Przez wielu wykwalifikowanych znawców pozycjonowania stron www narzędzie Ahrefs nazywane jest “kombajnem seo”. Wcześniej jego miejsce wśród najczęściej wykorzystywanych narzędzi we współczesnym pozycjonowaniu zajmowała aplikacja Majestic. Została ona wyparta przez Ahrefs dzięki szybkiemu tempu rozwoju. Dzięki temu można cieszyć się dodatkowymi metodami wspierania seo. Ahrefs optymalnie tworzy analizę linków, z jego pomocą można także badać działanie słów kluczowych, audytów wraz ze szczegółowym monitorowanie poszczególnych pozycji.Jeśli jako początkujący seowcy możecie wybrać tylko jedno narzędzie – wybierzcie właśnie Ahrefs!
Ahrefs – wiele narzędzi w jednym!
Trzonem całej aplikacji jest Ahrefs Site Explorer. Strona główna Site Explorera prezentuje nam informacje w formie podglądu. Dane znajdziemy w trzech podstronach:
- profilu linków
- wyszukiwaniu organicznym
- płatnym wyszukiwaniu
Z czego składa się Ahrefs?
Badając poszczególne elementy, musimy wyróżnić:
- Ahrefs Rank – ocenę mocy profilu linków z witryny
- UR – url rating
- DR – domain rating – ocenę jakości linków wiodących do strony, ilości linków prowadzących do strony
- reffering domain – liczbę domen linkujących do badanej strony, słowa kluczowe o organicznym charakterze
Podsumowanie profilu linków
Znajdziemy w nim wszelkie dane pozyskane w trakcie upływającego czasu. Informacje te czyta się najwygodniej w formie wykresu. Możemy przyjrzeć się wykresom Ahrefs Rank, liczbie odsyłających domen oraz stron, zauważyć możemy także nowe oraz utracone domeny wraz z nowymi i utraconymi linkami zwrotnymi. Do tego jeszcze rozszerzenia domen linkujące w kierunku strony analizowanej z anchorami tekstowymi.
Czym są linki zwrotne w Ahrefs?
Linki zwrotne w Ahrefs podzielone zostają na nowe, utracone oraz uszkodzone. Najlepiej właśnie w Ahrefsie sprawdza się, skąd konkurencyjne firmy zdobywają linki na własną promocję. Dane z łatwością można eksportować w celu wykonania jeszcze bardziej szczegółowych analiz. Do ich przeprowadzania stosuje się kolejne narzędzia. Można pokusić się o wypróbowanie Clusteric Auditior – jest bardzo chwalony w branży seo. Pozwala na szybkie sprawdzenie tego, co pozyskaliśmy i co straciliśmy na przestrzeni ostatnich dni, tygodni czy miesięcy. Na podstawie tego narzędzia łatwiej udaje się zauważyć rytm pojawiania się linków na stronie. Weryfikacja wszystkich znikających elementów pozwoli odpowiedzieć na pytanie, dlaczego przydarzyło się to właśnie nam.
Ahrefs – łatwe filtrowanie linków w każdej chwili!
Linki filtrujemy w oparciu o ich rodzaj, typ platformy, gdzie je pozyskano, a także język tworzenia treści. Linki z najbardziej egzotycznych krajów, o charakterystycznym języku, powinny wzbudzić w nas większą uwagę, ponieważ w dużej mierze okazują się być najzwyklejszym spamem. Filtrowaniu mogą zostać poddane także nagłówki. Filtrowanie umożliwia zdobycie informacji o tym, które linki są najsilniejsze dla strony poddanej analizie. Później prace nad taką stroną są już znacznie łatwiejsze