Promowanie firmy na lokalnym rynku

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne jest dokładnie tym, czego potrzebujesz, jeśli prowadzisz własną działalność i zależy Ci na zwiększeniu widoczności w sieci. Prawdopodobnie już konkurujesz z większymi firmami, które pojawiają się wyżej w rankingach Google. Potrzebujesz solidnego wsparcia w osiągnięciu sukcesu. Przeprowadzimy szczegółową analizę Twojej witryny i opracujemy strategię, dzięki której szybciej dotrzesz do potencjalnych klientów w Twoim regionie czy mieście.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Każdy z nas przynajmniej raz znalazł się w sytuacji nagłej potrzeby skorzystania z wybranej usługi. Dziś w sytuacjach nagłych pierwszym krokiem jest otwarcie wyszukiwarki Google. Wystarczy wpisać odpowiednie frazy, by znaleźć firmę, która jest nam w stanie pomóc w trybie niemal natychmiastowy, niezależnie od tego, czy chodzi nam o warsztat samochodowy, salon SPA czy restaurację, w której chcemy zorganizować przyjęcie. Zawsze w takich sytuacjach pojawia się życzenie, by dana firma, z której usług będziemy chcieli korzystać, znajdowała się blisko od nas, za pomoc pobierała możliwie jak najniższą opłatę, a usługę wykonywała na przyzwoitym poziomie. Google od wielu już lat oferuje pozycjonowanie lokalne. Co to takiego? Zaliczymy je do mechanizmów, dzięki którym sugeruje się nam rozwiązania w oparciu o naszą lokalizację. Pozycjonowanie sprawia, że w wynikach wyszukiwania zostaną nam zaprezentowane najbardziej polecane firmy prezentujące usługi z zakresu wszelkiej działalności.

Pozycjonowanie lokalne – szczegóły

Aby przedsiębiorca stworzył pozytywny wizerunek w sieci za pomocą stosowania pozycjonowania lokalnego, musi stworzyć własny zestaw słów kluczowych w oparciu nie tylko o terminy związane z zawodem, ale także lokalizację prowadzenia własnej działalności. Pozycjonowanie lokalne jest zabiegiem dużo bardziej szczegółowym, aniżeli pozycjonowanie ogólnokrajowe czy nawet ogólnoświatowe, ponieważ dotyczy bardziej szczegółowego prezentowania wszelkich danych, by chętny do skorzystania z danej usługi mógł odnaleźć ofertę jak najszybciej. Frazy kluczowe pod pozycjonowanie są nieco dłuższe od fraz charakterystycznych dla pozycjonowania ogólnego.

Jak możemy Ci pomóc w lokalnym SEO?

Korzystamy z najnowszych technik SEO, aby poprawić wyniki lokalnego wyszukiwania Twojej firmy. Oto kilka przykładów pokazujących jak działamy i prowadzimy pozycjonowanie lokalne:

  • Audyt SEO i analiza słów kluczowych pod kątem pozycjonowania lokalnego -chcemy mieć pełną świadomość tego, jaka jest sytuacja danej firmy zanim podejmiemy jakiekolwiek inne działania. Z tego względu przeprowadzamy dogłębną analizę SEO związania z obecnością online. Strona internetowa, Google Moja Firma, lokalne katalogi, profile mediów społecznościowych są wśród kwestii, którym bacznie się przyglądamy. Weźmiemy pod lupę słowa kluczowe, dodamy nowe i zoptymalizujemy je po to, aby zwiększyć ilość lokalnych wyszukiwań.
  • Optymalizacja strony internetowej z myślą o pozycjonowaniu lokalnym – jeśli przeprowadzony audyt SEO wykaże, że należy wprowadzić poprawki z zakresu stanu technicznego, natychmiast się tym zajmiemy. Na tym etapie zależy nam na tym, aby utworzyć solidne fundamenty warunkujące uzyskanie maksymalnych korzyści ze wszystkich prac i działań, które wykonamy później. Niezbędne i często przez nas wykonywane kroki optymalizacyjne to poprawa prędkości ładowania się strony, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. Analizujemy treść i upewniamy się, że wysyła ona odpowiedni przekaz do użytkowników szukających danych usług czy informacji w sieci.
  • Optymalizacja treści zgodnie z wybranymi słowami kluczowymi. Modyfikujemy dane strukturalne, aby ułatwić wyszukiwarkom dokładne określenie tego co robisz i gdzie faktycznie działa Twoja firma.
  • Lokalne cytowanie i budowanie linków – badamy, weryfikujemy, budujemy i monitorujemy obecność Twojej firmy w sieci. Lokalne cytowanie to nic innego jak wzmianki dotyczące Twojej firmy na innych stronach internetowych. Standardowo jako części składowe uwzględniają one nazwę, adres a także numer telefonu Twojej firmy, czyli NAP (z ang. Name, Address, Phone). Ważne jest, aby użytkownicy odnajdywali dokładne informacje bez względu na to czy znajdują Cię za pośrednictwem wyszukiwarki, Facebooka czy lokalnych katalogów. Nieprawidłowe, niekompletne lub po prostu niespójne wzmianki mogą wprowadzać w błąd również Google, wymagają zatem edycji lub usunięcia. Już kilka wzmianek w sprawdzonych, zaufanych stronach pozwala ustalić kim jesteś, gdzie się znajdujesz i co oferujesz. Przeprowadzamy analizę konkurencji oraz stron powiązanych z Twoją branżą, na których warto umieścić wzmiankę o Twojej firmie.
media społecznościowe a pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to kluczowy element  w przyciągnięciu lokalnych klientów do Twojej firmy.

