blog

Optymalizacja a pozycjonowanie strony internetowej

Sprawdź czym różnią się te dwa pojęcia i dlaczego warto używać ich precyzyjnie.

Pozycjonowanie stron internetowych to konieczny wręcz proces, aby wywindować naszą witrynę na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Często jednak nie znamy się na nim do końca i zlecamy wszystkie prace agencji SEO która ma zajmować się tym procesem na za nas. Niezależnie jednak od tego jaką wiedzę posiadamy na temat SEO, powinniśmy znać podstawową różnicę między pozycjonowaniem strony internetowej a optymalizacją witryny www. Bardzo często wiele osób używa tych pojęć zamiennie co jest ogromnym błędem. Czym wracam jest pozycjonowanie a czym optymalizacja? W tym tekście staramy się w przystępny sposób odpowiedzieć na to pytanie i podkreślić różnicę.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych to jeden z najpopularniejszych sposobów promocji marki w Internecie. Polega on na całościowym dostosowaniu strony internetowej do wyszukiwarki Google tak, aby pojawiała się ona na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania.

Jest to proces długotrwały a także regularny i nieprzewidywalny. Wykonuje się go na przestrzeni pewnego okresu ulub ciągle i regularnie zwiększając pozycję strony w wyszukiwarce Google. Składa się on z działań on site i off site. Są to działania pozycjonujące na stronie internetowej i poza stronę internetową w Internecie. Proces pozycjonowania strony zawiera zatem sobie te wszystkie działania które w jakikolwiek sposób wpływają na pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Jest ich ok. kilkuset a każdy z nich ma nieco inne priorytety. Pozycjonowanie nie jest również jasno zdefiniowanym czy odkrytym do końca procesem, gdyż wyszukiwarka Google skrywa w sobie wiele tajemnic — o funkcjonowaniu indeksowaniu witryn.

Pozycjonowanie stron internetowych to konieczny wręcz proces

Do pozycjonowania witryn internetowych wykorzystuje się różne działania. Mogą być one związane z kwestiami technicznymi strony, analizą i doborem słów kluczowych, contentem, linkowaniem, zwiększaniem wiarygodności witryny czy dostosowaniem jej do odpowiednich grup docelowych. Ogólnie istnieje kilka różnych typów pozycjonowania stron internetowych. Najpopularniejszym jest pozycjonowanie standardowe ogólne pod kilka najpopularniejszych słów kluczowych w danej kategorii tematycznej. Do dyspozycji mamy również pozycjonowanie lokalne w którym promuje się witrynę w wyszukiwarce Google w danej kategorii tematycznej, ale jedynie w obrębie danego miasta lub lokalizacji. Innymi typami pozycjonowania są np. pozycjonowanie szerokie uwzględniające praktycznie nieskończoną liczbę fraz, pozycjonowanie pod urządzenia mobilne czy pod wyszukiwanie głosowe.

Czym jest optymalizacja strony www?

Optymalizacja strony internetowej to dostosowanie samego serwisu do wyszukiwarki Google w taki sposób aby funkcjonowały on zgodnie z zasadami, zaleceniami i dobrymi praktykami. Mówiąc o optymalizacji mówimy jedynie o pracach wykonywanych przy konkretnej stronie bez wychodzenia poza nią do Internetu.

Optymalizacja strony internetowej to przede wszystkim analiza i dobór odpowiednich słów kluczowych pod którymi będzie widoczna nasza witryna w wyszukiwarce Google. Optymalizacja to również stworzenie odpowiedniej struktury adresów URL i plików, zadbanie o hosting oraz szybkość działania strony, stworzenie wersji mobilnej, dodawanie contentu na stronę czy kwestie związana z uproszczeniem szablonu witryny. Optymalizacja może być wykonywana zarówno punktowo jednorazowo w określonym czasie lub może być przeprowadzona ciągle i regularnie wraz z ogólnym pozycjonowaniem witryn.

Jaka jest różnica między pozycjonowaniem a optymalizacją

Różnica między pozycjonowaniem stron internetowych a optymalizacją witryn jest bardzo znaczna. Pozycjonowanie jest procesem ogólnym dotyczącym podnoszenia pozycji witryny w wyszukiwarce Google. Optymalizacja strony jest — wraz z działaniami off sit czyli poza witryną jest dwoma składowymi pozycjonowania.

Jeśli myślimy zatem o pozycjonowaniu musimy podkreślić że jest to całościowy proces wykorzystujący wszystkie możliwe metody promocji witryny w Google. Optymalizacja strony internetowej do działania jedynie na witrynie które mają za zadanie dostosować ją do wyszukiwarki Google. Drugą częścią pozycjonowania, z którą optymalizacja tworzy ogólny proces pozycjonowania są działania off site. Są to działania wykonywane w Internecie które mają na celu promowanie witryny w wyszukiwarce Google. Możemy zaliczyć do nich linkowanie zewnętrzne, pozyskiwanie ruchu z internetu czy uwiarygodnienie witryny danymi NAP.

Optymalizacja strony internetowej jest zatem wraz z działaniami poza stroną dwoma składowymi które razem tworzą ogólne pojęcie pozycjonowania. Co ważne optymalizacja strony i działanie off site można wykonywać niezależnie ale aby mówić o pozycjonowaniu musimy wykonywać oba te działania jednocześnie.

Warto wiedzieć: Agencje SEO które świadczą różnorodne usługi w tej dziedzinie promocji marki w Internecie, bardzo często oferują możliwość wykupienia konkretnych działań np. jedynie optymalizacji strony internetowej lub jedynie działań off site. Chcąc zatem poprawić naszą stronę w konkretnym elemencie, nie musimy wykupywać ogólnego pozycjonowania i przeprowadzać go całościowo. Jest to znacznie wydajniejsze — zarówno pod kątem finansów jak i skuteczności.

Dlaczego warto używać tych pojęć świadomie i poprawnie

Przede wszystkim obu pojęć związanych z SEO warto używać świadomie i poprawnie ze względu na poprawne złożenie zamówienia. Bardzo często kontaktując się ze specjalistami lub agencjami możemy używać obu tych pojęć źle i nieświadomie zamówić usługę na której tak do końca nam nie zależy. Jeśli będziemy używali poprawnych i konkretnych nazw, agencja SEO pomoże nam osiągnąć taki cel na którym nam zależy.

Używanie poprawnego nazewnictwa podczas współpracy z agencją SEO to również kwestie wizerunkowe. Jeśli będziemy poprawnie posługiwali się odpowiednimi słowami, będziemy uznawani za profesjonalistów. Przełoży się to na większe poważanie naszej osoby a także uznanie i pozytywny wizerunek. Są to wbrew pozorom drobne niuanse i kwestie ale które mogą świadczyć w ogromny sposób o naszej osobie czy marce. Są to stosunkowo proste i podstawowe rzeczy które powinniśmy wiedzieć chcąc promować się Internecie z naszą marką a ich nieodpowiednie używanie z pewnością będzie odbierany jako małe faux pas.

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl