Pozycjonowanie lokalne jest dokładnie tym, czego potrzebujesz, jeśli prowadzisz własną działalność i zależy Ci na zwiększeniu widoczności w sieci. Prawdopodobnie już konkurujesz z większymi firmami, które pojawiają się wyżej w rankingach Google. Potrzebujesz solidnego wsparcia w osiągnięciu sukcesu. Przeprowadzimy szczegółową analizę Twojej witryny i opracujemy strategię, dzięki której szybciej dotrzesz do potencjalnych klientów w Twoim regionie czy mieście.
Każdy z nas przynajmniej raz znalazł się w sytuacji nagłej potrzeby skorzystania z wybranej usługi. Dziś w sytuacjach nagłych pierwszym krokiem jest otwarcie wyszukiwarki Google. Wystarczy wpisać odpowiednie frazy, by znaleźć firmę, która jest nam w stanie pomóc w trybie niemal natychmiastowy, niezależnie od tego, czy chodzi nam o warsztat samochodowy, salon SPA czy restaurację, w której chcemy zorganizować przyjęcie. Zawsze w takich sytuacjach pojawia się życzenie, by dana firma, z której usług będziemy chcieli korzystać, znajdowała się blisko od nas, za pomoc pobierała możliwie jak najniższą opłatę, a usługę wykonywała na przyzwoitym poziomie. Google od wielu już lat oferuje pozycjonowanie lokalne. Co to takiego? Zaliczymy je do mechanizmów, dzięki którym sugeruje się nam rozwiązania w oparciu o naszą lokalizację. Pozycjonowanie sprawia, że w wynikach wyszukiwania zostaną nam zaprezentowane najbardziej polecane firmy prezentujące usługi z zakresu wszelkiej działalności.
Aby przedsiębiorca stworzył pozytywny wizerunek w sieci za pomocą stosowania pozycjonowania lokalnego, musi stworzyć własny zestaw słów kluczowych w oparciu nie tylko o terminy związane z zawodem, ale także lokalizację prowadzenia własnej działalności. Pozycjonowanie lokalne jest zabiegiem dużo bardziej szczegółowym, aniżeli pozycjonowanie ogólnokrajowe czy nawet ogólnoświatowe, ponieważ dotyczy bardziej szczegółowego prezentowania wszelkich danych, by chętny do skorzystania z danej usługi mógł odnaleźć ofertę jak najszybciej. Frazy kluczowe pod pozycjonowanie są nieco dłuższe od fraz charakterystycznych dla pozycjonowania ogólnego.
Korzystamy z najnowszych technik SEO, aby poprawić wyniki lokalnego wyszukiwania Twojej firmy. Oto kilka przykładów pokazujących jak działamy i prowadzimy pozycjonowanie lokalne:
Pozycjonowanie lokalne to kluczowy element w przyciągnięciu lokalnych klientów do Twojej firmy.
Podjęcie właściwych kroków, takich jak wybór odpowiednich słów kluczowych czy obecność w lokalnych katalogach spowoduje wzrost pozycji firmy w rankingu wyszukiwania i zachęci większą liczbę lokalnych użytkowników do odwiedzenia Twojej witryny.
Aby mieć pewność, że Twoja firma zostanie znaleziona przed konkurencją, witryna musi znajdować się wysoko w rankingach wyszukiwania. 95% całego ruchu związanego z wyszukiwaniem trafia na pierwszą stronę. Twoja firma musi być w czołówce, jeśli masz nadzieję na to, że znajdą Cię lokalni klienci.
W pozycjonowaniu lokalnym najważniejsze czynniki to odpowiednia optymalizacja strony, wykorzystywanie linków do niej prowadzących, stworzenie konta Google Moja Firma.
Dzięki przeprowadzonemu procesowi pozycjonowania lokalnego wyszukiwarka Google będzie w stanie ekspresowo określić najbliższe naszej lokalizacji większe miasto, gdzie mieści się dana firma, z której usług będziemy mogli skorzystać. Sprawdzimy to bardzo łatwo, jeśli na stronie wyszukiwania naciśniemy przycisk “narzędzia wyszukiwania”. Wyświetli się nam najbliższe dla nas miasto. Stosowane w pozycjonowaniu frazy są dostosowane do profili lokalnych usług, mogą się wyświetlać zróżnicowane wyniki, zależne od miejsca, w którym aktualnie przebywa osoba korzystająca z przeglądarki. Strony wyników wyszukiwania, wpisywane w odmiennych miastach w Polsce mogą się prezentować zupełnie różnie.
Korzystanie z usług pozycjonowania lokalnego ułatwia poruszanie się w wyszukiwarkach. Nie trzeba podawać żadnych lokalizacji, co na dłuższą metę może powodować pewien dyskomfort. Z pozycjonowania lokalnego najczęściej korzystają firmy z branż:
Każdy początkujący przedsiębiorca, dopiero co stawiający swoje pierwsze kroki w sieci, zadaje sobie pytanie – dlaczego tak ważne jest zaistnienie w wynikach wyszukiwania na frazy o zasięgu lokalnym? Wszystko wyjaśniają regularnie przygotowywane statystyki. Stworzono je już po wykonanych badaniach dotyczących zachowania potencjalnych konsumentów przymierzających się do współpracy w ramach określonych usług. Statystyki wykazały, że:
Marketing cyfrowy jest obecnie jedną z najważniejszych strategii marketingowych. Oprócz bezpośredniego dotarcia do potencjalnych klientów, którzy poszukują Twoich towarów lub usług, marketing cyfrowy daje marketerom dostęp do wysoce ukierunkowanej grupy odbiorców, którzy aktywnie poszukują informacji w Internecie. Oznacza to, że można dotrzeć do lokalnych konsumentów, reklamując swoje towary i usługi w sposób, który jest dla nich odpowiedni. Google określiło kilka kluczowych czynników decydujących o tym, gdzie dana firma ma największe szanse na znalezienie się w sieci, takich jak liczba stron internetowych zawierających odnośniki do Twojej firmy, liczba słów kluczowych pojawiających się w Mapach Google i inne. W tym artykule dowiesz się, jakie są te czynniki i jak możesz wykorzystać te informacje do promowania swojej firmy lokalnie.
Lokalny marketing cyfrowy to praktyka polegająca na reklamowaniu towarów i usług w celu dotarcia do konkretnych konsumentów w danym mieście lub regionie. Odbywa się to za pomocą kanałów cyfrowych, takich jak Mapy Google, cyfrowe billboardy i inne strony internetowe, które pokazują lokalizację i szczegóły produktu. Lokalny marketing cyfrowy pomaga firmom zwiększyć swój zasięg poprzez znalezienie klientów w ich okolicy. Pozwala to także na zaznaczenie fizycznej obecności na rynku, co jest korzystne z punktu widzenia rozpoznawalności marki i obsługi klienta.
Istnieją pewne elementy, które Google bierze pod uwagę, aby określić, gdzie powinieneś być umieszczony w lokalnych SERP-ach (stronach wyników wyszukiwania). Google zwraca uwagę na to, jak często Twoja firma pojawia się w lokalnych wynikach wyszukiwania, gdzie pojawia się w różnych witrynach, ile jest linków do Twojej firmy, jaka jest siła tych linków, liczba opinii klientów o Twojej firmie, rodzaj słów kluczowych, na które kierujesz swoją ofertę, oraz położenie geograficzne Twojej firmy. Podczas wyświetlania wyników lokalnych Google bierze pod uwagę także inne czynniki, takie jak pora roku, dnia i pora dnia. Należy wziąć pod uwagę wszystkie te czynniki, aby uzyskać wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Lokalny marketing cyfrowy różni się od tradycyjnego SEO (search engine optimization). SEO to proces poprawy obecności Twojej firmy w popularnych wyszukiwarkach, takich jak Google i Bing. Niektóre z kroków związanych z SEO obejmują zamieszczanie oryginalnych treści na stronie internetowej Twojej firmy, tworzenie wysokiej jakości linków zwrotnych do Twojej strony internetowej, strategiczne umieszczanie nazwy i adresu Twojej firmy na innych stronach internetowych i wiele innych. Pierwsze dwa z tych pięciu kluczy do SEO stanowią większość działań marketerów cyfrowych. Web-based SEO to metoda poprawy widoczności witryny w wyszukiwarkach takich jak Google i Bing w celu zwiększenia ruchu na stronie. Ruch jest siłą napędową każdej firmy, a te wyszukiwarki są najważniejszymi źródłami klientów na świecie.
Lokalizacja – jest to pierwsza rzecz, na którą zwraca uwagę Google przy ustalaniu, gdzie umieścić Twoją firmę. Patrząc na lokalizację geograficzną Twojej witryny, Google może określić, jakie inne firmy znajdują się w pobliżu i pokazać je jako pierwsze na stronie wyników.
Siła linków – Link equity witryny to całkowita wartość wszystkich linków w witrynie podzielona przez całkowitą liczbę linków w witrynie. Im wyższy jest wskaźnik link equity, tym wyższa jest Twoja pozycja w rankingu. Google wykorzystuje link equity do określenia, jak wysoko w lokalnych SERP-ach pojawia się Twoja firma.
Siła witryny – Google bierze również pod uwagę to, jak dobrze witryna jest zoptymalizowana pod kątem lokalnego SEO. Obejmuje to liczbę linków prowadzących do witryny, długość tych linków, ich jakość oraz to, jak dobrze linki przenoszą się na pozostałą część witryny.