blog

Treści, jakie powinny się znaleźć na Twojej stronie www

Jeśli jesteś przedsiębiorcą i planujesz prowadzenie swojej działalności także w Internecie, musisz zadbać o właściwe przygotowanie i promowanie swojej firmowej strony www. Podpowiemy Ci, jakie treści powinny znaleźć się na Twojej stronie internetowej, aby cieszyła się stałym zainteresowaniem Twoimi produktami lub usługami oraz żeby przynosiła korzyści finansowe. 

Niezbędne treści na Twoją firmową stronę internetową

Profesjonalnie przygotowana strona internetowa spełni swoje zadanie, jeśli jej wykonanie powierzysz zaufanym grafikom oraz programistom. Czy jakość i wygląd strony internetowej zależeć może od ceny? Oczywiście, dlatego nie warto przesadnie oszczędzać na usłudze, bo im nowocześniej Twoja strona zostanie skonstruowana, tym więcej korzyści przyniesie. Warto zwrócić uwagę na to, aby:

  • strona główna tuż po wyświetleniu zachęcała Gości do dalszych odwiedzin, szczególnie na strony główne serwisów poleca się krótkie animacje
  • interfejs wyświetlający się na stronie głównej był czytelny i łatwo zauważalny
  • menu zostało przedstawione z podziałem na sekcje, dzięki czemu na stronie panować będzie ład nawet wtedy, gdy zdecydujesz się na liczne zakładki z rozbudowanymi informacjami
  • każda z zakładek (oferta, produkty, historia założenia firmy) mogła prezentować treści dokładne ze stanem faktycznym, opisane w sposób interesujący i wciągający Czytelnika
  • na stronie została umieszczona bogata galeria zdjęć oraz filmików instruktażowych, reklamowych, o charakterze promującym dany produkt lub usługę

O co dbamy najbardziej przy prowadzeniu firmowej strony internetowej?

Firmowa strona internetowa stawia przed nami zadanie regularnego kontrolowania przepływających przez nie treści, zwłaszcza, jeśli zlecimy jej prowadzenie komuś z zewnątrz. Trzeba zadbać o to, aby na stronie panowała równowaga pod względem umieszczania treści czysto fachowych i profesjonalnych tuż obok treści o charakterze bardziej luźnym, rozrywkowym. Prowadzenie firmowego bloga na oficjalnej stronie internetowej daje mnóstwo korzyści i zwiększa prawdopodobieństwo regularnego ruchu, co przekładać się może na Twoje zyski, jeśli na swojej stronie internetowej zamierzasz zarabiać.

Blog na firmowej stronie internetowej

Przygotowuje się go w bardzo prosty sposób. Do bloga prowadzić może jeden z elementów menu umieszczonego na stronie. Wystarczy, że Klient kliknie na ikonkę oznaczającą blog, a zostanie automatycznie poprowadzony do tej właśnie strefy. Tam czekać na niego mogą liczne artykuły z odniesieniami do terminów i treści funkcjonujących w oficjalnym obiegu. Głównymi zadaniami artykułów umieszczanych na blogach są:

  • wtajemniczenie potencjalnego Klienta w temat promowanej branży, aby mógł poczuć się kimś ważnym dla Twojego biznesu
  • przedstawianie w jak najkorzystniejszym świetle Twojej oferty, aby Klient zauważył, że lepszej oferty z danej dziedziny nie znajdzie nigdzie indziej
  • poruszanie zagadnień mających wpływ na osiągnięcie optymalnego komfortu i radości tylko z Twoimi produktami lub tylko dzięki Twoim usługom
  • analiza wszelkich nowości z Twojej branży, które mogłyby zainteresować Klienta w niedalekiej przyszłości

Strona internetowa i kontakt z potencjalnymi Klientami

Zakładka “Kontakt” na firmowej stronie jest niezwykle ważna. W chwili, gdy Klient zapozna się już z ofertą produktową lub usługową, może zdecydować, czy chce współpracy, czy też na daną chwilę się wstrzymuje. Zakładka z danymi kontaktowymi pozwala błyskawicznie nawiązać dialog, dzięki czemu wzrasta prawdopodobieństwo udanej współpracy w przyszłości. W zakładce “Kontakt” każdy rzetelny przedsiębiorca umieszcza nie tylko adres prowadzenia firmy, dane telefoniczne i mailowe, ale również mapkę pokazującą, w jaki sposób dojechać do miejsca prowadzonej działalności. Dobrym rozwiązaniem będzie wprowadzenie na stronę automatycznego formularza kontaktowego, w którym można wpisać treść wiadomości i wysłać ją bez konieczności logowania się na indywidualnej poczcie elektronicznej. To z pewnością przyspieszy kontakt!

Regularna praca nad treściami trafiającymi na stronę internetową

Firmowa strona internetowa przynosić będzie oczekiwane korzyści tylko wtedy, gdy regularnie dbać będziemy o to, by trafiały na nią treści mogące zainteresować przyszłych Klientów. Podstawowym błędem, jaki popełniają przedsiębiorcy, jest przystopowanie procesów ubogacających stronę internetową w momencie, gdy zapotrzebowanie na produkty oraz usługi zaistnieje wśród grup docelowych. Wielu właścicielom firm wydaje się, że od momentu osiągnięcia sukcesu na rynku już zawsze będzie tak samo i w związku z tym strony internetowe zaczynają być zaniedbywane. Nie trzeba zbyt długo czekać, aby zauważyć spadek zainteresowania poprzez przystopowanie pracy strony. Dlatego poleca się wszystkim przedsiębiorcom, którzy nie są w stanie regularnie prowadzić swoich stron internetowych, aby zatrudniali do tego specjalnie wykwalifikowanych ludzi. Nie ma z tym najmniejszego problemu, coraz więcej osób przygotowywanie treści na strony internetowe traktuje jako dochodowe zajęcie. Za niewysoką cenę można więc umieścić specjalnie stworzony artykuł, dzięki któremu nasza marka w Internecie będzie bez przerwy zauważalna!

Treści na stronie – lekkie i czytelne

Treści umieszczane na firmowej stronie internetowej muszą być przedstawiane według określonego klucza. Artykuły nie powinny stanowić jednego bloku tekstu, ponieważ na wstępie zniechęci to Czytelnika do zapoznania się z informacjami. Idealny tekst na stronę internetową:

  • posiada akapity i wypunktowania
  • podzielony jest na mniejsze bloki tekstu z odstępami, aby Czytelnik nie miał wrażenia, że wszystko zlewa się w jedną masę przed oczami
  • najistotniejsze informacje ma podkreślone lub pogrubione
  • posiada zastosowany podział na nagłówki, których celem jest zaintrygowanie Czytelnika i zachęcenie do dalszego czytania
  • nie prezentuje treści wulgarnych i krzywdzących, nie oczernia konkurencji i nie wzbudza negatywnych emocji w stosunku do wybranej osoby, zjawiska czy firmy
  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl