blog

Jak skutecznie pozycjonować branże sezonowe?

Pozycjonowanie produktów z branż sezonowych stawia przed nami o wiele szersze wymagania, niż ten sam proces dokonywany w przypadku dostępności i zapotrzebowania na zjawiska całoroczne. Promując produkty popularne przez 3 – 4 miesiące w roku, przy świadomości dużej konkurencji, trzeba zastosować cały szereg działań marketingowych, aby reklama umieszczana w sieci odniosła planowany skutek. Co należy zrobić, gdy sytuacja produktów sezonowych, zwłaszcza po pandemii i w sytuacji ciągłego zagrożenia, jest tak niepewna?

Typy sezonów i ich wpływ na działania promocyjne

Produkt lub usługę nazywamy sezonowymi w sytuacjach, gdy cieszą się uwagą jedynie przez krótki czas. Zaliczyć do tej grupy możemy obiekty noclegowe nad morzem lub w górach, obiekty zależne od pory roku, sklepy z określonymi produktami, np. okazjonalnymi, świątecznymi. W sezonie – wielki boom i tysiące klientów, poza – totalna pustka. Marketingowcy dzielą więc sezony na:

  • duże, kilkumiesięczne – lato, zima, okres bezpośrednio poprzedzający Boże Narodzenie
  • małe, jednodniowe święta w postaci Walentynek, Dnia Matki, Kobiet, początek i koniec roku szkolnego
  • trendy dyktowane nieoczekiwanie pojawiającymi się zjawiskami, promowanymi zwłaszcza w mediach społecznościowych

Dlaczego pozycjonowanie branż sezonowych wymaga analizowania trendów

Dlaczego pozycjonowanie branż sezonowych wymaga analizowania trendów?

Wzrost zainteresowania naszymi produktami ze sklepu internetowego nie szybuje w górę jedynie wtedy, gdy zauważymy rosnący na koncie kapitał. Proces ten rozwija się znacznie wcześniej, jeszcze na długo przed rozpoczęciem danego sezonu, zwłaszcza w sytuacji, gdy dana branża wyróżnia się sporą konkurencyjnością cen, a wszystkim klientom zależy na tym, by za produkt lub usługę zapłacić jak najmniej. W tej sytuacji wszelkie prace badawcze ułatwić sobie można z pomocą narzędzi Google Analytics oraz Google Trends. Służyć mogą do porównywania wzrostu popytu na przestrzeni ostatnich lat działalności sklepu. Wpisywanie fraz w wielu narzędziach analitycznych pozwala na łatwe odczytywanie skali zapotrzebowania wśród grup docelowych w różnym wieku.

Podstawy pozycjonowania branż sezonowych

Zabierając się za pozycjonowanie branż sezonowych, musimy pamiętać o tym, że:

  • dla oczekiwanego efektu procesy analityczne przeprowadzać powinniśmy na kilka miesięcy przed faktycznym rozpoczęciem sezonu, dzięki temu utrzymamy rękę na pulsie oczekiwań naszych odbiorców i będziemy mogli także lepiej do sezonu się przygotować, profesjonalnie dopracować ofertę kierowaną do odbiorcy
  • posezonowe rabaty często jeszcze bardziej potrafią zachęcić do skorzystania, aniżeli w trakcie samego sezonu
  • nie poleca się podpisywania umów na SEO zaraz przed rozpoczęciem sezonu, powinna być przeprowadzona minimum 4 miesiące wcześniej, aby wszystkie prace analityczne przyniosły spodziewany efekt

Darmowe bonusy przy pozycjonowaniu

Umieszczając reklamy w mediach społecznościowych i na wszelkich innych stronach mogących wypromować nasz sklep internetowy, powinniśmy zwrócić uwagę na to, iż dyskretne bonusy w postaci darmowych produktów zawsze zachęcają do skorzystania z proponowanej oferty. Bonus wcale nie musi być czymś nad wyraz imponującym. W przypadku promowania lokalu noclegowego kuszące mogą się okazać darmowe śniadania, sklepy internetowe mogą do każdego zamówienia dołączyć jakiś produkt gratis. We wszelkich reklamach warto umieszczać takie informacje, ponieważ pełnią one rolę swoistego wabika na klientów.

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www