blog

Google Ads – najpopularniejsze formy konwersji

Konwersja w Google Ads to określony typ działania, mający w założeniu doprowadzić nas do finalizacji komercyjnego zamówienia produktu lub usługi. Bez zjawiska konwersji większość reklam w Google Ads by przepadło w przedbiegach, tym bardziej, że każdego dnia da się ich zauważyć co najmniej setki Konwersja w dużym stopniu może być zależna od skuteczności przeprowadzonego wcześniej pozycjonowania. Wbrew pozorom, narzędzia i działania tego typu są ze sobą ściśle powiązane.

Konwersja Google Ads – reakcja na reklamy, dostęp do ofert, zamówienia

Nie da się określić jednego, sprawdzonego dla wszystkich przypadków typu konwersji. Każdy projekt jest inny i tak naprawdę prezentuje osobne rozwiązania na dotarcie do większej ilości informacji i wejście w określony biznes. Powszechnie za konwersję uznaje się takie czynności jak:

  • rezerwowanie pobytu
  • zapisywanie się do newslettera, aby otrzymywać wszelkie aktualne informacje na temat danej oferty, przez maila
  • rejestrowanie się na stronie, która akurat w danym momencie nas zainteresowała
  • podawanie w paskach kontaktowych naszego osobistego maila wraz z numerem telefonu
  • wielokrotne odwiedzanie tych samych witryn, z liczną ilością podstron
  • długie przebywanie na określonej stronie internetowej
  • kliknięcie na dane, nazwę firmy, nr telefonu, adresy
  • stworzenie swojego indywidualnego konta na danej witrynie
  • przesłanie formularza w celu większego zainteresowania ofertą i gotowości do skorzystania z niej
  • różnorodne transakcje, także finansowe

Konwersja Google Ads

Konwersja w Google Ads – co do niej prowadzi?

Aby konwersja w Google Ads mogła się dokonać, konieczne jest stosowanie licznych bodźców internetowych, mających na celu przekierowanie odwiedzającego właśnie na takie witryny, a nie inne. Jest to zatem narzędzie o silnym nacechowaniu komercyjnym, ponieważ wszelkie kliknięcia i reakcje na komunikaty mają się przełożyć na powiększenie kapitału firmy oferującej produkty lub usługi. Im większe zróżnicowanie narzędzi prowadzących do konwersji, tym większe prawdopodobieństwo szybkiego stworzenia szerokiej rzeszy klientów zainteresowanych komercyjnymi propozycjami.

Konwersja w Google Ads – forma komunikatu

Formy prowadzące do zatwierdzenia konwersji przybierają dziś bardzo różną formę. Niegdyś do konwersji w Google Ads dochodziło już po jednym kliknięciu na podkreślony i oznaczony nieco grubszą czcionką i kolorem tekst. Takie komunikaty jednak dość często bywały ignorowane, a zarządcy stronami oraz pozycjonerzy nie mogą sobie pozwolić na zbyt duże straty. Najskuteczniejsza konwersja zachodzi w sytuacji przekierowania za pomocą graficznej ikonki, umieszczonej w odpowiednio widocznym miejscu. Internet sprawił, że staliśmy się jeszcze bardziej wyczuleni na formy wizualne, projektowane w publicznej przestrzeni. Szybciej zainteresuje nas reklama z bogactwem kształtów i kolorów, ciekawą kompozycją artystyczną, aniżeli komunikat oparty wyłącznie na tekście. Ta zasada dotyczy także reklamy w sieci. Konwersja drogą przekierowań z ikonek, animacji czy nawet emotikonów odbywa się najszybciej.

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www