blog

Co to jest filtr algorytmiczny i kiedy Google go stosuje?

Filtr algorytmiczny jest rodzajem pewnej kary. O jej nałożeniu informuje Google Search Console. Przejawia się w spadku ilości odwiedzin na stronie oraz osłabionej pozycji w TOP 10 w wyszukiwarce. Postawienie właściwej diagnozy wraz ze znalezieniem właściwej metody w celu rozwiązania problemu zajmuje wiele czasu. W wielu kręgach informatyków bardziej eleganckim stwierdzeniem jest określenie “rekalkulacji wyników”, co pozwala nieco zmniejszyć odium, ale tylko w teorii.

Filtr algorytmiczny – kto jest odpowiedzialny?

Nie znajdziemy go wśród narzędzi dostosowanych do pełnienia ról “kar ręcznych”. Jego wprowadzeniem zajmują się wyszukiwarki, metodą automatyczną. Następstwa zauważalne są przy dokonywaniu analiz statystyk stron i przy wizytach na stronach.

Czy stosowanie linków może być przyczyną pojawienia się filtru algorytmicznego?

Filtr Google może być konsekwencją linkowania w serwisie, zwłaszcza w sytuacji, gdy ruch na stronie zaczął już szwankować, a pozycja leci z góry na dół. Ewentualna kara dotyczy wszystkich fraz kluczowych wcześniej zastosowanych. Od tej chwili witryna zmagać się musi z postępującym spadkiem ruchu. Strona narażona jest także na wpływ zjawisk częściowych, spadek ruchu może mieć miejsce tylko w pewnym stopniu, tak samo ze spadkiem pozycji. Często wszystkie te zjawiska łączą się w całość. Filtr Google kontrolować będzie linkowanie kluczowych fraz do momentu, gdy nie ulegnie zmianie profil linków. Konieczne staje się edytowanie starszych linków, gdzie frazy zmienia się na nowsze i bardziej aktualne. Adresy URL bardzo ułatwiają tu pracę.

Filtr Google przy słabszym linkowaniu

Najwięcej pracy czeka informatyków w sytuacji, gdy przy całej różnorodności anchorów wykorzystywane linki pochodziły z witryn o niskiej jakości. W takiej sytuacji trzeba dać sobie wiele czasu na naprawienie szkód. Na wymianę profili linków poświęcić trzeba będzie kilka miesięcy – i to w najlepszym wypadku. Można zbudować kolejny, osobny serwis. Jest to możliwe, jeśli:

  • usuniemy precle
  • przygotujemy disavov
  • odetniemy dostęp rotacyjnym SWLom
  • zdobędziemy linki wyłącznie ze źródeł godnych zaufania

Są to działania niezwykle podobne do tych, które stosuje się w ręcznym filtrowaniu. Pierwsze rezultaty możemy zaobserwować po kilku miesiącach, zatem trzeba się uzbroić w spore pokłady cierpliwości.

Wyindeksowanie w Google – dlaczego?

Na kary Google najbardziej narażone są te sklepy internetowe, w których nie można za bardzo zmieniać opisów produktowych z uwagi na panujące prawo. Sprawa ta dotyczy najczęściej sklepów sprzedających leki i suplementy, wszelkiego rodzaju aptek internetowych. Problem rozwiązuje się najczęściej poprzez przebudowę kategorii sklepu, aby optymalizacja mogła przebiegać bez usterek i żeby można było na stronie sklepu wrzucić bogatsze pod kątem treści opisy, oczywiście razem z optymalnymi frazami. Do tego dołączyć należy jeszcze optymalizację kart produktowych wraz z linkowaniem wewnętrznym. Nie zaszkodzi też zainwestowanie w serwisy satelitarne z ciekawie opracowanym contentem. Dla działalności sezonowej w sieci proponuje się też zaplecza szybkiego sortu. Nie warto kopiować cudzych opisów, ponieważ filtr Google jako niezwykle czujne narzędzie, ekspresowo wyłapuje takie wpadki.

Filtr algorytmiczny Google – ostrożnie z programami stowarzyszeniowymi

Według przeprowadzonych statystyk, to właśnie programy stowarzyszeniowe i partnerskie uznawane są za najczęstszy powód kar w Google. Dlaczego tak się dzieje? Do filtru ręcznego dochodzi powiadomienie, że jakość jest zbyt niska. Zdarzyć się też może, że filtr nałożony będzie za program partnerski, ale bez opcji ręcznej. Spadek widzimy w pozycjach fraz oraz w ruchu. Filtr w tej sytuacji nałożony jest na całą witrynę, najczęściej o niskim stopniu rozbudowania contentu oraz grafiki.

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl