, semstorm, seo surfer, ahrefs i wiele, wiele innych.

Czy z nami warto się targować?

Każdemu dziś zależy, aby pozycjonowanie stron przeprowadzone zostało możliwie jak najtaniej. Można zastosować pewne uproszczenia, ale trzeba pamiętać, że zbyt duże obniżanie ceny za usługę mija się z celem. Jeśli chcemy w sieci być długo obecni i dobrze widoczni – właściwe zainwestowanie środków jest nieuniknione. Samo pozycjonowanie strony internetowej to tak jakby 3 części zabiegów. Trzeba więc zainwestować kolejno w optymalizację, copywriting oraz odpowiednie linkowanie. Bez tej bazy poprowadzonej w fachowy sposób nie ma mowy o długofalowym sukcesie. Jako agencja SEO z wieloletnią tradycją już na wstępie wyjaśniamy nowym Klientom, że wszystkie powyższe elementy nie są układanką, którą w razie potrzeby i dla własnej wygody można w każdej chwili zdemontować. To tak nie działa. Do każdego Klienta podchodzimy indywidualnie, a każda wycena za obsługę i opiekę nad stroną zawsze jest odpowiednio umotywowana.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces polegający na dostosowaniu witryny internetowej do wyszukiwarki Google, a także wykonywaniu w odpowiednich działań pozycjonujących. Ma to na celu sprawić aby witryna była odbierana jako atrakcyjna przez wyszukiwarkę Google i prezentowana na najwyższych pozycjach w rankingu wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie stron jest ogólną definicją procesu, który wykonywany jest długotrwałe i jest nieprzewidywalny. Jego celem jest windowanie naszej witryny w wyszukiwarce Google na jak największe pozycje, aby cieszyła się ona dużą widocznością i pozyskiwała spory ruch organiczny.

Samo pozycjonowanie stron internetowych jest trudnym i złożonym procesem. Składa się na niego nawet kilkaset elementów, które wykonuje się w celu przystosowania strony internetowej do wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie stron internetowych składa się z optymalizacji serwisu oraz działań wykonywanych poza stroną internetową w sieci. Są to tzw. działania on site i off site. Optymalizacja strony internetowej będzie zatem polegała na wykonywaniu prac w obrębie samego serwisu, a działania pozycjonujące poza stroną internetową będą właśnie w sieci zwiększały walory optymalizacyjne naszej strony internetowej. Do działań wykonywanych poza serwisem internetowym należy np. pozyskiwanie linków zwrotnych, czy uwiarygodnienie witryny poprzez publikowanie danych NAP i sprowadzenie ruchu organicznego na nasz serwis internetowy.

Pozycjonowanie strony internetowej najczęściej wykonują agencje SEO które są wyspecjalizowane w tym zagadnieniu. Można również wykonywać je w odniesieniu do każdego typu witryny niezależnie od technologii, w jakiej została stworzona, czy ilości użytkowników i wejść, jakie notuje. Celem pozycjonowania strony internetowej jest zatem wywindowanie jej na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google aby uzyskiwała spory ruch organiczny. Pozycjonowanie może trwać również w zależności od wielu czynników od kilku tygodni nawet do roku – dwóch lat czasu.

Czym jest optymalizacja strony internetowej?

Optymalizacja strony internetowej to działanie mające na celu odpowiednią konfigurację serwisu internetowego i przystosowanie go do wyszukiwarki Google. Optymalizację strony internetowej wykonuje się jedynie na serwisie bez jego opuszczania. Cały proces polega na dostosowywaniu tych wszystkich elementów, które mają wpływ na pozycję witrynę w wyszukiwarce Google w taki sposób, aby witryna była postrzegana za jakościową i wartościową. Optymalizacja strony internetowej jest też podstawowym działaniem, jakie musimy wykonać, chcąc pozycjonować naszą witrynę w sieci i jest podstawą, platformą do wszystkich dalszych działań związanych z promowaniem witryny w wyszukiwarce Google.

Optymalizacja strony internetowej obejmuje kilka płaszczyzn konfiguracji. Przede wszystkim są to działania techniczne związane z konfiguracją i ustawieniem hostingu, a także zabezpieczeniem baz danych czy serwisu przed atakami wirusów lub hakerów. Na stronie internetowej upraszcza się również kod HTML, a także szkielet witryny, aby strona działała szybko i była przejrzysta oraz funkcjonalna. Witrynę dostosowuje się pod kątem user experience czyli funkcjonalności. Jest to ważny element dla użytkowników, a stronę modyfikuje się tak, aby użytkownikom korzystało się z serwisu wygodnie oraz jakościowo. Kolejnymi elementami optymalizacji strony internetowej jest dodawanie contentu oraz analiza i wybór odpowiednich słów kluczowych. To właśnie od tego elementu zależeć będzie, pod jakimi hasłami będzie widoczna nasza strona w wyszukiwarce Google oraz jak dobrze poinformujemy wyszukiwarkę Google o obecności takich słów kluczowych na naszej stronie internetowej. Słowa te dodawane są w tekstach SEO lub w tradycyjnym contencie na naszą stronę WWW. Optymalizacja polega też na dodawaniu linkowania wewnętrznego mającego ułatwiać indeksowanie strony czy na czy na przyspieszeniu strony gdyż Core Web Vitals jest oficjalnym i istotnym czynnikiem rankingowym.

Optymalizacja i pozycjonowanie — Różnice

Jeśli już wiemy, czym są oba procesy, warto podsumować, jakie istnieją różnice pomiędzy pozycjonowaniem a optymalizacja strony internetowej. Mając na myśli pozycjonowanie strony WWW, mówimy o ogólnym i całościowym promowaniu jej w wyszukiwarce Google. Będą to zatem wszystkie te działania, które mają na celu zwiększyć pozycję naszej strony w wyszukiwarce Google i jej widoczność w sieci. Ogólnie istnieje wiele typów pozycjonowania i jest ono wdrażane indywidualnie w zależności od potrzeb, możliwości czy celu klienta. Mówiąc o pozycjonowaniem należy zatem pamiętać, iż jest to ogólne określenie całego procesu promocji witryny w sieci poprzez widoczność w wyszukiwarce Google.

Optymalizacja SEO strony internetowej to dostosowanie samej witryny do wyszukiwarki Google. Celem optymalizacji jest przygotowanie samego serwisu internetowego do wyszukiwarki Google tak, aby strona internetowa była jak najlepiej oceniana przez wyszukiwarkę. Mówiąc zatem o optymalizacji strony internetowej, mówimy jedynie o działaniach prowadzonych w obrębie samego serwisu, które nie wykraczają poza niego. Optymalizacja strony internetowej jest również częścią ogólnego procesu pozycjonowania i wraz z działaniami wykonywanymi poza witryną internetową stanowi ogólnie pozycjonowanie.

Porada: Gdy wiemy już czym różni się optymalizacja strony internetowej od pozycjonowania, a także znamy dokładne definicje, zdecydowanie warto używać ich jasno oraz bez niedomówień. Ułatwi to nam nie tylko komunikację ze specjalistami SEO, ale także i pozwoli edukować inne osoby oraz wpływać pozytywnie na rozwój branży, do którego się przyczynimy.

Czy Estinet ma duże doświadczenie przy promowaniu marek w Internecie?

Konsekwentna praca i stawianie na samorozwój sprawiły, że na rynku przedsiębiorstw odpowiedzialnych za pozycjonowanie utrzymujemy się od ponad dekady. To bardzo dobry wynik przy wciąż wzrastającej konkurencji. Trafiają do nas nie tylko firmy krajowe, ale również zagraniczne. Kompleksowa obsługa stron stała się jakością, z której skorzystało pod naszą opieką prawie 1000 serwisów. Możemy się pochwalić niezwykle korzystną stopą zwrotu z każdej niemal inwestycji. U nas na pewno się nie traci.

Czy za pozycjonowanie i monitorowanie rozliczamy się osobno?

Zaprezentowana cena za kompleksową obsługę strony dotyczy pozycjonowania strony www już z późniejszym monitorowaniem efektów naszej pracy. Cena za pozycjonowanie związana jest ściśle z koniecznością zastosowania narzędzi i całego zaplecza, którego na próżno szukać w małych agencjach lub u początkujących pozycjonerów, pracujących na zasadzie jednoosobowych działalności. Jeśli przez ostatnie lata korzystamy z autorskich systemów, których koszty eksploatowania każdego roku wzrastają, to nic dziwnego, że również cena usługi musi proporcjonalnie ulegać zmianie. Najważniejsza i tak pozostaje skuteczność i odpowiednie wyniki prac.

Jaką gwarancję sukcesu daje audyt SEO?

Właśnie poprzez audyt SEO możemy sprawdzić, na których podstronach pojawia się największe ożywienie, które z błędów trzeba natychmiast usunąć i na jakich frazach kluczowych dla strony pod pozycjonowanie trzeba się skupić. Nie trzeba mieć więc obaw, że strategie obu konkurujących ze sobą firm będą do siebie bliźniaczo podobne, bo to tak nie działa. Kolejnym czynnikiem wartym rozważenia jest położenie firmy, dla której przeprowadzamy pozycjonowanie. Dla zwiększenia widoczności w sieci zaproponować możemy pozycjonowanie lokalne, które zwiększa widoczność zwłaszcza w obszarach miast, gmin i powiatów.

Czy naszą pracę można monitorować z zewnątrz, żeby mieć pewność zaawansowania działań pozycjonerskich?

Jest taka możliwość, ponieważ stały kontakt z Klientami jest dla nas sprawą jak najbardziej naturalną i niezbędną, aby współpraca przebiegała w pełni profesjonalnie. Udostępniamy dane telefoniczne, wszelkie adresy, także skrzynek pocztowych e mail. Staramy się ekspresowo odpowiadać na wszystkie wiadomości i nowe zapytania. Wskazówki do dalszych działań zawsze podpowiada nam audyt SEO. Każdy współpracujący z nami Klient może liczyć na treściwe i wyczerpujące w pełni temat raporty SEO. Nad obraniem kierunku dalszych działań zawsze pracujemy z Klientami, bo to oni mają decydujące zdanie w kwestii obsługi strony. Nowoczesne pozycjonowanie stron w dużej mierze polega na kompleksowej wymianie informacji, a tylko od Klienta zdobędziemy wszystkie najważniejsze tajemnice branży, którą w danym momencie reprezentuje. Każdego miesiąca z naszych rąk pod adres Klientów trafia szczegółowy raport. Poziom postępu prac można także z łatwością śledzić w specjalnie opracowanym managerze projektów.

Kto tak naprawdę zajmuje się pozycjonowaniem strony?

W rozbudowanej agencji SEO, takiej jak nasza, pozycjonowanie stron powierzone zostaje zespołowi pracowników o fachowym podejściu. Przez cały okres postępujących prac każdy Klient ma zapewniony kontakt z czołowym specjalistą SEO, zwanym także SEO senior specialist. Ma on do dyspozycji wykwalifikowany zespół współpracowników, do których zalicza się:

  • Młodszego Specjalistę SEO – tzw. “prawą rękę”
  • Copywritera – twórcę oryginalnych treści, które trafią na stronę Klienta oraz inne strony, na których jego działalność będzie promowana
  • Programistę – osobę odpowiedzialną za techniczne dopracowanie witryny oraz jej optymalizację
  • Konsultanta SEO/SEM – osobę opracowującą zakres usługi do oczekiwań Klienta, formułującą umowę o wykonanie pozycjonowania, to właśnie do tego konsultanta należy kierować wszelkie decyzje o zwiększeniu budżetu lub dopracowaniu wybranego elementu strony
  • Office Managera – specjalistę zajmującego się wystawianiem faktur oraz pilnowaniem ich terminowych opłat
  • Tłumacz (opcjonalnie) – osoba potrzebna do współpracy w sytuacji, gdy otrzymujemy zlecenie na pozycjonowanie strony zagranicznej, takie zlecenia zdarzają się rzadziej, ale również w ich realizacji Estinet ma spore doświadczenie

Co zrobić, jeśli Klientowi spieszy się i audyt wraz z optymalizacją znacznie się przedłużają? Czy można to wszystko wykonać w kilka tygodni, maksymalnie w miesiąc?

Podejście do audytu SEO podzielone być musi na wiele odcinków, bo tylko dzięki temu uda się zachować dokładność w działaniu. Wiedza oraz czas to podstawowe czynniki, bez których wszystko się zawali. Każdy audyt SEO prowadzi do obrania właściwej dla danego projektu strategii. Nie da się pominąć tego etapu w pracach. A jeśli już do tego dojdzie, można mówić o nieefektywnym pozycjonowaniu, a także, co za tym idzie, stratą czasu i pieniędzy. Natura ludzka lubi nas kierować na drogę “na skróty, ale konsekwencje mogą się nam odbijać czkawką bardzo długo. Po co więc ryzykować? Audyt wraz z optymalizacją SEO pod pozycjonowanie zazwyczaj zajmuje miesiąc, zatem w pierwszej kolejności zalecamy cierpliwość.

Co się stanie z pozycją strony w wyszukiwarce Google, jeśli współpraca z Estinet zostanie zakończona?

Strony, za których pozycjonowanie jesteśmy od lat odpowiedzialni jako firma, nie spadają w wynikach wyszukiwarek. Ewentualne proces obniżania pozycji w Google zawsze rozłożony jest na dłuższy okres, nie dzieje się to więc ekspresowo. Witryny, dla których przeprowadziliśmy fachowe pozycjonowanie, gdzie doszło jeszcze wprowadzanie dodatkowych treści, linkowanie, mogą przez długi czas cieszyć się dobrą pozycją w Google nawet wiele miesięcy po zakończeniu z nami współpracy. Cały problem polega na tym, jakie wyzwanie podejmie firma konkurująca z Klientem w tej samej branży.

Co się stanie, jeśli linki przepadną?

My jesteśmy rzetelni i nie usuwamy linków prowadzących do stron naszych byłych Klientów. Na rynku usług SEO znajdziemy niestety wiele firm, które wykorzystują ten proceder. Przynosi on mnóstwo strat, ponieważ nagle, już po zakończeniu współpracy, spadek widoczności w Google postępuje ekspresowo. Rekordziści zniknęli z najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie w ciągu kilku tygodni. Spadki następujące zupełnie nieoczekiwanie bez wpływu firmy pozycjonującej mogą się zdarzyć, ale tylko w przypadku, gdy sam algorytm Google ulegnie zmianie. Na to – i jako firmy SEO, i jako Klienci – niestety nie mamy wpływu.

Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?

SEO to skrót od Search Engine Optimization i jest to proces optymalizacji witryny w celu uzyskania wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. SEO jest ważne, ponieważ pomaga firmom generować większy ruch i leady. Czynniki rankingowe to zbiór elementów, które mogą wpływać na pozycję serwisu na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Mogą być na stronie lub poza nią, ale wszystkie mają wpływ na to, jak dobrze witryna pozycjonuje się w SERP.

Pozycjonowanie organiczne polega na tym, aby Twoja witryna była jak najbardziej przyjazna dla użytkownika, aby wyszukiwarki mogły ją łatwo indeksować i lepiej oceniać.

Jak poprawić SEO swojej witryny?

SEO to strategia, która pomaga uzyskać wyższą pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Może to pomóc w uzyskaniu większego ruchu, potencjalnych klientów i sprzedaży. Pierwszym krokiem do uzyskania wyższej pozycji w Google jest zrozumienie podstaw SEO. Postępuj zgodnie z tymi prostymi wskazówkami SEO dla początkujących, aby uzyskać wyższą pozycję na stronie wyników wyszukiwania:

  • Używaj słów kluczowych w tagach tytułu, treści i opisach meta
  • Uwzględnij słowa kluczowe w swoim adresie URL i w domenie, choć nazwa domeny nie ma większego znaczenia dla algorytmów, może mieć dla użytkowników
  • Używaj mocnych nagłówków z odpowiednimi słowami kluczowymi. Zadbaj o jeden nagłówek H1 i kilka nagłówków H2 w treści
  • Zadbaj o linkbuilding, jako integralną składową strategii SEO

Wiemy, że SEO to trudna praca i że małym firmom może być trudno konkurować z gigantami. Istnieje jednak kilka sztuczek, których możesz użyć, aby upewnić się, że uzyskujesz najlepsze wyniki. Poniżej przedstawiamy kolejne wskazówki:

  1. Skoncentruj się na wrażeniach użytkownika witryny: najlepszym sposobem na podniesienie pozycji witryny w rankingu jest stworzenie witryny przyjaznej dla użytkownika. Zadbaj o krótki czas ładowania i ułatw użytkownikom poruszanie się po witrynie.
  2. Twórz treści, które warto udostępniać: Aby ludzie rozmawiali o Twoich treściach, muszą być warte przeczytania i przedyskutowania. Oznacza to posiadanie wysokiej jakości treści, które są istotne i interesujące dla czytelników.
  3. Aktualizuj treści i optymalizuj działania, weryfikując osiągane rezultaty

Jak uzyskać wyższą pozycję witryny w Google i stać się bardziej konkurencyjnym w swojej niszy?

Najlepszym sposobem na wyższą pozycję w Google jest upewnienie się, że korzystasz z najlepszych praktyk SEO. Nie chodzi tylko o dodawanie słów kluczowych na podstronach, ale także o optymalizację treści w celu zwiększenia doświadczeń użytkownika i upewnienia się, że jest ona odpowiednia dla Twojej niszy. Dobrym sposobem na rozpoczęcie jest przeanalizowanie witryn konkurencji i sprawdzenie, co robią dobrze. Może to pomóc w ustaleniu, jakie treści należy tworzyć i na jakie słowa kluczowe należy kierować.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl