blog

Reklamuj się i promuj markę w sieci!

Blog, strona www, marketing szeptany a może Google Ads? Sprawdź najpopularniejsze pomysły

Reklamowanie marki w sieci staje się regularnie coraz popularniejsze. Plusy tego sposobu promocji doceniają zarówno mali przedsiębiorcy promujący swoje biznesy stacjonarne jak i duże marki działające globalnie. Ogólnie istnieje wiele sposobów na promocję marki w Internecie oraz jej reklamowanie. Dzięki temu możemy dopasować konkretny sposób do naszej sytuacji i celu jaki chcemy osiągnąć czy możliwości Poniżej prezentujemy najpopularniejsze sposoby, w jakie można reklamować się w sieci oraz podpowiadamy kiedy warto wybrać dane rozwiązanie.

Google Ads i Facebook Ads czyli systemy reklamowe

Pierwszym sposobem na reklamowanie się w sieci są systemy reklamowe. W sieci istnieje takich wiele, ale najpopularniejszymi z nich są Facebook Ads i Google Ads. Przy ich pomocy możemy wyemitować reklamy w takich miejscach jak Facebook i Instagram oraz wyszukiwarce Google, stronach www partnerów Google czy na YouTube. Z systemów reklamowych skorzystać może każda osoba niezależnie od tego czy jest osobą prywatną czy prowadzi dużą markę. Możemy obsługiwać takie systemy reklamowe samodzielnie lub zamówić usługę ich obsługi w agencjach marketingowych. Wszystkie tego typu systemy reklamowe działają na podobnej zasadzie. Możemy stworzyć w nich różnego rodzaju reklamy np. tekstowe, graficzne czy video oraz umieszczać na różnych wersjach w różnych miejscach i w różniej formie. Płacić będziemy za wyświetlenie reklamy lub za kliknięcie w link i przejście na naszą stronę www. Cena reklamy zależeć będzie od sposobu rozliczania się i przykładowo wynosi np. od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych za kliknięcie w link. Systemy reklamowe dają też możliwość targetowania odbiorców, czyli określania jakim osobom mają wyświetlić się reklamy. Możemy określać ich bardzo dokładnie na podstawie nawet kilkuset parametrów od lokalizacji, wieku, płci i zainteresowań zaczynając. Systemy reklamowe dają możliwość dotarcia do bardzo dużego grona odbiorców nawet tych o niszowych parametrach. Dzięki temu możemy też łatwo i szybko wdrożyć reklamę oaz praktycznie od pierwszego dnia promocji pozyskiwać klientów.

Google Ads i Facebook Ads

Marketing szeptany

Drugim z kolei najmniej zorganizowanym sposobem reklamy w sieci jest marketing szeptany. Polega on na dodawaniu w sieci różnego rodzaju wpisów polecających naszą markę. Mogą mieć one różny charakter i wydźwięk oraz być publikowane w różnej formie. Najczęściej wpis te mają kilka zdań oraz zawierają link do naszej strony internetowej czy marki. Marketing szeptany polega na sugerowaniu pewnych rozwiązań — naszej marki osobom, które poszukują rozwiązań z danej branży lub mogą być zainteresowane daną tematyką. Wpisy te umieszcza się na forach internetowych, w social mediach czy w tych wszystkich miejscach, gdzie mogą przebywać nasi potencjalni klienci. Marketing szeptany pomimo swojej niepozornej formy jest niezwykle efektywnym sposobem reklamowania się w sieci. Dzieje się tak dzięki naturalnemu targetowaniu. Publikując posty w danej grupie na Facebooku czy w danym miejscu w sieci, trafiamy już bezpośrednio do grupy potencjalnych klientów, którzy rzeczywiście z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z naszych usług. Marketing szeptany pozwala też dotrzeć do dużego grona osób. Jeden opublikowany post może przeczytać nawet kilka tysięcy osób, co jest bardzo dużą sumą. Samo wdrożenie tej strategii marketingowej jest możliwe zarówno samodzielnie jak i w sposób zorganizowany poprzez zlecenie agencji marketingowej. Przeważnie koszt dodania jednego wpisu to ok. kilku złotych.

Inbound marketing i zwiększenie widoczności marki

Bardziej rozbudowaną strategią od Buzz Marketingu jest Inbound Marketing. To strategia reklamowa polegająca na zwiększaniu widoczności marki w sieci i daniu odnajdywania się klientom, a nie wychodzenia do nich z agresywną reklamą. Inbound marketing głównie składa się z content marketingu, viral marketingu i zwiększenia widoczności marki w sieci. Jego głównym założeniem jest jakościowe umieszczenie informacji o naszej marce w internecie w taki sposób, aby potencjalni klienci łatwo odnajdywali naszą markę i chcieli z niej korzystać. Sposób ten wykorzystywał będzie do tego tworzenie bloga tematycznego, stworzenie profili w social mediach, wizytówki na Google Maps czy dodanie wpisów do katalogów biznesowych. Przy Inbound Marketingu wykorzystywane jest także szerokie publikowanie contentu tematycznego. Inbound Marketing ma wiele zalet. Z pewnością jest jakościowym sposobem na budowanie wizerunku i kreowanie profesjonalnej marki. W ten sposób możemy także pozyskiwać skutecznie klientów, którzy poszukują informacji o produktach, a stronią od agresywnych reklam. Inbound Marketing możemy wdrażać też samodzielnie i w takiej formie, w jakiej jest nam to wygodne.

Social media

Media społecznościowe to idealny sposób na reklamowanie się w sieci. Dzięki nim możemy docierać do bardzo dużego grona odbiorców. Możemy robić to np. poprzez Facebooka, Twittera, Instagrama czy kanał na YouTube. Stworzenie ciekawego kanału marki, na którym będziemy publikowali treści tematyczne, z pewnością sprawi, że wiele osób będzie go odszukiwało i chętnie korzystało z naszego profilu. W social mediach możemy również być aktywni jako marka oraz brać udział w dyskusjach czy zamieszczać ogłoszenia. Prowadzenie profilu w social mediach nie jest skomplikowane, a wymaga poświęcenia czasu np. na tworzenie contentu i regularne angażowanie fanów. W social mediach działając aktywnie, możemy pozyskać wielu klientów i kierować ruch na naszą stronę firmową.

Google Ads i Facebook Ads

Strona www i jej pozycjonowanie

Ostatnim w naszym zestawie, ale najpopularniejszym sposobem promowania się w Internecie jest stworzenie strony internetowej oraz jej pozycjonowanie. Obecnie Google jest podstawowym narzędziem do wyszukiwania informacji, ofert czy produktów i usług. W ten sposób możemy zyskać spory zasięg w sieci i skutecznie sprzedawać. Samo założenie strony internetowej może być darmowe, choć polecane są profesjonalne dedykowane rozwiązania. Koszt najprostszej witryny to ok. kilkuset złotych wraz z jej uruchomieniem. Miesięczny koszt pozycjonowania, czyli promowanie jej w wyszukiwarce Google również rozpoczyna się od takiej kwoty. W zamian za taką miesięczną sumę będziemy widoczni na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google pod konkretnymi słowami i frazami. To przełoży się na ruch oraz sprzedaże. Stworzenie strony i jej pozycjonowanie, choć możemy przeprowadzić samodzielnie. Warto jednak zlecić specjalistom, gdyż szybciej i efektywnej poradzą sobie z tym zadaniem. W sieci z wyszukiwarki Google korzystają miliony osób na całym świecie. Warto pozyskiwać ruch właśnie stamtąd, gdyż możemy pozyskiwać go różne ilości w zależności od budżetu, jakim dysponujemy. Zyskiwać będziemy również klientów zainteresowanych daną tematyką z racji naturalnego targetowania.

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl