Niemal każdy, kto prowadzi regionalny biznes, powinien założyć stronę internetową, a następnie mocno promować swoją ofertę w Internecie. Dlaczego? Niska sprzedaż, słaby ruch, mało zamówień szczególnie w nowym sklepie internetowym to efekty niskiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.
Głównym źródłem informacji na temat firm, produktów, usług jest Google. Z tej wyszukiwarki korzysta obecnie niemal 95% internautów. Wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania np.: TOP 3 gwarantuje dużych ruch klientów w sklepie i wysoką konwersję – sprzedaż, zamówienie, pobranie czy zapisanie się do gazetki.
Według badań internetowych ponad 50% osób poszukujących usług czy produktów posila się opiniami z Internetu przed zakupem – z tego 48% to wyszukiwania lokalne. Jeśli masz stronę internetową np.: stronę wizytówkę, to i tak nie wykorzystujesz jej potencjału, jeśli nie inwestujesz w pozycjonowanie stron internetowych. Bez tej usługi Twoja strona nie jest widoczna w Google na wysokich miejscach i klienci nie mogą na nią trafić w wynikach wyszukiwania. Dlaczego tak się dzieje?
Google – organiczne wyniki wyszukiwania
Samo założenie strony internetowej nie wystarczy, aby skutecznie pozyskać klientów z Internetu. Twoja strona po założeniu nie jest widoczna w Google na wysokich miejscach w organicznych wynikach wyszukiwania. Jej faktyczne miejsce to może 50, 60 a nawet 110 strona w rankingu, a tam nie zagląda nawet kurz… Klient, który szuka np.: usług fryzjerskich, wpisuje określone frazy w okno dialogowe wyszukiwarki – fryzjer damski Ruda Śląska Halemba. Dzięki precyzyjnej frazie trafia na „fryzjerów” na pierwszej stronie, którzy mają według Google najlepszą ofertę.
Widoczność na taką frazę w organicznych wynikach wyszukiwania jest ważna, gdyż internauci są wybredni i zwyczajowo przeglądają wyniki tylko na 1 bądź 2 stronie. Najlepiej osiągnąć miejsca w TOP 3, TOP 5 czy TOP 10 na pierwszej stronie. Jednak nie możesz tego uzyskać przez samo założenie strony, gdyż zajęcie tak wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania, jest zależne od wielu czynników.
Dzieje się tak, gdyż zapewne Twoja strona jest np.: nowa oraz:
- jest na niej mało treści,
- zawiera mało słów kluczowych charakterystycznych dla Twojego biznesu,
- słowa kluczowe są źle dobrane,
- nie masz mapy na stronie,
- Twoja strona nie ma wersji mobilnej czy responsywnej,
- witryna ładuje się długo na komputerach oraz urządzeniach mobilnych,
- nie prowadzisz działań marketingowych (link building, artykuły sponsorowane, reklamy Google Ads czy reklamy Facebook Ads).
Oczywiście tych czynników jest znacznie więcej, a te wymienione to tylko przykłady. Zmienić ten stan rzeczy może pozycjonowanie lokalne.