blog

Pozycjonowanie a optymalizacja witryny i działania off page

Pozycjonowanie strony internetowej to proces, którego wykonanie zlecamy coraz częściej, chcąc być wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Nasza wiedza często jednak ogranicza się do tego, iż wiemy jedynie ogólnie na czym ono polega, bez szczegółowych informacji. Mając witryny, warto jednak wiedzieć dokładniej czym jest pozycjonowanie, a czym optymalizacja strony i działania off site. Obecnie pojęcia te są mylone przez wiele osób i nazywane zamiennie np. właśnie z braku odpowiedniej wiedzy. W tym tekście odpowiadamy zatem na pytanie, czym jest optymalizacja, pozycjonowanie i działania off site.

Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej to całościowy i ogólny proces podnoszenia jej pozycji w wyszukiwarce Google. Ma on na celu podwyższenie pozycji witryny w rankingu oraz zwiększenie ruchu organicznego pozyskiwanego z internetu. Pozycjonować można każdy rodzaj witryny, niezależnie do tego jak jest duża, o jakiej tematyce czy w jakiej technologii została wykonana. Pozycjonowanie strony internetowej składa się z dwóch części — on site i off site czyli czynności pozycjonujących wykonywanych na stronie www i poza nią. Czynności on site — na stronie to inaczej optymalizacja strony www oraz jej konfiguracja zgodnie z zaleceniami Google i dobrymi praktykami. Działania off site, czyli poza stroną www są zaś działaniami, które wykonuje się w internecie, ale które również pozytywnie wpływają na w procesie pozycjonowania na naszą stronę internetową. Cały proces pozycjonowania jest długotrwały. Wyniki najczęściej możemy zobaczyć po kilku — kilkunastu tygodniach. Pełne wypozycjonowanie strony może zająć nawet do roku czasu. Wpływ na długość pozycjonowania ma rodzaj i typ witryny, jej stan, środki, jakie przeznaczamy na działania, konkurencja w danej kategorii czy cel, jaki chcemy osiągnąć i profesjonalizm agencji pozycjonującej. Ogonie istnieje kilka głównych typów pozycjonowania takich jak standardowe — pod kilka najpopularniejszych fraz w danej kategorii tematycznej, pozycjonowanie lokalne, szerokie — pod wiele fraz mniej popularnych czy pod urządzenia mobilne i wyszukiwanie głosowe. Dany rodzaj pozycjonowania różni się poszczególnymi działaniami wykonywanymi na stronie i jest przeznaczony do osiągnięcia innego celu. Ogólnie istnieje też ok. kilkuset czynników, które wpływają na ocenę naszej strony www przez Google. Oceny tej dokonują roboty i poszczególne algorytmy sprawdzające regularnie serwisy w internecie.

Optymalizacja witryny

Optymalizacja witryny internetowej to dostosowanie samego serwisu do wyszukiwarki Google w ten sposób, aby Google uważało naszą witrynę za wartościową oraz wyświetlało ją na wysokich pozycjach. Optymalizacja obejmuje działania jedynie na samej stronie www i jest jedną z dwóch części ogólnej pozycjonowania. Z pewnością podstawą optymalizacji witryny będzie dostosowanie jej od technicznego punktu. Na witrynie dostosowany jest kod html, aby był prosty i czytelny dla robotów Google, a sama konstrukcja strony jest modyfikowana tak, aby wczytywała się szybko i działała również sprawienie. Dla witryny tworzona jest też responsywna wersja oraz tworzone są odpowiednie dane strukturalne. Drugim bardzo ważnym elementem optymalizacji witryny jest dobór i umieszczanie słów kluczowych. To właśnie pod odpowiednimi frazami pozycjonowana jest nasza witryna i wyświetlana w odpowiedzi na konkretne zapytania w wyszukiwarce. Słowa kluczowe ustala się na podstawie analiz np. przy pomocy key word generatorów czy Planera Słów Kluczowych Google. Frazy umieszcza się i dodaje w tekstach seo lub we wpisach na samej witrynie. Kolejny elementem optymalizacji witryny jest świadome stworzenie opisów i tytułów stron, które będą widoczne w Google jako wynik, dodawanie wartościowego contentu, regularne aktualizacje czy optymalizacja mediów i wstawienie linków wewnętrznych. Są to jedynie podstawowe czynności, które wykonuje się na stronie w celu jej optymalizacji.

Działania off site

Działania off site to działania, które mają zwiększyć pozycję naszej witryny i jej renomę w oczach Google, a które wykonywane poza stroną internetową. Choć mogłoby się wydawać, że nie można podwyższać pozycji strony bez dostępu do niej, istnieje jednak kilka czynności, które to umożliwiają. Z pewnością jest to link building, czyli linkowanie zewnętrzne. Polega ono na zamieszczaniu w internecie na różnych stronach www linków do naszej witryny. Ma to na celu zwiększenie jej popularności, a tym samym częstsze wyświetlania przez Google. Wpisy zamieszcza się na forach internetowych, w komentarzach na blogach, wizytówkach NAP czy artykułach sponsorowanych. Kolejnym działaniem poza stroną jest uwiarygadnianie witryny również poprzez dodawanie wizytówek NAP, ale głównie poprzez stworzenie wizytówki na Google Maps. Gdy dana strona jest powiązana ze zweryfikowaną wizytówką, Google odbiera ją znacznie wiarygodniej. Ciekawym sposobem wspomagającym pozycjonowanie jest też pozyskiwanie i kierowanie ruchu z sieci na pozycjonowaną witrynę. Wiele osób pomija ten element, nie wiedząc o jego skuteczności. Im jednak więcej użytkowników będzie wchodziło na naszą witrynę, tym szybciej przebiegał będzie proces pozycjonowania.

Czym zatem różni się pozycjonowanie od optymalizacji i dizajn off site?

Pozycjonowanie strony internetowej jak już wiemy to ogólny termin odnoszący się do ogólnego zwiększona pozycji strony w Google. Optymalizacja i działania off site są dwoma typami działań, które razem tworzą pozycjonowanie. Każdą z tych trzech opcji możemy zamówić oddzielnie — niezależnie w agencji seo lub możemy zlecić kompleksowe pozycjonowanie. Nazewnictwo to jest bardzo często mylone. Zdecydowanie warto jednak zapamiętać te dokładne różnice, gdyż będzie to pomocne np. przy zlecaniu pozycjonowania i promowaniu własnej witryny. Błędy w nazewnictwie biorą się z różnych przyczyn. W USA używa się nazwy SEO na wszystkie tego typu działania, co bez spolszczenia jest niemożliwe do przełożenia na polski rynek i reala, a co ma często miejsce. SEO w polskich warunkach oznacza zaś dostosowanie ogólne strony do wyszukiwarek i ma na myśli nie tylko optymalizację strony, ale też i analizę czy audyty. Zdecydowanie więc najlepiej jest używać pojęć pozycjonowania, optymalizacji i działań off site, aby uniknąć nieporozumień i konkretnie nazywać dane czynności.

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www