blog

Pozycjonowanie a influencer marketing

Jakie cechy wspólne mają pozycjonowanie oraz influencer marketing? Ostatnia dekada stała się ogromnym nośnikiem tego drugiego zjawiska. Nie ma jednak szans na to, aby influencer marketing zastąpił na dobre narzędzia pozycjonowania, bo te dwie wartości promocyjne są w stanie zdecydowanie funkcjonować jak najbardziej osobno, ale przy równoczesnym uzupełnianiem się. Jaka jest podstawowa różnica między pozycjonowaniem a influencer marketingiem? Pozycjonowanie odpowiada za umieszczanie w rankingu wyników wyszukiwarek określonej marki, zjawiska, produktu. Influencer marketing pozwala nie tylko szybko i skutecznie wypromować daną markę, zjawisko oraz produkt, ale daje także szanse na medialne zaistnienie osoby reklamującej dany produkt. Takie osoby nazywa się popularnie influencerami.

Pozycjonowanie marki przez influencerów

Nawiązanie współpracy z influencerami obraca się na korzyść pracy wielu agencji zajmujących się tworzeniem kampanii SEO. Często można się przy tym spotkać z opiniami, że efekty tej współpracy są trudne do racjonalnego zmierzenia, influencerzy reklamujący dane produkty na swoich profilach społecznościowych typu Instagram czy Facebook pobierają zbyt wysokie stawki, kupują obserwatorów, co prowadzi do osłabienia budżetów na inne zabiegi promocyjne. Jednak nie da się ukryć, że influencer marketing to dziś jeden z najbardziej inwazyjnych sposobów na promocję. Być może dlatego, iż nierozerwalnie wiąże się ze światem celebrytów, ludzi z portali plotkarskich, funkcjonujących blisko świata mediów, niedostępnego dla każdego, stanowiącego symbol pewnego awansu społecznego, krainy spełnionych marzeń.

Chcesz wypozycjonować markę – zatrudnij influencera!

Statystyki wskazują, że ponad połowa marketerów korzystająca z usług influencerów jest zadowolona z rozwoju i korzyści, jakie przynoszą kampanie w sieci. Nie każda branża może się poszczycić wysokimi wynikami. Najwięcej na pozycjonowaniu i influencer marketingu w połączonej formie zarabiają specjaliści z dziedzin związanych z modą, urodą i zdrowiem. Hasła kluczowe stosowane w tworzeniu contentu to jedno, a przemyślana selekcja i weryfikowanie twórców znanych dotychczas z blogów i filmików na YouTube – to drugie. Gdy połączy się te dwie osobne wartości – pojawia się niestandardowe rozwiązanie. Można reklamować produkt na zróżnicowanych kanałach (Twitch, Tik Tok czy Linkedln). Korzyści płynące z influencer marketingu zawsze rzutują na pozytywne zmiany w trybie promowania danego zjawiska w sieci. Zyskać więc można znacznie elastyczniejszy, niż dotychczas content, więcej linków do stron, tutoriale zachęcające do skorzystania z oferty. Dzięki tym zabiegom promowana marka jest jeszcze bardziej przystępna!

Jak odnieść sukces w pozycjonowaniu poprzez influencer marketing?

Profesjonaliści stawiają na rozwagę. To, że w kilka tygodni po kampanii pozycjonowanie okazuje się sukcesem, nie daje nam pewności, że tak będzie zawsze. Kampanie dzielimy na sprawne, efektywne i skuteczne, jak i na beznadziejne, źle analizowane i błędne. Sukces w dużej mierze zależy od tego, na jakiego influencera dana marka się zdecyduje, jaką jakość prezentuje dany produkt. Cała reszta to już analityka oparta o mądre i przemyślane wybory.

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl