blog

Czym jest lokalne pozycjonowanie stron i kto powinien je stosować?

Niemal każdy, kto prowadzi regionalny biznes, powinien założyć stronę internetową, a następnie mocno promować swoją ofertę w Internecie. Dlaczego? Niska sprzedaż, słaby ruch, mało zamówień szczególnie w nowym sklepie internetowym to efekty niskiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Głównym źródłem informacji na temat firm, produktów, usług jest Google. Z tej wyszukiwarki korzysta obecnie niemal 95% internautów. Wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania np.: TOP 3 gwarantuje dużych ruch klientów w sklepie i wysoką konwersję – sprzedaż, zamówienie, pobranie czy zapisanie się do gazetki.

Czym jest pozycjonowanie lokalne  stron

Według badań internetowych ponad 50% osób poszukujących usług czy produktów posila się opiniami z Internetu przed zakupem – z tego 48% to wyszukiwania lokalne. Jeśli masz stronę internetową np.: stronę wizytówkę, to i tak nie wykorzystujesz jej potencjału, jeśli nie inwestujesz w pozycjonowanie stron internetowych. Bez tej usługi Twoja strona nie jest widoczna w Google na wysokich miejscach i klienci nie mogą na nią trafić w wynikach wyszukiwania. Dlaczego tak się dzieje?

Google – organiczne wyniki wyszukiwania

Samo założenie strony internetowej nie wystarczy, aby skutecznie pozyskać klientów z Internetu. Twoja strona po założeniu nie jest widoczna w Google na wysokich miejscach w organicznych wynikach wyszukiwania. Jej faktyczne miejsce to może 50, 60 a nawet 110 strona w rankingu, a tam nie zagląda nawet kurz… Klient, który szuka np.: usług fryzjerskich, wpisuje określone frazy w okno dialogowe wyszukiwarki – fryzjer damski Ruda Śląska Halemba. Dzięki precyzyjnej frazie trafia na „fryzjerów” na pierwszej stronie, którzy mają według Google najlepszą ofertę.

Widoczność na taką frazę w organicznych wynikach wyszukiwania jest ważna, gdyż internauci są wybredni i zwyczajowo przeglądają wyniki tylko na 1 bądź 2 stronie. Najlepiej osiągnąć miejsca w TOP 3, TOP 5 czy TOP 10 na pierwszej stronie. Jednak nie możesz tego uzyskać przez samo założenie strony, gdyż zajęcie tak wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania, jest zależne od wielu czynników.

Dzieje się tak, gdyż zapewne Twoja strona jest np.: nowa oraz:

  • jest na niej mało treści,
  • zawiera mało słów kluczowych charakterystycznych dla Twojego biznesu,
  • słowa kluczowe są źle dobrane,
  • nie masz mapy na stronie,
  • Twoja strona nie ma wersji mobilnej czy responsywnej,
  • witryna ładuje się długo na komputerach oraz urządzeniach mobilnych,
  • nie prowadzisz działań marketingowych (link building, artykuły sponsorowane, reklamy Google Ads czy reklamy Facebook Ads).

Oczywiście tych czynników jest znacznie więcej, a te wymienione to tylko przykłady. Zmienić ten stan rzeczy może pozycjonowanie lokalne.

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl