blog

Pozycjonowanie – Co wpływa na pozycję strony www i dlaczego SEO witryny jest ważne?

Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową. Dziennie otrzymuje ona tysiące zapytań od użytkowników, a konsumenci szukają konkretnych usług, które pozwalają na zaspokojenie ich potrzeb. To dlatego, pozycjonowanie witryny jest najskuteczniejszą formą marketingu. Konsumenci, którzy chcą dokonać zakupu muszą tylko znaleźć potrzebę informacje oraz ofertę, która będzie im odpowiadać. Sprawdź zatem wszystkie najważniejsze informacje o pozycjonowaniu stron internetowych i czynnikach które wpływają na pozycję witryny w wyszukiwarce Google.

Na czym polega pozycjonowanie strony w Internecie?

SEO, czyli Search Engine Optimisation to optymalizowanie strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. Im witryna jest lepiej dopasowana do algorytmu tym wyżej wyświetla się w darmowych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu użytkownicy, którzy wpisują określone słowa kluczowe mogą ją z łatwością znaleźć. SEO należy do darmowych narzędzi marketingowych. Właściciel strony internetowej nie płaci wyszukiwarce za pojawienie się w wynikach wyszukiwania, musi jednak poświęcić sporo czasu na dopasowanie strony pod boty indeksujące lub opcjonalnie wykupić usługę pozycjonowania w agencji SEO.

Na czym polega pozycjonowanie strony w Internecie?

Co wpływa na pozycję witryny w wyszukiwarce?

Google nie udostępnia informacji na temat tego, co wpływa na pozycję strony. Jednak specjaliści SEO wskazują pewne obszary, które należy wziąć pod uwagę w trakcie optymalizacji witryny. Można je podzielić na te dotyczące doświadczeń użytkownika, oraz te dotyczące poprawności technicznej strony internetowej.
Nie kopiowanie treści

Witryna, którą odwiedza użytkownik powinna zawierać unikalny content. Bardzo ważne jest, by nie kopiować treści z innych witryn, lub w obrębie tej samej strony, dokonując tzw. auto plagiatu. Boty indeksujące, widząc pojawiające się treści indeksują tylko te strony, które są bardziej wartościowe. Osoby odwiedzające witrynę, również nie przepadają za powtarzającymi się informacjami. Spędzą na stronie mniej czasu albo od razu z niej wychodzą, co powoduje wyższy współczynnik odrzuceń.

Intuicyjność strony i dopasowanie jej do urządzenia

Osoby, korzystając z Internetu są przyzwyczajone do określonych zachowań. Architekci witryn internetowych i programiści, nawet jeśli starają się, by ich produkt wyglądał inaczej muszą pamiętać o określonych zasadach. Obecnie np. kliknięcie logo powoduje powrót do strony głównej. Jeśli strona ma bardziej skomplikowaną budowę powinna zawierać wyraźnie oznaczony system nawigacji.

W przypadku korzystania ze sklepu internetowego warto zastanowić się, w którym momencie konsumenci rezygnują z zakupu i co jest tym spowodowane. Czasami wystarczy dodać kolejną opcję płatności lub przycisk dotyczący możliwości kontynuacji zakupów po dodaniu produktu do koszyka.

Obecnie większość użytkowników korzysta z internetu na telefonie. Bardzo ważne jest, by witryna miała swoją mobilną wersję, która wyświetla się poprawnie na wszystkich systemach. Jeśli nie zawiera ona błędów i jest wygodna w użytkowaniu Google otrzymuje jasny sygnał, że witryna jest przydatna dla internautów. Dzięki temu będzie ją wyświetlać również innym, potencjalnie zainteresowanym osobom.

Szybkość otwierania się strony

Użytkownicy szukają stron, jadąc tramwajem lub spożywając posiłek. Nie mają czasu, bardzo łatwo ich rozproszyć, w przypadku korzystania z internetu mobilnego sygnał nie zawsze jest idealny. W takim wypadku bardzo ważne jest, by strona była lekka. Oznacza to, że w witrynie nie powinny znajdować się bardzo duże zdjęcia lub grafiki. Dobrze też, by ograniczyć do minimum rzeczy, które nadmiernie obciążają witrynę np. pojawienie się mapy, która pokazuje jak dotrzeć do określonego punktu.

Dopasowanie do botów indeksujących

Specjaliści SEO podkreślają, jak ważne są doświadczenia użytkownika w przypadku korzystania z witryny. Jednak optymalizując stronę internetową należy również pomyśleć o algorytmie.

Linkowanie – jakość, nie ilość

Kilkanaście lat temu, ilość linków, jaka prowadziła do witryny była kluczowa. Im było ich więcej tym strona pojawiała się wyżej w wynikach wyszukiwania. Popularne stało się umieszczanie linków na forach internetowych, w komentarzach na blogach, czy portalach internetowych. Niewiele osób zwracało uwagę na to, czy linkowanie w danym kontekście ma jakąkolwiek wartość dla użytkowników.

Później Google zmienił nieco sposób wartościowania linków. Boty sprawdzają przede wszystkim, jak wartościowa jest strona, na której znajduje się link do witryny. Pozostawianie linków na podejrzanych forach internetowych może skutkować obniżeniem jej widoczności. Specjaliści doradzają, by udostępniać wpisy w mediach społecznościowych, które są powiązane z witryną. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest też publikacja artykułów w portalach internetowych, mogą być one sponsorowane lub nie.

Nasycenie witryny słowami kluczowymi

Dużo mówi się o unikalnym contencie w kontekście użytkowników, jednak jest on równie ważny dla botów indeksujących. Ważne by w treściach na stronie internetowej pojawiały się słowa kluczowe, z których korzystają internauci by znaleźć witrynę. W przypadku niewielkich firm albo specyficznej działalności dużo lepiej korzystać ze słów kluczowych z tzw. długim ogonem. Takie zapytania są bardzo specyficzne, korzysta z nich mniej użytkowników. Dzięki temu frazy nie są tak popularne i łatwiej jest dzięki nim podnieść pozycję witryny.

Przy doborze słów kluczowych warto spojrzeć na nie z perspektywy konsumenta. Osoby szukające informacji w sieci często niewiedzą jak dokładnie nazywa się produkt lub kto go produkuje. Pomocne jest również sprawdzenie jak potocznie nazywają się rzeczy w danym regionie.

Wizytówka Google

Najczęściej do stworzenia wizytówki Google potrzebny jest fizyczny adres firmy. Przy niewielkich działalnościach, gdy właściciel witryny zajmuje się twórczością internetową lub jest tylko pośrednikiem, to wymaganie może być problematyczne. Jednak wizytówka Google pozwala na uwiarygodnienie strony zarówno dla botów indeksujących, jak i użytkownika. Po wpisaniu nazwy przedsiębiorstwa internauta od razu będzie mógł sprawdzić, witrynę, opinie oraz miejsce działalności przedsiębiorstwa. Jest to szczególnie przydatne dla firm działających lokalnie. Dlatego, że wizytówka automatycznie oznacza dane punkty, w momencie gdy internauta zostaje zlokalizowany niedaleko nich.

Zachowanie porządku w budowie witryny

Przy optymalizacji witryny warto pamiętać o tym, by znajdowały się na niej tylko działające odnośniki. Warto korzystać ze słów kluczowych również w przypadku zdjęć. Dzięki temu boty indeksujące będą je wyświetlać użytkownikom, który korzystają z grafiki Google. Regularna optymalizacja działania strony pozwala na wyłapanie błędów przed pojawieniem się klientów, dzięki czemu nie odbiją się od niedziałającej witryny.

SEO jest niezwykle pracochłonnym procesem, wymaga cierpliwości i ciągłych ulepszeń. Warto jednak skupić się na pozycjonowaniu przy tworzeniu witryny oraz monitorować ją dlatego, że przynosi olbrzymie korzyści.

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl