wysokie pozycje w wyszukiwarkach

Audyt strony www SEO

Zaistnienie marki w Internecie poprzez znalezienie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania to obecnie najskuteczniejsza strategia marketingowa na rynku. Efektywne pozycjonowanie strony www z pewnością pomoże ci znaleźć się na pierwszych stronach wyszukiwania, jednak działania takie muszą być starannie zaplanowane. Audyt SEO witryny powinien być pierwszym krokiem, jaki podejmiesz, by skutecznie podnieść pozycję Twojego serwisu.

Audyt strony www

Co to jest Audyt strony www SEO?

Strona internetowa jest sprawnym, przynoszącym zyski narzędziem marketingowym tylko wówczas, gdy działa sprawnie oraz w czytelny sposób przekazuje wszystkie zawarte na niej informacje. Znaczącym czynnikiem jest również jej widoczność na podstronach wyszukiwarki, aby potencjalni klienci mogli z łatwością trafić na Twoją witrynę. Audyt strony internetowej to nic innego jak jej dokładny przegląd poszukiwaniu ewentualnych przeszkód w jej pozycjonowaniu i poprawnym działaniu. Analizie poddawane są wszystkie czynniki wpływające na pozycjonowanie strony internetowej, czego wynikiem jest dokument zawierający listę napotkanych problemów, ich konsekwencje oraz sposoby rozwiązania.

Podsumowując: audyt SEO jest dogłębną analizą serwisu, na podstawie której przeprowadzone będą działania optymalizacyjne, mające na celu podniesienie wartości strony www dla wyszukiwarek.

Co powinien obejmować audyt strony www?

Audyt strony www to skomplikowany i wieloetapowy proces, zajmujący się analizą zarówno samej konstrukcji i zawartości strony, jak i czynników zewnętrznych, które mogą wpływać na jej widoczność.

W skład audytu strony www SEO wchodzi między innymi ocena:

  • wyboru serwera i domeny – niewłaściwie wybranie nazwy domeny lub nieodpowiadający naszym potrzebom hosting mają znaczący wpływ na naszą pozycję na stronach wyszukiwarki.
  • struktury strony – przez strukturę strony rozumiemy relacje między podstronami serwisu, takie jak linkowanie wewnętrzne, sposób budowy adresów url, ścieżkę nawigacji czy hierarchię strony.
  • poprawności kodu – występowanie nieprawidłowości w źródle strony mogą być istotną przeszkodą w pozycjonowaniu. Zdarza się, że poprawa niewielkiego błędu w kodzie witryny może znacząco zwiększyć ruch na stronie www.
  • poprawności SEO strony internetowej – mamy tu na myśli analizę struktury strony pod kątem technicznym w odniesieniu do wciąż zmieniających się wymogów wyszukiwarek.
  • rozwiązań technicznych – mowa tu między innymi o sprawdzeniu poprawnego działania przekserowań 301, certyfikatu SSL, sprawdzenie działania wersji mobilnej strony. Zajmiemy się również analizą szybkości strony, pliku robots.txt oraz sitemap.xml oraz integracji witryny z narzędziami Google dla developerów.
  • Zawartości strony internetowej – audyt strony www to również jej analiza pod kątem merytorycznym oraz graficznym. Sprawdzimy, czy na witrynie znajdują się unikalne treści, czy grafika współgra z funkcjami, które strona ma spełniać oraz czy obrazy znajdujące się na stronie są przygotowane w odpowiedni sposób.
  • Ruchu na stronie – mamy tu na myśli między innymi prześledzenie współczynnika odrzuceń, analizę ruchu czy współczynników konwersji.

Dlaczego audyt SEO on-line nie jest dobrym wyborem?

Audyty on-line polegają w dużej mierze na wykorzystaniu gotowego narzędzia, które sprawdza, czy strona zawiera poszczególne elementy istotne z punktu widzenia SEO.

Audyt strony www

Do pewnego stopnia są one przydatne, pozwalając zwrócić użytkownikowi niebędącemu specjalistą uwagę na niektóre problemy dotykające jego witrynę. Pełna optymalizacja strony pod kątem widoczności w Google i zwiększanie użyteczności strony na ich podstawie jest jednak niemożliwa. Dzieje się tak m.in. dlatego, że aplikacje takie sprawdzają zazwyczaj jedną podstronę na raz, zazwyczaj stronę główną.

Nie biorąc nawet pod uwagę aspektów technicznych przeprowadzania takiej analizy, automat taki nie ma możliwości oceny sensu występujących na stronie słów kluczowych czy unikalności tekstów.

Z pewnością nie można traktować wyniku takiego badania jako miarodajną ocenę Twojej strony www.

Audyt strony www

Profesjonalne audyty SEO to pierwszy krok to podniesienie pozycji Twojej strony w sieci.

Pominięcie gruntownej analizy serwisu może spowodować, że jego pozycjonowanie może okazać się kompletnie nieskuteczne.
Bez poznania dokładnych przyczyn problemów na witrynie www, wszystkie działania mające na celu podniesienie pozycji witryny w wyszukiwarce mogą okazać się nieskuteczne – podejmowanie decyzji niepopartych faktami często okazuje się nieefektywne.

Elementy audytu SEO

Audyt strony www SEO przeprowadza się w celu zoptymalizowania strony internetowej dla zwiększenia popularności w powszechnie znanych i stosowanych wyszukiwarkach. Składa się z określonych, zależnych od siebie elementów. Warto poznać je z bliska, aby zrozumieć wpływ ich działania na wszelkie zabiegi związane z pozycjonowaniem.

Audyt SEO – krok po kroku

Dzięki audytowi SEO można mówić o poszerzeniu widoczności marki we wszystkich wyszukiwarkach. Nieporównywalnie zwiększa się także ruch na stronie, także w sytuacjach, kiedy za wyniki wyszukiwania się nie płaci. Dołączenie treści reklamowych do wyszukiwarek Google niesie z sobą pewne koszty. W tym środowisku wszystko koncentruje się na intensywności “klikalności”, czego nie da się już przeoczyć. Wykonanie audytu SEO pozwala wychwycić wszystkie najważniejsze błędy, spowalniające pracę naszej strony. Dzięki niemu oszacowuje się też stopień ryzyka przy procesach optymalizacyjnych. Dokładny i szeroki audyt SEO umożliwi nam cieszenie się z lepszych wyników pozycjonowania Google.

Audyt SEO – jak się go przeprowadza?

Aby audyt SEO został w pełni profesjonalnie wykonany, osoba zlecająca wykonanie na swoim sprzęcie powinna posiadać konto Google Search Console. Za deklarację przystąpienia do audytu nie płaci się. Dzięki audytowi SEO zobaczyć można stan zindeksowania strony internetowej oraz podejrzeć, jakie najczęstsze problemy techniczne stanowią jej główny problem. Audyt SEO ma postawione zadanie przedstawienia określonego raportu. Opiera się on o analizę oraz przetwarzanie bardzo bogatego zbioru informatycznych danych. Wszystkie udostępniane komunikaty dotyczą spraw technicznych, ilości oraz jakości funkcjonujących treści. To od nich przecież zależy jakość komunikatów, stopień przydatności ważnych części systemowych. Korzystający z sieci także mają swoje oczekiwania, których nie można zawieść.

Audyt strony www SEO

Podstawowe elementy audytu SEO, analiza zagrożeń mogących powstać wskutek kopiowania informacji na stronie, analiza kodów i ich poprawności. Czynniki odpowiedzialne za wzrost zainteresowania stroną, ułatwiające kampanie SEO planowane na przyszłość

Audyt SEO stron www

Audyt strony www SEO – z czego jest zbudowany?

  • zespół indeksów współpracujących z googlebotem, są one odpowiedzialne za kontrolowanie stopnia czytelności strony, obserwowanie pracy robotów Google
  • tytuły oraz meta danymi, struktura serwisu z dołączoną nawigacją
  • baza adresów URL ze szczegółowymi parametrami technicznymi
  • artykuły z określoną liczbą i formą słów kluczowych
  • tempo wyświetlania się witryny wraz z jej wydajnością
  • infrastruktura serwerowa, dzięki której każde przekierowanie na inną stronę będzie w pełni bezpieczne
  • elementy User Experience – mają wpływ na jakość ruchu a także jego zmienność
  • profile z linkami zawierającymi odnośniki do strony
  • historia ruchu na stronie i widoczności

Ile może trwać audyt SEO?

Czas przeprowadzania audytu SEO może być bardzo różny. Najszybciej przeprowadza się ten proces na stronach o średniej intensywności bytności w sieci. Najdłużej trwają audyty stron dynamicznych, na których stale i regularnie zamieszcza się nowe treści. Nic w tym dziwnego. Ciągłe umieszczanie plików na witrynie znacznie ją obciąża i niesie ze sobą liczne konsekwencje w postaci błędów technicznych, które pojawiać się będą nawet wtedy, gdy wydawać się nam będzie, że współpracują z nami sami mistrzowie z dziedziny informatyki i pozycjonowania. Zamówienia na audyty SEO są jednymi z najpopularniejszych i najczęściej zlecanych usług w profilach informatycznych. W przypadku, gdy korzystamy z usług zewnętrznej firmy, warto uzbroić się w cierpliwość, często obowiązuje kolejność zgłoszeń.

Raport po audycie SEO

Po przeprowadzonym audycie SEO osoba zlecająca otrzymuje dokument. Najczęściej ma on postać PDF-a przesyłanego drogą mailową. W dodatkowych dokumentach odnaleźć można także linki i inne dane mające wpływ na przeprowadzenie audytu. Dowiedzieć się możemy wiele na temat optymalizowania naszej strony internetowej. Skorzystać możemy z wielu informatycznych rad mogących przyczynić się do jeszcze bardziej dynamicznego rozwoju naszej witryny. Zyskać na tym może np. wygląd naszej strony, ale także prędkość wczytywania się poszczególnych okienek z konkretnych sekcji podziałowych. Optymalizację strony internetowej przeprowadzić dla nas mogą nie tylko programiści. Istotna jest także praca copywriterów oraz marketerów. Następne etapy optymalizacji strony nie są już zaliczane do audytu SEO.

Audyt SEO – proces osobny

Ludzie często mylą pojęcie audytu SEO ze zjawiskiem optymalizacji strony internetowej. Podobnie zresztą jak myli się pozycjonowanie z linkowaniem. Gdy odczyta się i podda analizie treść przygotowanego audytu, zlecający sam może zdecydować, czy dalsze zabiegi optymalizacji wykona w tym samym punkcie informatycznym, czy też gdzieś indziej. Czasami dalsze procesy usprawniające działanie witryny warto powierzyć komuś bardziej doświadczonemu, kto posiada większą i bardziej fachową wiedzę z zakresu SEO. Na szczęście specjaliści SEO bardzo szybko edukują się w swojej dziedzinie, regularnie biorąc udział np. w szkoleniach. Zawód specjalisty SEO w ostatnich latach stał się niezwykle dochodowym zajęciem, zatem nie można się dziwić, że wśród młodych ludzi zapanował tak wielki zapał w kierunku poznawania zasad pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych. Najtrudniej jest wykonać pierwszy audyt SEO. Z każdym kolejnym początkujący specjaliści nabierają coraz większej pewności w działaniu i z czasem mało co jest w stanie ich zaskoczyć.

Ile kosztuje audyt SEO strony www?

Audyt SEO ze wszystkimi jego elementami pod względem ceny może być bardzo zróżnicowany. Wszystko dlatego, iż do tej pory nie ustalono jednakowej stawki za tego typu usługę. Wpływ na cenę za wykonanie audytu ma stopień popularności serwisu, do jakiego się udamy w celu zażegnania technicznego problemu naszej witryny. Wartość usługi zależeć będzie także od stopnia kwalifikacji pracowników danej firmy. W większych miastach zdecydowanie więcej zapłacimy za wykonanie audytu SEO. W mniejszych miejscowościach działają mniejsze serwisy informatyczne, gdzie usługi tego typu są znacznie tańsze, choć równie skuteczne.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Strony internetowe, content marketing, pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www

Agencja Interaktywna Estinet

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa

+48 505 427 506
kontakt@estinet.pl