Strona internetowa twojej firmy ma tylko jeden cel – przyciąganie potencjalnych klientów. W Internecie roi się od portfolio z doskonałymi pracami, część z nich jest jednak zupełnie nieznana użytkownikom sieci. Blog firmowy jest coraz częściej stosowaną formą marketingu , bo przynosi markom bardzo wymierne korzyści przy stosunkowo niewielkim nakładzie pracy.
Podnieś swoją pozycję w wyszukiwarce
Pisanie firmowego bloga ma duży wpływ na budowanie pozycji strony www w wyszukiwarce internetowej. Roboty Google bardzo dobrze indeksują wpisy na blogu, pozycjonując je na frazy, które potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarce (tzw. „długi ogon fraz kluczowych”). Dodatkowo, wyszukiwarki premiują pojawiające się na stronie aktualizowane i świeże treści. Regularne umieszczanie wpisów daje sygnał, że witryna rozwija się i jest automatycznie przesuwana w górę rankingu.
Kreuj swój wizerunek eksperta
Postawienie się w sytuacji klienta, pomoc w rozwiązywaniu jego problemów i odpowiedź na pytania natury technicznej, może skutkować zwiększeniem stopnia spełniania oczekiwań klienta. Pozwala spojrzeć na oferowane usługi od zupełnie innej strony i może przyczynić się do usprawnienia konkretnych mankamentów produktów oferowanych w ofercie.
Tworząc bloga, ustawiasz się na pozycji eksperta w danej branży, co ma znaczący wpływ na budowanie zaufania do Twojego produktu i Twojej wiarygodności. Użytkownicy mają tendencję do wybierania produktów, którym ufają i uznają za wiarygodne.
Nowe metody komunikacji z klientem
Prowadzenie bloga jest zupełnie nowym sposobem na budowanie długotrwałych relacji z klientem, daje możliwość przedstawienia oferowanych usług w sposób, który zwraca uwagę na wymierne korzyści z ich stosowania. Tworzy doskonałe pole do dyskusji i zadawania pytań, kreując w ten sposób zaangażowanie użytkowników.
Dobra kampania marketingowa oparta o firmowego bloga to nie tylko doskonały sposób promocji pozwalający zwiększyć sprzedaż. To także narzędzie znacznie rozszerzające zasięg promocji firmy, pozwalające wykorzystać pełny potencjał domeny w zakresie pozycjonowania. Należy jednak zawsze pamiętać, że są to działania wymagające czasu oraz systematyczności.
Skuteczny content marketing -dowiedz się więcej?
Potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu firmowego bloga?