Podjęcie właściwych kroków, takich jak wybór odpowiednich słów kluczowych czy obecność w lokalnych katalogach spowoduje wzrost pozycji firmy w rankingu wyszukiwania i zachęci większą liczbę lokalnych użytkowników do odwiedzenia Twojej witryny.

Dlaczego Twoja firma potrzebuje pozycjonowania lokalnego?

Aby mieć pewność, że Twoja firma zostanie znaleziona przed konkurencją, witryna musi znajdować się wysoko w rankingach wyszukiwania. 95% całego ruchu związanego z wyszukiwaniem trafia na pierwszą stronę. Twoja firma musi być w czołówce, jeśli masz nadzieję na to, że znajdą Cię lokalni klienci.

Pozycjonowanie lokalne najważniejsze elementy

W pozycjonowaniu lokalnym najważniejsze czynniki to odpowiednia optymalizacja strony, wykorzystywanie linków do niej prowadzących, stworzenie konta Google Moja Firma.

specjalista SEO pracujący nad pozycjonowaniem lokalnym

Pozycjonowanie lokalne – działanie

Dzięki przeprowadzonemu procesowi pozycjonowania lokalnego wyszukiwarka Google będzie w stanie ekspresowo określić najbliższe naszej lokalizacji większe miasto, gdzie mieści się dana firma, z której usług będziemy mogli skorzystać. Sprawdzimy to bardzo łatwo, jeśli na stronie wyszukiwania naciśniemy przycisk “narzędzia wyszukiwania”. Wyświetli się nam najbliższe dla nas miasto. Stosowane w pozycjonowaniu frazy są dostosowane do profili lokalnych usług, mogą się wyświetlać zróżnicowane wyniki, zależne od miejsca, w którym aktualnie przebywa osoba korzystająca z przeglądarki. Strony wyników wyszukiwania, wpisywane w odmiennych miastach w Polsce mogą się prezentować zupełnie różnie.

Pozycjonowanie lokalne – kto korzysta najczęściej?

Korzystanie z usług pozycjonowania lokalnego ułatwia poruszanie się w wyszukiwarkach. Nie trzeba podawać żadnych lokalizacji, co na dłuższą metę może powodować pewien dyskomfort. Z pozycjonowania lokalnego najczęściej korzystają firmy z branż:

  • mechanicznej
  • fryzjerskiej
  • edukacyjnej
  • kulinarnej
  • sportowej
  • wydawniczej
  • rozrywkowej
  • koncertowej
  • pogrzebowej
  • medycznej

Pozycjonowanie lokalne – korzyści

Każdy początkujący przedsiębiorca, dopiero co stawiający swoje pierwsze kroki w sieci, zadaje sobie pytanie – dlaczego tak ważne jest zaistnienie w wynikach wyszukiwania na frazy o zasięgu lokalnym? Wszystko wyjaśniają regularnie przygotowywane statystyki. Stworzono je już po wykonanych badaniach dotyczących zachowania potencjalnych konsumentów przymierzających się do współpracy w ramach określonych usług. Statystyki wykazały, że:

  • 78% konsumentów rozglądających się za lokalnymi usługami zdecydowało się na zakupy później, a nie natychmiast
  • 88% osób korzystających ze smartfonów i 84% korzystających z tabletów świadomie poszukuje fraz połączonych z firmami o zasięgu lokalnym
  • 56% użytkowników biorących udział w badaniu szukało w sieci lokalnych usług w czasie podróżowania

Pozycjonowanie lokalne - na co zwrócić uwagę?

Marketing cyfrowy jest obecnie jedną z najważniejszych strategii marketingowych. Oprócz bezpośredniego dotarcia do potencjalnych klientów, którzy poszukują Twoich towarów lub usług, marketing cyfrowy daje marketerom dostęp do wysoce ukierunkowanej grupy odbiorców, którzy aktywnie poszukują informacji w Internecie. Oznacza to, że można dotrzeć do lokalnych konsumentów, reklamując swoje towary i usługi w sposób, który jest dla nich odpowiedni. Google określiło kilka kluczowych czynników decydujących o tym, gdzie dana firma ma największe szanse na znalezienie się w sieci, takich jak liczba stron internetowych zawierających odnośniki do Twojej firmy, liczba słów kluczowych pojawiających się w Mapach Google i inne. W tym artykule dowiesz się, jakie są te czynniki i jak możesz wykorzystać te informacje do promowania swojej firmy lokalnie.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Lokalny marketing cyfrowy to praktyka polegająca na reklamowaniu towarów i usług w celu dotarcia do konkretnych konsumentów w danym mieście lub regionie. Odbywa się to za pomocą kanałów cyfrowych, takich jak Mapy Google, cyfrowe billboardy i inne strony internetowe, które pokazują lokalizację i szczegóły produktu. Lokalny marketing cyfrowy pomaga firmom zwiększyć swój zasięg poprzez znalezienie klientów w ich okolicy. Pozwala to także na zaznaczenie fizycznej obecności na rynku, co jest korzystne z punktu widzenia rozpoznawalności marki i obsługi klienta.

Elementy pozycjonowania lokalnego

Istnieją pewne elementy, które Google bierze pod uwagę, aby określić, gdzie powinieneś być umieszczony w lokalnych SERP-ach (stronach wyników wyszukiwania). Google zwraca uwagę na to, jak często Twoja firma pojawia się w lokalnych wynikach wyszukiwania, gdzie pojawia się w różnych witrynach, ile jest linków do Twojej firmy, jaka jest siła tych linków, liczba opinii klientów o Twojej firmie, rodzaj słów kluczowych, na które kierujesz swoją ofertę, oraz położenie geograficzne Twojej firmy. Podczas wyświetlania wyników lokalnych Google bierze pod uwagę także inne czynniki, takie jak pora roku, dnia i pora dnia. Należy wziąć pod uwagę wszystkie te czynniki, aby uzyskać wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron internetowych a SEO

Lokalny marketing cyfrowy różni się od tradycyjnego SEO (search engine optimization). SEO to proces poprawy obecności Twojej firmy w popularnych wyszukiwarkach, takich jak Google i Bing. Niektóre z kroków związanych z SEO obejmują zamieszczanie oryginalnych treści na stronie internetowej Twojej firmy, tworzenie wysokiej jakości linków zwrotnych do Twojej strony internetowej, strategiczne umieszczanie nazwy i adresu Twojej firmy na innych stronach internetowych i wiele innych. Pierwsze dwa z tych pięciu kluczy do SEO stanowią większość działań marketerów cyfrowych. Web-based SEO to metoda poprawy widoczności witryny w wyszukiwarkach takich jak Google i Bing w celu zwiększenia ruchu na stronie. Ruch jest siłą napędową każdej firmy, a te wyszukiwarki są najważniejszymi źródłami klientów na świecie.

Pozycjonowanie lokalne – najważniejsze elementy

Lokalizacja – jest to pierwsza rzecz, na którą zwraca uwagę Google przy ustalaniu, gdzie umieścić Twoją firmę. Patrząc na lokalizację geograficzną Twojej witryny, Google może określić, jakie inne firmy znajdują się w pobliżu i pokazać je jako pierwsze na stronie wyników.

Siła linków, Siła witryny ...

Siła linków – Link equity witryny to całkowita wartość wszystkich linków w witrynie podzielona przez całkowitą liczbę linków w witrynie. Im wyższy jest wskaźnik link equity, tym wyższa jest Twoja pozycja w rankingu. Google wykorzystuje link equity do określenia, jak wysoko w lokalnych SERP-ach pojawia się Twoja firma.

Siła witryny – Google bierze również pod uwagę to, jak dobrze witryna jest zoptymalizowana pod kątem lokalnego SEO. Obejmuje to liczbę linków prowadzących do witryny, długość tych linków, ich jakość oraz to, jak dobrze linki przenoszą się na pozostałą część witryny.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl