blog

Geolokalizacja w Google – co to jest?

Geolokalizacja w Google pozwala usprawnić szereg licznych działań zachodzących w trosce o lepszy poziom komunikacji z klientem. Znajomość geolokalizacji danego użytkownika sieci daje szansę uściślenia potrzeb grupy docelowej, do której kierujemy się z produktem lub usługą jako właściciele stron internetowych. Prowadząc działalność w oparciu o e – commence, wygodnie jest wiedzieć i widzieć, jakie potrzeby mają osoby, z którymi być może nawiążemy współpracę.

Geolokalizacja – ścisły związek z pozycjonowaniem stron www

Geolokalizacja w praktyczny sposób łączy się z zabiegami pozycjonowania, zarówno pod kątem typowo komercyjnym jak i logistycznym. Pozwala ułatwić codzienne funkcjonowanie prywatnym stronom o małym zasięgi i witrynom firmowym. Wszyscy klienci korzystający z zasięgi geolokalizacji, nawet, jeśli przebywają w danym miejscu po raz pierwszy, w znaczeniu miasta, w mgnieniu oka znajdą siedzibę firmy, z której propozycji chcieliby skorzystać. Mogą być to firmy typowo usługowe, naprawcze, a także lokale gastronomiczne oraz obiekty związane z lokalnymi atrakcjami, np. place zabaw czy dyskoteki. Dzięki geolokalizacji na mapie miast znaleźć można nawet najbardziej niepozorne budki z kebabem. Dokładność tego narzędzia z roku na rok coraz bardziej zachwyca.

Geolokalizacja – ratunek przed nieudanym pozycjonowaniem

Geolokalizacja może pomóc stronie internetowej uporać się ze zbyt niskimi wynikami pozycjonowania, które najczęściej spowodowane są niewłaściwym dobieraniem słów kluczowych, a także nieregularnym monitorowaniem. Działań marketingowych, jakie mamy szansę wdrożyć, przy użyciu geolokalizacji jest naprawdę wiele. Jeśli dany użytkownik sieci znajduje się w określonej lokalizacji, może sugerować się reklamami pojawiającymi się przy okazji prezentacji firm, które znajdują się w bliskim odstępie. Reklamy na zasadzie algorytmu szybko dopasowują się do oczekiwań, a także rodzaju zainteresowań użytkownika sieci. Geolokalizacja Google weźmie pod uwagę także częstotliwość odwiedzin na danych stronach, by na czas dostarczyć reklamy ofert jakie mogłyby nas zainteresować. Nie trzeba już spędzać wielu godzin na szperaniu w necie, ponieważ narzędzie samo za nas rozwiązuje całe mnóstwo spraw!

Geolokalizacja Google – przy wyrażeniu zgody

Za naszą zgodą, Google operować może danymi w taki sposób, aby wszyscy reklamodawcy mogli zwiększyć ruch na swoich stronach i ocenić skuteczność prowadzonych kampanii marketingowych. Na specjalne życzenie dany użytkownik Google może otrzymać także reklamy kierowane tylko i wyłącznie do niego, o ściśle spersonalizowanym charakterze. Wtedy jako potencjalny konsument, możemy poczuć się jako część elity. Osobiste reklamy kierowane pod nasz adres można także wyłączyć, ale wtedy działanie algorytmów Google też będzie ograniczone, automatycznie zmniejszy się liczba trafnych ofert reklamowych, mieszczących się w naszej niszy.

Geolokalizacja Google – czy jej poziom zależy od miejsca?

Przebadano, że witryny poddane geolokalizacji mogą mieć różne pozycje w wynikach wyszukiwania, gdzie główny czynnik stanowi lokalizacja osoby lub przedsiębiorstwa czy miejsca, którego docelowo ktoś w różnych celach szuka. Same słowa kluczowe nie usprawnią poszukiwań. Należy wziąć pod uwagę lokalizację wraz z naszymi osobistymi cechami, które nierzadko są w stanie nakreślić znacznie pełniejszy obraz, niż same frazy. Jeśli danego miejsca z jednego miasta szukać będziemy podczas przebywania w dwóch różnych miejscowościach – wyniki, a raczej pozycje w wyszukiwarkach także będą odmienne. Różnice zauważyć możemy także w przypadku poszukiwań na komputerze stacjonarnym lub smartfonie. Również i tutaj pozycje się ze sobą nie pokrywają. Na pierwszy plan promocji w Google idą zawsze przedsiębiorstwa o zasięgu lokalnym, nie można zapominać o istotnym wpływie adresu IP. Geolokalizacja IP pomocna jest w wykrywaniu przestępstw, zwłaszcza o zasięgu międzynarodowym. Z jej pomocą ekspresowo wykrywa się takie czynniki jak np. kod pocztowy, region, miasto, współrzędne geograficzne, strefę czasową, kody telefonii komórkowej i wiele innych.

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl