Pozycjonowanie lokalne jest dokładnie tym, czego potrzebujesz, jeśli prowadzisz własną działalność i zależy Ci na zwiększeniu widoczności w sieci. Prawdopodobnie już konkurujesz z większymi firmami, które pojawiają się wyżej w rankingach Google. Potrzebujesz solidnego wsparcia w osiągnięciu sukcesu. Przeprowadzimy szczegółową analizę Twojej witryny i opracujemy strategię, dzięki której szybciej dotrzesz do potencjalnych klientów w Twoim regionie czy mieście.
Każdy z nas przynajmniej raz znalazł się w sytuacji nagłej potrzeby skorzystania z wybranej usługi. Dziś w sytuacjach nagłych pierwszym krokiem jest otwarcie wyszukiwarki Google. Wystarczy wpisać odpowiednie frazy, by znaleźć firmę, która jest nam w stanie pomóc w trybie niemal natychmiastowy, niezależnie od tego, czy chodzi nam o warsztat samochodowy, salon SPA czy restaurację, w której chcemy zorganizować przyjęcie. Zawsze w takich sytuacjach pojawia się życzenie, by dana firma, z której usług będziemy chcieli korzystać, znajdowała się blisko od nas, za pomoc pobierała możliwie jak najniższą opłatę, a usługę wykonywała na przyzwoitym poziomie. Google od wielu już lat oferuje pozycjonowanie lokalne. Co to takiego? Zaliczymy je do mechanizmów, dzięki którym sugeruje się nam rozwiązania w oparciu o naszą lokalizację. Pozycjonowanie sprawia, że w wynikach wyszukiwania zostaną nam zaprezentowane najbardziej polecane firmy prezentujące usługi z zakresu wszelkiej działalności.
Aby przedsiębiorca stworzył pozytywny wizerunek w sieci za pomocą stosowania pozycjonowania lokalnego, musi stworzyć własny zestaw słów kluczowych w oparciu nie tylko o terminy związane z zawodem, ale także lokalizację prowadzenia własnej działalności. Pozycjonowanie lokalne jest zabiegiem dużo bardziej szczegółowym, aniżeli pozycjonowanie ogólnokrajowe czy nawet ogólnoświatowe, ponieważ dotyczy bardziej szczegółowego prezentowania wszelkich danych, by chętny do skorzystania z danej usługi mógł odnaleźć ofertę jak najszybciej. Frazy kluczowe pod pozycjonowanie są nieco dłuższe od fraz charakterystycznych dla pozycjonowania ogólnego.
Korzystamy z najnowszych technik SEO, aby poprawić wyniki lokalnego wyszukiwania Twojej firmy. Oto kilka przykładów pokazujących jak działamy i prowadzimy pozycjonowanie lokalne:
Pozycjonowanie lokalne to kluczowy element w przyciągnięciu lokalnych klientów do Twojej firmy.
Podjęcie właściwych kroków, takich jak wybór odpowiednich słów kluczowych czy obecność w lokalnych katalogach spowoduje wzrost pozycji firmy w rankingu wyszukiwania i zachęci większą liczbę lokalnych użytkowników do odwiedzenia Twojej witryny.
Aby mieć pewność, że Twoja firma zostanie znaleziona przed konkurencją, witryna musi znajdować się wysoko w rankingach wyszukiwania. 95% całego ruchu związanego z wyszukiwaniem trafia na pierwszą stronę. Twoja firma musi być w czołówce, jeśli masz nadzieję na to, że znajdą Cię lokalni klienci.
W pozycjonowaniu lokalnym najważniejsze czynniki to odpowiednia optymalizacja strony, wykorzystywanie linków do niej prowadzących, stworzenie konta Google Moja Firma.
Dzięki przeprowadzonemu procesowi pozycjonowania lokalnego wyszukiwarka Google będzie w stanie ekspresowo określić najbliższe naszej lokalizacji większe miasto, gdzie mieści się dana firma, z której usług będziemy mogli skorzystać. Sprawdzimy to bardzo łatwo, jeśli na stronie wyszukiwania naciśniemy przycisk “narzędzia wyszukiwania”. Wyświetli się nam najbliższe dla nas miasto. Stosowane w pozycjonowaniu frazy są dostosowane do profili lokalnych usług, mogą się wyświetlać zróżnicowane wyniki, zależne od miejsca, w którym aktualnie przebywa osoba korzystająca z przeglądarki. Strony wyników wyszukiwania, wpisywane w odmiennych miastach w Polsce mogą się prezentować zupełnie różnie.
Korzystanie z usług pozycjonowania lokalnego ułatwia poruszanie się w wyszukiwarkach. Nie trzeba podawać żadnych lokalizacji, co na dłuższą metę może powodować pewien dyskomfort. Z pozycjonowania lokalnego najczęściej korzystają firmy z branż:
Każdy początkujący przedsiębiorca, dopiero co stawiający swoje pierwsze kroki w sieci, zadaje sobie pytanie – dlaczego tak ważne jest zaistnienie w wynikach wyszukiwania na frazy o zasięgu lokalnym? Wszystko wyjaśniają regularnie przygotowywane statystyki. Stworzono je już po wykonanych badaniach dotyczących zachowania potencjalnych konsumentów przymierzających się do współpracy w ramach określonych usług. Statystyki wykazały, że: