On-page SEO – zasady, którymi warto się kierować przy optymalizacji

blog

On-page SEO – zasady, którymi warto się kierować przy optymalizacji strony

On-page SEO, czyli optymalizacja tekstów na stronie, odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych oraz dbałość o zapewnienie właściwej struktury strony, leży w naszych rękach.

Lepsze dopasowanie do wyszukiwanych haseł prowadzące do większego ruchu na naszej stronie to działanie, które możemy całkowicie kontrolować. Naszym celem jest stworzenie strony, która pomoże osobie poszukującej informacji osiągnąć swój cel. Nasze wysiłki powinny skupiać się na byciu pomocnym w tej kwestii i dostarczaniu istotnych oraz rzetelnych treści. Najlepiej pracować nad on-page SEO już w momencie tworzenia strony internetowej. Zmiany można jednak wprowadzać w każdym momencie. O jakich zasadach należy zatem pamiętać podejmując działania on-page SEO?

Prawidłowy title tag

Title tag, czyli tag tytułowy, jest wyświetlany jako niebieski link w wynikach wyszukiwania, jest on również widoczny na karcie przeglądarki. Stanowi on ważne źródło informacji o samej stronie. Umieśćmy w nim słowa kluczowe, aby pokazać wyszukiwarkom o czym jest nasza strona. Przy jego pomocy możemy też budować ciekawe tytuły, które przyciągną uwagę użytkowników. Wyróżnienie się w wynikach wyszukiwania może zaowocować dodatkowymi kliknięciami.

Przyjrzyj się wszystkim swoim stronom i tytułom. Czy dobrze wykorzystujesz słowa kluczowe? Czy tytuły są ciekawe i przede wszystkim, czy są dobrze dobrane do tematyki danej strony? Każda strona Twojej witryny wymaga unikalnego tytułu. Zwróć też uwagę na jego długość. Co prawda zbyt długi tytuł nie wpływa niekorzystnie na samo pozycjonowanie, nie będzie jednak wyświetlony w całości, co może negatywnie wpłynąć na wrażenia użytkownika. Obecnie maksymalna szerokość tagu tytułowego wynosi 600 pikseli, czyli około 70-75 znaków.

Interesujący meta description

Meta description, czyli opis strony, daje nam kolejną możliwość wpłynięcia korzystnie na optymalizację naszej witryny. Meta opisy są używane do generowania krótkiego akapitu tekstu pojawiającego się pod tytułem strony w  wynikach wyszukiwania. Mają one za cel zwięzły opis tego, co znajdziecie na danej podstronie. Chociaż nie liczą się jako czynnik rankingowy, mają wpływ na współczynnik klikalności ( z ang. CTR) – dobrze sformułowany opis skutecznie wyróżni naszą witrynę wśród konkurencji.

Przeanalizuj swoją witrynę pod kątem opisów. Wyszukaj stron z brakującymi opisami lub źle sformułowanymi opisami i wprowadź na ich miejsce interesujące podsumowanie danej podstrony, które będzie doskonałą reklamą dla Twoje witryny.

Przemyślany adres URL

Zadbaj o to, aby adres był krótki, czytelny i uwzględniający słowa kluczowe. Automatycznie generowane adresy URL często zawierają ciąg liczb i cyfr nic nie mówiących internaucie.  Warto upewnić się, że mamy przyjazny adres URL, który stanowi dobre źródło informacji na temat podstrony. Pamiętajmy o tworzeniu przejrzystej struktury katalogów. W celu zapewnienia przejrzystości oddzielajmy słowa myślnikami.

Optymalizacja grafik

Twoja strona może zawierać wiele pięknych zdjęć, które już same w sobie będą wywierały pozytywny wpływ na odczucia użytkownika. Czy jednak wykorzystujesz w pełni ich potencjał?

Z pewnością należy zadbać o optymalizację rozmiaru obrazków, tak aby upewnić się, że będą się szybko ładowały. Użyj opisowej nazwy i koniecznie wprowadź tekst alternatywny. Dzięki niemu wyszukiwarka nie będzie miała wątpliwości co przedstawia dana grafika. Poza tym jest to jeden z ważnych elementów dostępności witryny dla osób z niepełnosprawnościami. Treść tekstu alternatywnego jest odtwarzana wtedy za pomocą czytników ekranu.

Czytelne nagłówki

Główny nagłówek informuje użytkowników i wyszukiwarki o czym jest strona. Tagi nagłówków z przekazem innym niż dostarczona treść są doskonałym sposobem na zniechęcenie użytkowników do Twojej strony. Zadbaj więc o ich trafność. Respektuj zasadę hierarchii. Pamiętaj, że nagłówki korzystnie wpływają na czytelność tekstu i dają internautom możliwość szybkiego skanowania tekstu pod kątem interesujących ich treści.

Wartościowe treści

Jest to najbardziej obszerny temat i jeden z najważniejszych. Przyjrzyj się informacjom zawartym na swojej stronie. Zadaj sobie pytanie czy przedstawiasz treści, które wyczerpują dany temat, są aktualne i interesujące? Używasz słów kluczowych w różnych miejscach i odmianach?

Wyszukiwarki bardzo cenią sobie wysokiej jakości treści. Za każdym razem upewnij się, że robisz co w Twojej mocy, aby Twoja witryna takie właśnie treści zawierała.

 

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.