blog

Pozycjonowanie lokalne

Każdy z nas przynajmniej raz znalazł się w sytuacji nagłej potrzeby skorzystania z wybranej usługi. Dziś w sytuacjach nagłych pierwszym krokiem jest otwarcie wyszukiwarki Google. Wystarczy wpisać odpowiednie frazy, by znaleźć firmę, która jest nam w stanie pomóc w trybie niemal natychmiastowy, niezależnie od tego, czy chodzi nam o warsztat samochodowy, salon SPA czy restaurację, w której chcemy zorganizować przyjęcie. Zawsze w takich sytuacjach pojawia się życzenie, by dana firma, z której usług będziemy chcieli korzystać, znajdowała się blisko od nas, za pomoc pobierała możliwie jak najniższą opłatę, a usługę wykonywała na przyzwoitym poziomie. Google od wielu już lat oferuje pozycjonowanie lokalne. Co to takiego? Zaliczymy je do mechanizmów, dzięki którym sugeruje się nam rozwiązania w oparciu o naszą lokalizację. Pozycjonowanie sprawia, że w wynikach wyszukiwania zostaną nam zaprezentowane najbardziej polecane firmy prezentujące usługi z zakresu wszelkiej działalności.

Pozycjonowanie lokalne – szczegóły

Aby przedsiębiorca stworzył pozytywny wizerunek w sieci za pomocą stosowania pozycjonowania lokalnego, musi stworzyć własny zestaw słów kluczowych w oparciu nie tylko o terminy związane z zawodem, ale także lokalizację prowadzenia własnej działalności. Pozycjonowanie lokalne jest zabiegiem dużo bardziej szczegółowym, aniżeli pozycjonowanie ogólnokrajowe czy nawet ogólnoświatowe, ponieważ dotyczy bardziej szczegółowego prezentowania wszelkich danych, by chętny do skorzystania z danej usługi mógł odnaleźć ofertę jak najszybciej. Frazy kluczowe pod pozycjonowanie są nieco dłuższe od fraz charakterystycznych dla pozycjonowania ogólnego.

W pozycjonowaniu lokalnym najważniejszymi czynnikami są:

  • odpowiednie zoptymalizowanie strony
  • wykorzystywanie linków do niej prowadzących
  • stworzenie konta Google Moja Firma

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne – działanie

Dzięki przeprowadzonemu procesowi pozycjonowania lokalnego wyszukiwarka Google będzie w stanie ekspresowo określić najbliższe naszej lokalizacji większe miasto, gdzie mieści się dana firma, z której usług będziemy mogli skorzystać. Sprawdzimy to bardzo łatwo, jeśli na stronie wyszukiwania naciśniemy przycisk “narzędzia wyszukiwania”. Wyświetli się nam najbliższe dla nas miasto. Stosowane w pozycjonowaniu frazy są dostosowane do profili lokalnych usług, mogą się wyświetlać zróżnicowane wyniki, zależne od miejsca, w którym aktualnie przebywa osoba korzystająca z przeglądarki. Strony wyników wyszukiwania, wpisywane w odmiennych miastach w Polsce mogą się prezentować zupełnie różnie.

Pozycjonowanie lokalne – kto korzysta najczęściej?

Korzystanie z usług pozycjonowania lokalnego ułatwia poruszanie się w wyszukiwarkach. Nie trzeba podawać żadnych lokalizacji, co na dłuższą metę może powodować pewien dyskomfort. Z pozycjonowania lokalnego najczęściej korzystają firmy z branż:

  • mechanicznej
  • fryzjerskiej
  • edukacyjnej
  • kulinarnej
  • sportowej
  • wydawniczej
  • rozrywkowej
  • koncertowej
  • pogrzebowej
  • medycznej

Pozycjonowanie lokalne – korzyści

Każdy początkujący przedsiębiorca, dopiero co stawiający swoje pierwsze kroki w sieci, zadaje sobie pytanie – dlaczego tak ważne jest zaistnienie w wynikach wyszukiwania na frazy o zasięgu lokalnym? Wszystko wyjaśniają regularnie przygotowywane statystyki. Stworzono je już po wykonanych badaniach dotyczących zachowania potencjalnych konsumentów przymierzających się do współpracy w ramach określonych usług. Statystyki wykazały, że:

  • 78% konsumentów rozglądających się za lokalnymi usługami zdecydowało się na zakupy później, a nie natychmiast
  • 88% osób korzystających ze smartfonów i 84% korzystających z tabletów świadomie poszukuje fraz połączonych z firmami o zasięgu lokalnym
  • 56% użytkowników biorących udział w badaniu szukało w sieci lokalnych usług w czasie podróżowania

Mamy nadzieję, że zjawisko pozycjonowania lokalnego stało się dla Was znacznie przystępniejsze pod względem terminologicznym i w przypadku zakładania swoich pierwszych przedsiębiorstw weźmiecie je pod uwagę!

Zapoznaj się z naszą ofertą na pozycjonowanie stron www

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Strony internetowe, content marketing, pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www

Menu

Agencja Interaktywna Estinet

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa

+48 505 427 506
kontakt@estinet.pl