blog

Automatyczne audyty SEO i audyty SEO w agencjach

Sprawdź czym są te dwa typy audytów, jakie plusy posiadają i jak warto je wykorzystywać.

Audyt SEO strony internetowej to bardzo przydatne narzędzie pozwalające kontrolować stan naszej pozycjonowanej witryny. Do wyboru mamy dwa typy audytów, które znacznie różnią się od siebie, a są to audyty automatyczne darmowe oraz audyty SEO wykonywane przez agencje. Poniżej przedstawiamy oba rodzaje, przybliżamy ich zalety, a także podpowiadamy jak warto je wykorzystywać

Darmowe automatyczne audyty SEO

Pierwszym typem audytów są te automatyczne. Możemy wykonać je na specjalnych stronach internetowych dostępnych w sieci. W Internecie istnieje wiele tego typu stron umożliwiających automatyczne i darmowe sprawdzenie naszej pozycjonowanej strony internetowej. Korzystać z tego rozwiązania możemy w anonimowy, niezobowiązujący i nielimitowany sposób. Nie musimy również posiadać dostępu do danej strony internetowej ani nikomu go przekazywać. Automatyczne audyty SEO bazują na sprawdzeniu strony przez roboty, a także zgromadzeniu wszystkich dostępnych publicznie statystyk o naszej witrynie ze wszystkich zakamarków w internecie.

Korzystając z automatycznych audytów SEO przede wszystkim powinniśmy przejść na wybraną stronę która umożliwia sprawdzenie naszej witryny. Strony te znajdziemy bez problemu w wyszukiwarce Google. Gdy znajdujemy się już na serwisie oferującym darmowe automatyczne audyty SEO, w głównym polu wystarczy wkleić adres URL naszej strony internetowej lub witryny, którą chcemy sprawdzić. Po uruchomieniu audytu roboty i algorytmy będą audytowały ją przez kilkadziesiąt sekund. Po tym krótkim czasie oczekiwania zostanie wyświetlony nam raport o stanie naszej strony internetowej. Będzie zawierał on liczne statystyki wraz z wynikiem jaki uzyskała nasza strona internetowa, a także normami, jakie ogólnie obowiązują. Poszczególne serwisy, mogą różnić się pod względem sprawdzanych elementów choć audyty ogólnie dotyczą tych samych najważniejszych kwestii.

Raport audytu przeważnie ukazuje się nam w formie graficznej. Wyniki mogą być przedstawione również liczbowo, a także zawierać opisy słowne. Przeważnie w raportach wyszczególnione są elementy, które działają poprawnie, które możemy poprawić i które wymagają natychmiastowej reakcji. Sprawdzane elementy podzielone są na różne grupy np. analiza i dobór słów kluczowych, mobilność witryny, szybkość jej działania, linkowanie zewnętrzne, ilość contentu na stronie itd.

Plusem tego typu audytów jest przede wszystkim jest ich darmowość. Wykonując je nie musimy płacić za sprawdzenie naszej strony internetowej. Są one również niezobowiązujące, a więc nie musimy nawiązywać współpracy z żadną marką czy agencją. Dużym plusem jest również możliwość sprawdzenia witryn, do których nie mamy dostępu. W ten sposób nie musimy przekazywać dostępu do naszej strony internetowej komukolwiek. Audyty są również stosunkowo dokładne i pozwalają poznać w wygodny sposób wszystkie dostępne publicznie statystyki bez kłopotliwego sprawdzanie ich w różnych miejscach.

Automatyczne audyty SEO

Audyt SEO agencyjny

Audyt SEO wykonywane przez agencje SEO to jedna z najpopularniejszych usług w branży pozycjonowania. Audyty te polegają na sprawdzeniu naszej strony internetowej przez specjalistów w danej agencji. Ich koszt jest indywidualny w zależności od szczegółowości i kompleksowości sprawdzenia naszej strony, a także oferty danej agencji. Koszty takich audytów rozpoczynają się jednak już od kilkudziesięciu złotych, ale potrafią opiewać również na sumy kilkuset złotych i więcej. Są oferowane przez wszystkie agencje SEO, a także przez dużą część agencji interaktywnych czy marketingowych zajmujących się pozycjonowaniem.

W tym przypadku proces audytowania witryny wygląda nieco inaczej niż przy automatycznych audytach. Przede wszystkim musimy posiadać dostęp do naszej strony internetowej, a także przekazać go pracownikom agencji. Sam audyt trwa od kilku do kilkunastu dni. Może obejmować on różne części witryny np. optymalizację serwisu, działania pozycjonujące off site czy skupiać się na w doborze słów kluczowych. Audyty mogą być wykonywane również kompleksowo i sprawdzać wszystkie elementy witryny internetowej. Podczas audytowania serwisu, specjaliści sprawdzają go przy pomocy publicznie dostępnych statystyki i danych, wykorzystując swoje indywidualne narzędzia, a także narzędzia oferowane przez Google takie jak np. Google Analytics czy Google Search Console.

Efektem przeprowadzenia audytu SEO przez agencje jest tworzenie raportu, który będzie zawierał wykonane prace, a także podsumowania. W raporcie znajdują się liczne dane i informacje o naszej stronie internetowej. Zostaną zamieszczone również rekomendacje, co do naprawy i rozwoju witryny.

Jak wykorzystywać audyt automatyczny i agencyjny

Jeśli wiemy już jak działają, a także jakie mocne strony posiadają audyt automatyczne i audyty agencyjne, warto wykorzystywać je do pozycjonowania naszej strony internetowej w przemyślany sposób.

Audyty agencyjne przede wszystkim będą dostarczały więcej informacji i będą dużo dokładniejsze niż audyt automatyczne. Będą one indywidualnie interpretowane w stosunku do naszej strony czy celu, jaki chcemy osiągnąć, a więc będą dużo trafniejsze. Warto wykorzystywać je zatem w kluczowych momentach dla istnienia strony internetowej, czyli np. po jej zakupie czy przed wdrożeniem pozycjonowania. Warto wykonywać je również regularnie, co pewien czas np. co rok, aby sprawdzić aktualny stan witryny. To właśnie na podstawie informacji audytów agencyjnych powinniśmy podejmować kluczowe decyzje o naszej witrynie.

Darmowe audyty automatyczne również posiadają swoje zalety i też warto wykorzystywać je do promowania naszej strony internetowej. Warto wykonywać je regularnie w celu monitorowania zmian statystyk naszej strony internetowej. Dzięki temu będziemy mogli na bieżąco wykrywać pewne nieścisłości czy nieprawidłowości po wdrożeniu kolejnych działań pozycjonujących. W ten sposób będziemy mogli też zareagować odpowiednio szybko na błędy i nie dopuścić do rozoptymalizowania strony internetowej. Audyty automatyczne są również dobrym sposobem na sprawdzenie nowych elementów pozycjonowania, które wprowadzamy na stronie. Dzięki nim możemy dosyć łatwo dowiedzieć się czy strona wczytuje się szybciej lub czy jest już odpowiednio dostosowana do urządzeń mobilnych.

 

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl