blog

Landing page – efektywne narzędzie w marketingu internetowym

Landing page, czyli inaczej strona lądowania, docelowa  czy produktowa to specjalnie przygotowana, jednostronicowa witryna, umożliwiająca użytkownikowi osiągnięcie zamierzonego celu bez konieczności odwiedzania całego serwisu.  Umiejętnie stosowane landing page może zwiększyć konwersję nawet o 300%, jednak aby tak było ono skuteczne musi spełniać określone warunki.

Co to jest landing page?

Landing page to pojedyńcza, odpowiednio zoptymalizowana strona www , na którą trafi osoba klikająca w Twoją reklamę.  Jest to uniwersalne narzędzie, które może zostać wykorzystane niezależnie od rodzaju kampanii reklamowej jako narzędzie promocyjne lub jako stała strona, której zadaniem jest wpływanie na pozycję całego serwisu pod konkretne frazy.  Strona taka ma za zadanie skłonić użytkownika do wykonania jednej i tylko jednej czynności, np.  dokonania zakupu, zapisu na newsletter, wzięcia udziału w konkursie, pobrania zaproponowanego materiału czy wypełnienia formularza.

W dzisiejszym świecie taki skondensowany przekaz, jaki stanowi landing page, jest szczególnie skuteczną formą marketingu –  z badania przeprowadzonego przez kanadyjski oddział Microsoft wynika, że czas, w którym przeciętny człowiek jest w stanie skupić uwagę wynosi 8 sekund.  Dobrze przygotowany landing page szybko i klarownie wskazuje wartość, której odbiorca szuka.

Dlaczego nie należy kierować całego  ruchu na stronę główną?

Strona główna serwisu zawiera zazwyczaj wiele informacji i ma rozbudowaną strukturę– umożliwia przejście do poszczególnych podstron serwisu, zachęca użytkownika do podjęcia różnych czynności,  zawiera dużo treści i grafiki. Nic w tym dziwnego – jest to zazwyczaj najważniejsza wizytówka Twojej firmy. Jednak tak zróżnicowany kontent i mnogość możliwości mogą skutecznie rozproszyć odbiorcę i odwrócić jego uwagę od podjęcia akcji, na której nam zależy, a w konsekwencji realizacja celu kampanii marketingowej jest utrudniona.

Strona docelowa –  zalety i zastosowanie.

Landing page jest odpowiedzią na wiele problemów, którym musi stawić czoła współczesny marketer. W czasach, gdy zalewani jesteśmy ofertami i reklamami niemal ze wszystkich stron szczególnie trudnym zadaniem jest  zamiana kliknięcia w reklamę na konwersję.  Landing page mają znaczną przewagę nad stronami firm, produktów czy marek. Osiągają wyższą skuteczność, gdyż ich jedynym celem jest przekonanie odbiorcy do zainteresowania danym tematem. Stanowią zazwyczaj ogniwo kampanii w Internecie i pozyskują ruch z takich  źródeł jak bandery reklamowe, Google Adwords newslettery. Strony produktowe oznaczają dla użytkownika łatwość odnalezienia poszukiwanego produktu bądź usługi. Profesjonalne landing pages swój układ, treść i grafikę skupiają wokół realizacji celu, nie pozwalając internaucie się rozproszyć. Mają one przedstawiać esencję danej kampanii i budzić zaufanie.

Strony produktowe to nie tylko wyższa konwersja (wzrost nawet o 300%), ale także generują wyższe zainteresowanie i więcej zapytań dotyczących swoich usług i produktów. Wspierają pozycjonowanie strony firmowej, są kampanią marketingową, której skuteczność w szybki i przejrzysty sposób podlega ocenie. Korzystanie z landing page to również wyższy wskaźnik rentowności (ROI) – stosunek zysku z inwestycji do kosztów na nią poniesionych.

Kiedy landing page jest skuteczny?

Strona produktowa powinna być prosta i czytelna

Z racji, że na landing page trafiają użytkownicy po kliknięciu w naszą reklamę lub banner, są to potencjalni klienci zainteresowani naszą usługą lub produktem, szukający konkretnych informacji. Podstawową cechą dobrej strony produktowej powinno być więc pozbawienie ją wszelkich ozdobników i odnośników, które mogą odwrócić uwagę odwiedzającego. Proste hasła reklamowe,  odpowiednio przystosowana grafika, krótkie konkretne zdania – to przepis na sukces każdego landing page’a.

Promowanie jednego i tylko jednego konkretnego działania

Precyzyjnie dobrany cel Twojej kampanii marketingowej jest kluczem do sukcesu. Wszystkie informacje, zawarte na stronie docelowej powinny służyć skróceniu potencjalnemu klientowi drogi do realizacji celu. Użytkownik, przed którym stawia się zbyt wiele zadań do wykonania podczas jednej wizyty na stronie, ma tendencję do jej opuszczania, zniechęcony nadmiarem treści, co przekłada się na niską skuteczność kampanii.

Udostępnia wysokiej jakości treści, które budzą zaufanie

Co prawda, nadmierna ilość treści na stronie docelowej może skutecznie odstraszyć użytkowników, ale nie oznacza to, że ta, którą zdecydujesz się zamieścić, może być nieprzemyślana lub niepełna merytorycznie. Wręcz przeciwnie – dostarczanie użytecznych, bogatych w informację treści wzbudza zaufanie.

Uwidocznij „call-to-action”

Wchodząc na landing page, użytkownik nie powinien się zastanawiać, jakie kolejne kroki powinien wykonać. Button wzywający do akcji powinien być wyeksponowany tak, by internauta nie mógł go przeoczyć. Wskaż odwiedzającym dokładnie, co powinni zrobić – użyj dużego, pogrubionego teksty, wyraźnego przycisku z jednoznacznego i zachęcającym tekstem.

Różne sposoby dotarcia na stronę docelową

Do strony produktowej prowadzić mogą reklamy remarketingowe czy w social mediach, kampanie e-mailowe, bandery reklamowe. To świetny sposób na generowanie leadów, czyli potencjalnych klientów. Profesjonalna  landing page  obserwuje też wszystkie ścieżki wchodzące i opuszczające stronę i skupia się na ograniczaniu punktów wyjścia opuszczającym stronę.  Celem takiej kampanii jest skierowanie odwiedzających do pożądanej ścieżki, w związku z czym hiperłącza powinny być używane oszczędnie.

Zastosuj atrakcyjną grafikę

Landing page nie może wyglądać niechlujnie, bo wtedy nie budzi zaufania.  Ważne jest, żeby strona produktowa miała wyraźną konstrukcję, która przedstawia odpowiedzi na wszystkie pytania, nie generując nowych. Dobry landing page charakteryzuje prosta i oczywista nawigacja, podanie wszystkich niezbędnych informacji  w czytelny sposób. Najlepiej, jeśli użytkownik ma możliwość dokonania konwersji jednym kliknięciem.

Zadbaj o responsywność

Z racji, że urządzenia mobilne są obecnie głównym narzędziem, na których użytkownik  dociera do stron internetowych, zadbaj, by Twój landing page był przygotowany na taką okoliczność. Responsywność strony docelowej znacząco podnosi jej skuteczność.

Landing pages – skutecznie docieraj do potencjalnych klientów                                                 

Jak widać, strony produktowe są nieocenionym narzędziem w marketingu internetowym,  zarówno w pozycjonowaniu strony, jak i pozyskiwaniu nowych klientów. Dzięki Landing Page otrzymujesz wartościowy ruch, a także w szybki i niezwykle skuteczny sposób przekonujesz użytkownika do nawiązania kontaktu z Twoją firmą i zapoznania się jej ofertą.