blog

Audyt seo stron internetowych — Czym jest i jak się go przeprowadza?

Audyt SEO stron internetowych jest powszechne i ogólnie dostępną usługą oferowaną zarówno przez agencje, jak i prywatnych specjalistów. Bardzo często jednak nie jest on wykorzystywany, a wiele osób próbuje pozycjonować swoją witrynę bez jej uprzedniego sprawdzenia lub nie robi tego w ogóle nawet po bardzo długim czasie działania witryny i wielu wprowadzonych zmianach. Audyt SEO witryny ma jednak wiele korzyści i zdecydowanie warto go przeprowadzić. Dlaczego warto i na czym tak właściwie polega? Wszystkie odpowiedzi przedstawiamy poniżej.

Co to jest audyt seo strony internetowej?

Audyt SEO strony internetowej to sprawdzenie przez specjalistów IT naszej witryny pod kątem SEO i jej pozycjonowania. Witryna taka poddawana jest różnym testom. Używane są liczne narzędzia zarówno te ogólnodostępne np. od Google, jak i autorskie danej agencji SEO . W trakcie audytu badanych jest nawet kilkaset parametrów, które mają wpływ na pozycjonowanie naszej witryny. Celem takiego audytu jest sprawdzenie i zdiagnozowanie witryny, aby poznać jej aktualny stan. Na podstawie tych informacji można ją ulepszać oraz lepiej pozycjonować. Efektem audytu SEO strony internetowej jest raport, w którym zawarte są wszystkie dane, wykonane czynności, niepoprawnie działające elementy oraz zalecenia i rekomendacje. Raport taki jest pisany prosto i rzeczowo. Dzięki niemu możemy wdrożyć pewne zmiany lub udać się z raportem do agencji SEO , która pozycjonuje naszą witrynę internetową. Sam audyt SEO nie jest procesem inwazyjnym, gdyż tylko sprawdza i diagnozuje witrynę. Audyt SEO jest podstawą każdych dalszych działań pozycjonerskich i właśnie od jego wykonania powinno rozpoczynać się pozycjonowanie stron internetowych.

Audyt SEO przeprowadzany jest najczęściej przez agencje SEO , które oferują tę usługę jako jedną ze swoich podstawowych. Sprawdzenie witryny możemy zamówić też przeważnie w agencjach internetowych oraz marketingowych. Na rynku działa wielu prywatnych specjalistów zajmujących się taką tematyką. Przed wyborem każdej z opcji należy dokładnie zapoznać się z opiniami i renomą osoby lub marki, która będzie wykonywała audyt SEO , aby upewnić się, że będzie on wykonany rzetelnie i solidnie. W sieci działa również wiele serwisów — automatów, które oferują darmowe audyty SEO . Nie jest to jednak do końca najlepszy pomysł, gdyż automaty takie sprawdzaj witrynę według schematu nie interpretując wyników i nie biorąc pod uwagę wielu czynników np. przeznaczenia strony.

Dlaczego powinno się go wykonywać?

Audyt SEO powinno wykonywać się z kilku powodów. Pierwszym z nich jest poznanie wad i usterek witryny oraz wprowadzenie odpowiednich zmian. Jeśli poznamy jakie błędy posiada nasza witryna, będziemy mogli zareagować i naprawić je. Przełoży się to na wyższą pozycję w Google i lepsze funkcjonowanie witryny. Dzięki temu będziemy mogli zyskiwać nowych użytkowników i pozyskiwać większy ruch organiczny co z kolei przełoży się na większe zarobki i szybszy rozwój projektu. Wyższa pozycja w Google to też większa renoma i prestiż czy budowanie pozytywnego wizerunku w sieci. Zamówienie oraz wykonanie samego audytu jest bardzo proste. Nie musimy zatem znać się na IT czy SEO aby zdiagnozować naszą witrynę internetową. Poprawnie działająca strona to też maksymalizacja jej potencjału, zarobkowego, jeśli prowadzimy np. sklep internetowy czy wizerunkowego. Znając dokładny stan strony czy otrzymując rekomendacje co do jej rozwoju, będziemy mogli rozwijać też ją oraz rozbudowywać w bardziej świadomy i przemyślany sposób, co pozwoli zaoszczędzić sporo, środków oraz przyspieszy cały proces.

Co jest sprawdzane i jak przebiega audyt SEO?

Podczas audytu SEO sprawdzanych jest bardzo wiele różnego rodzaju elementów. Z pewnością jest to kod html witryny oraz wszystkie kwestie techniczne związane z jego prostotą i sprawnością działania, bezpieczeństwem, szybkością hostingu itp. Na samej stronie internetowej specjaliści oceniają dobór fraz i słów kluczowych, pod jakimi pozycjonowana jest witryna, oceniają czy należy je zmienić oraz, czy obecne frazy występują w takim natężeniu w jakim powinny. Testom poddawana jest mobilna wersja witryny, unikalność tekstów w obrębie kilku wersji witryn, jeśli nasz serwis takie posiada czy szybkość jej działania, co jest bardzo ważnym elementem. Na stornie sprawdzane jest także linkowanie wewnętrzne ułatwiające indeksowanie witryny robotom Google czy też rozmieszczenie danych NAP na stronie np. w zakładce kontakt, czy w stopkach. Bardzo ważnym elementem, który jest weryfikowany, jest tytuł i opis strony, który ma pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google jako właśnie wynik.

Audyt SEO to też sprawdzenie działań pozycjonujących poza stroną internetową. Specjaliści oceniać będą czy nasza witryna posiada odpowiednio dużą liczbę back linków, czyli linków zwrotnych w sieci na jakich stronach są one umieszczane i czy jest to robione w sposób naturalny. Specjaliści mogą ocenić też wykorzystywanie potencjału w sprowadzaniu ruchu wspomagającego pozycjonowanie na witrynę czy powiązywanie adresu lokalnego z witryną. Jeśli serwis ma być pozycjonowany w konkretnym stylu np. lokalnie, szeroko, pod wyszukiwanie głosowe itp. specjaliści będą sprawdzali witrynę również pod takim kątem. Ważnym elementem poddanym szczegółowej analizie jest też content oraz jego publikowanie. Audytorzy ocenią czy jest go odpowiednio dużo, czy jest odpowiedniej jakości oraz, czy jest dodawany w poprawny i regularny sposób.

Kiedy się warto na niego zdecydować?

Na wykonanie audytu SEO warto zdecydować się w kilku przypadkach. Pierwszym z nich jest stworzenie strony internetowej, kiedy nie wiemy do końca czy jest na odpowiednio zoptymalizowana. Taki ruch warto wykonać też, kiedy kupujemy witrynę lub ją nabywamy, nie znając jej przeszłości i nie mając żadnych informacji o niej. Audyt SEO to też dobre narzędzie do sprawdzania agencji SEO lub specjalistów pozycjonujących naszą witrynę — szczególnie kiedy wydajemy spore sumy na ten proces. W taki sposób możemy upewnić się, że dana agencja SEO wykonuje swoją pracę odpowiednio. Audyt powinniśmy wykonywać też przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania oraz regularnie, jeśli nasza witryna służy nam do celów biznesowych i zarabiamy na niej pieniądze.

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www