blog

Jaką platformę e-commerce wybrać?

Założenie sklepu internetowego chodzi po głowie bardzo wielu osobom. Dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce sprawił, że już nie tylko firmy, ale i osoby prywatne decydują się na taki krok. Jedną natomiast sprawą jest wiedza o tym, jak założyć sklep internetowy, a zupełnie czym innym, która platformę do jego obsługi wybrać. Chociaż bardzo trudno wskazać tutaj jedno wiodące środowisko, to jednak kilka platform wiedzie tutaj prym. Bardzo popularne są na przykład sklepy na Prestashop, Magento czy też WooCommerce. Poniżej przedstawiamy krótką charakterystykę każdego z nich.

Prestashop – jeden z liderów wśród platform e-commerce

Prestashop to jeden z najbardziej intuicyjnych oraz prostych systemów na rynku. Jego wyróżnikiem jest modularna budowa, co oznacza, że struktura całego sklepu internetowego może być dopasowana do potrzeb każdego biznesu. Dodatkowo wszystkie moduły Prestashop mogą być w sposób banalnie prosty włączane oraz wyłączane według aktualnych potrzeb. Według opinii wielu osób ma on przewagę w sferze prostoty obsługi panelu administracyjnego na przykład nad Magento. Możliwa jest tu także prosta panelowa optymalizacja SEO, co także jest nie do przecenienia.
Oczywiście trudno w stu procentach kierować się takimi opiniami, dlatego zachęcamy do wypróbowania obu oprogramowań. Z pewnością jednak stawiając sklep na Prestashop nie będziemy zawiedzeni, Z tego środowiska korzystają obecnie zarówno małe, średnie, jak i duże sklepy e-commerce.

Jaką platformę e-commerce wybrać?

Magento – dla gigantów, ale i nie tylko

Czasami standardowe rozwiązania nie zawsze spełniają oczekiwane wymagania. Dzieje się tak często w przypadku dużych sklepów internetowych, które oczekują ponadprzeciętnych rozwiązań. Magento, jako rozbudowana platforma do sprzedaży online daje właśnie taką możliwość. Co jeszcze zadecydowało, że Magento odniosło tak wielki sukces na całym świecie? Otóż trudno zaprzeczyć temu, że jest to obecnie jedna z najlepiej skalowalnych i przyszłościowych platform sprzedażowych. Chociaż wydawać by się mogło, że tak rozbudowane środowisko musi sporo kosztować, to absolutnie tak nie jest. Obecnie Magento oferowane jest bowiem w dwóch wersjach, czyli community oraz commerce. Co bardzo istotne, to obie te wersje możemy dostosowywać pod nasze potrzeby. Wersja community, jako, że darmowa przeznaczona jest dla klientów chcących zapoznać się z architekturą systemu. Prawdziwe możliwości rozwoju oraz optymalizacji otworzą się przed nami, gdy wybierzemy tę drugą. Różnic pomiędzy dwoma opcjami jest dosyć sporo a przykładowe dotyczą zaawansowanych możliwości sortowania, możliwości ustawiania praw dostępu do sklepu dla pracowników, czy też możliwości planowania treści w czasie w sposób nieograniczony.

WooCommerce – dobry i pewny

WooComerce daje możliwość budowy sklepu internetowego w oparciu o CMS WordPress. Podobnie, jak w przypadku pierwszego środowiska, o którym wspominaliśmy, także i tu mamy do czynienia z intuicyjnym panelem administracyjnym. Dużą zaletą WooCommerce jest też jego cena, a właściwie jej brak, gdyż to darmowy moduł. Dzięki temu możliwe jest wdrożenie sklepu internetowego po znacznie niższych kosztach, niż w systemach komercyjnych. Jak przebiega tutaj instalacja? Otóż do prawidłowego połączenia WordPress oraz WooCommerce należy wdrożyć szablon graficzny i dodać odpowiednie moduły pozwalające na przykład na integracje z firmami kurierskimi, czy też płatnościami. Chociaż część opcji jest tutaj płatna, to i tak ta platforma zyskała wielu zwolenników na całym świecie!

Którą platformę e-commerce wybrać? Podsumowanie

Jak łatwo się domyśleć bardzo trudno jest wskazać jednoznacznie to, którą platformę do obsługi e-commerce powinniśmy wybrać. Wiele zależeć tu będzie bowiem od rodzaju prowadzonej przez nas działalności, wielkości sklepu czy też dalszych planów jego rozwoju. Pamiętajmy, że nawet najlepsza i najdroższa platforma sprzedażowa nie zastąpi nam pracy nad optymalizacją strony i ciągłym jej ulepszaniem. Warto więc podchodzić do tego tematu w taki sposób, by system był dla nas jak najbardziej intuicyjny podczas codziennej pracy i byśmy mogli wykorzystać jego możliwości w jak największym stopniu. Inną kwestią jest też to, że tworząc sklep internetowy wcale nie musimy koniecznie opierać się na gotowych rozwiązaniach. Przy obecnych możliwościach programowania nic nie stoi bowiem na przeszkodzie, aby zlecić specjalistom napisanie sklepu od początku. Oczywiście koszt takiej usługi będzie często dość wysoki, lecz w zamian otrzymamy rozbudowane środowisko. Dla mniejszych sklepów może to być jednak pułapką, gdyż, aby efektywnie zarządzać i wdrażać nowości na takim dedykowanym sklepie warto posiadać w firmie własny zespół programistów, na co rzecz jasna nie każdy może sobie pozwolić.

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl