blog

Istotne czynniki rankingowe w pozycjonowaniu stron www

Na jakość pozycjonowania w Google wpływać może wiele czynników. Spróbujmy im wszystkim przyjrzeć się nieco bardziej z bliska. Do najważniejszych elementów mających wpływ na procesy pozycjonujące stronę internetową należą:

  • sprawdzona domena
  • umiejętne stosowanie słów kluczowych nie tylko w treściach trafiających na stronę
  • interesujące i przyciągające szeroką uwagę treści publikowane w serwisie
  • optymalizacja
  • umiejętne korzystanie z linków

Dlaczego sprawdzona domena jest ważnym rankingowym czynnikiem?

Historia naszej domeny będzie miała ogromne znaczenie w całym procesie pozycjonowania. Dobrze więc będzie sprawdzić przed przystąpieniem do pozycjonowania, ile domena ma lat i z jakich linków pod kątem jakości do tej pory korzystała. Znaczenie dla pozycjonowania mieć będą wszystkie zabiegi przeprowadzone na domenie w ciągu ostatnich lat. Jeśli domena długo pozostawała bez edycji i zmian treści bez linków – nie będzie to wcale znaczyło, że jest pod jakimkolwiek względem lepsza od domeny zupełnie nowej. Jeśli chcemy dobrze dbać o pozycjonowaną stronę, powinniśmy kontrolować przepływ linków, a także uciekać kar, które najczęściej mają postać filtrów oraz banów.

czynniki rankingowe - Pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron www a właściciel danej domeny

Jeśli postanowiliśmy odkupić domenę od wcześniejszego właściciela, możemy przeprowadzić proces kasowania dotychczasowej historii. Usunięciu ulegną linki przychodzące i prowadzące do adresu. Jako nowi właściciele będziemy zmuszeni tworzyć historię domeny od podstaw. Pozycja rankingowa może być zależna od ukrywania danych personalnych właściciela domeny. Może dojść do sytuacji, że na podstawie algorytmów właściciel zostanie wzięty za spamera. Wszelkie działania w sieci zaczną być monitorowane w celu eliminacji każdego nielegalnego kroku.

Wpływ słów kluczowych na pozycjonowanie

Słowa kluczowe w pozycjonowaniu spełnią swoje zadanie, jeśli będa odpowiednio dobrane. Do grupy kolejnych elementów o silnym wpływie na pozycjonowanie należą także tytuły i podtytuły dla danych treści. Strona będzie pozycjonowała się znacznie lepiej, jeśli słowa kluczowe znajdą się w tytułach i nagłówkach. Słowo kluczowe także w opisie strony jest dzisiaj niezbędne, by mogła ona trafić na czoło wyników pracy wyszukiwarek. Adres URL charakteryzować powinna przejrzystość oraz bezpośrednie skojarzenie ze słowem kluczowym.

Artykuły na stronach internetowych

Fachowo nazywane są treściami. Tylko treści wysokiej jakości są w stanie optymalnie wypozycjonować daną stronę internetową. Umieszczając treści pozycjonujące na stronie internetowej, trzeba pamiętać o tym, że:

  • powinny być napisane z dbałością o język, składnię, interpunkcję, gramatykę i ortografię
  • wszystkie teksty powinny być oryginalne, tzn. nie powinny być zamieszczane na innych stronach
  • kopiowanie treści z innych witryn i umieszczanie ich na swoje stronie internetowej może zniszczyć nawet najlepiej zapowiadającą się witrynę w rankingach wyszukiwania
  • treści uzupełniające do wcześniejszych zawsze działają zachęcająco na potencjalnego czytelnika
  • ważne jest regularne aktualizowanie treści, wprowadzanie nowych artykułów, pozwalają one utrzymać ruch na stronie
  • Google bardzo dobrze odbiera wymianę całych grup artykułów
  • artykuły w założeniu nie powinny być jednym blokiem tekstu, trzeba stosować podziały i odstępy pomiędzy kolejnymi wątkami
  • im więcej podtytułów w treści – tym lepiej, standardowa ilość to 3 podtytuły w tekście o objętości średnio 3000 znaków ze spacjami

Pozycjonowanie plus optymalizacja

Zoptymalizowanie poszczególnych części strony ma szerokie znaczenie dla pozycjonowania. Trzeba zwracać baczną uwagę na tempo ładowania się strony. Czas wczytywania się treści html badają także najpopularniejsze wyszukiwarki. Aby sprawdzić szybkość ładowania witryny, trzeba zaopatrzyć się  w odpowiednie narzędzia. Optymalizowanie grafik na stronie z dobieraniem rozmiaru oraz nazwy mogą być wykonywane automatycznie, dzięki czemu zaoszczędza się czas. Optymalizując stronę pod kątem pozycjonowania wskazane jest także branie pod uwagę mapy strony, mającej wpływ na indeksowanie witryny. Dzięki temu roboty z wyszukiwarki mają lżejszą pracę nawigacyjną na obszarze strony. Trzeba też nakreślić cel funkcjonowania wszelkich podstron w serwisie.

Pozycja w Google – zależność od linków

Każdy szanujący siebie i swoją pracę pozycjoner wie, jak duże znaczenie dla pozycjonowania ma pozyskiwanie linków. W zdobywaniu linków należy jednak wykazywać się pewnym rodzajem ostrożności, ponieważ przez nieuwagę możemy wyrządzić więcej szkody niż pożytku w kwestii promowania powierzonej nam strony internetowej. W przypadku linków wychodzących trzeba zwrócić uwagę na moc witryny, do której linki te będą wiodły. Jeśli pod kątem SEO linki po otwarciu będą w pełni wartościowe – wszystko w porządku. Nasza strona tylko na tym zyska. Ilość linków wychodzących z naszej strony powinna być jednak ograniczona. W przeciwnym wypadku zamiast windować się w wynikach wyszukiwarek, poszybujemy zdecydowanie w dół. Później odzyskiwanie utraconej pozycji zabierać nam będzie bardzo wiele czasu. Tak pokrótce prezentują się zasady linkowania zewnętrznego.

Linkowanie wewnętrzne oraz czynniki niewidoczne

Wewnętrzne linki, trafiające z kolei na obszar naszej strony – także są istotną częścią pozycjonowania marki w sieci. Mają one ogromny wpływ dla znaczenia wszystkich podstron funkcjonujących na naszej witrynie. Tutaj ilość linków także powinna zostać poddana ograniczeniom. Linki ze stron o wysokiej jakości i dopracowaniu pod kątem SEO podniosą pozycję naszej witryny w sposób zdecydowany i silnie widoczny. Bardzo dobre efekty przynosi proces linkowania z podstron prosto na stronę główną. Dzięki temu łatwiejsza będzie też ocena naszej strony przez pracujące dla Google roboty. Gdy już wyważymy proporcję, jaką trzeba zachować przy umieszczaniu linków wewnętrznych oraz zewnętrznych możemy odpowiednio zabezpieczać naszą stronę. Nie wszystkie czynniki rankingowe pod pozycjonowanie są jawne, wiele z nich dopiero czeka na odkrycie. Najszybciej poznają je ci, dla których SEO jest pasją, a nierzadko także sposobem na życie!

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl