blog

Audyt stron internetowych w agencjach SEO vs. Audyty darmowe automatyczne

Poznaj oba typy audytów, ich plusy i porównaj je!

Audyt SEO stron internetowych to bardzo korzystny proces dla witryny i jest podstawą wszystkich dalszych działań związanych z pozycjonowaniem. Wiele osób zastanawia się jednak jak typ audytu wybrać — darmowy automatyczny czy płatny wykonywany przez agencję SEO. W tej decyzji z pewnością pomogą informacje na temat obu wersji audytu i ich korzyści. Poniżej przedstawiamy i dokładnie opisujemy audyty automatyczne jak i te wykonywane przez specjalistów. Podpowiadamy również, który warto wybrać w konkretnym przypadku.

Audyt SEO stron internetowych

Audyty wykonywane przez agencję SEO

Audyty SEO stron www wykonywane przez agencje SEO są realizowane przez pracowników danej agencji — specjalistów. Sprawdzają oni samodzielnie wszystkie elementy strony, interpretują wyniki oraz używają zaawansowanego oprogramowania zarówno dostępnego komercyjnie jak i tego autorskiego. Audyty takie możemy zamówić w każdej agencji SEO oraz u specjalistów prywatnych. Czas ich trwania oraz zakres są różne w zależności od rodzaju pracy, oferty czy możliwości danej agencji. Z audytów SEO w agencjach możemy korzystać, niezależnie nie będąc klientem i nie korzystając z usług pozycjonowania w danej agencji.

Pierwszym plusem audytu wykonywanego przez agencje SEO jest jego dokładność. Audyty takie sprawdzają wszystkie standardowe elementy witryny, jak i elementy niestandardowe czy rozwiązania, których nie można ująć czy przewidzieć w porównaniu do audytów automatycznych. Wykonywanie audytu przez żywych specjalistów daje też bardziej miarodajne wyniki. Mogą oni interpretować otrzymane informacje i opisywać stronę w sposób przemyślany. W wielu sytuacjach będzie to np. zmniejszenie lub zwiększenie roli danego czynnika, które będzie działał poprawnie wbrew suchym faktom, a którego nie mogą zagwarantować automaty, gdyż nie interpretują wyników.

Bardzo ważnym elementem i plusem audytów wykonywanych przez agencje SEO jest feedback. Informacje zwrotne dotrą do nas w szczegółowej i dobrze opracowanej formie. Będą nieprzedstawione zarówno statystycznie jak i w formie opisów czy rekomendacji. W taki sposób otrzymamy dużo więcej przydatnych informacji aniżeli w raporcie generowanym przez roboty automatycznie. Współpracując z agencją SEO lub inną, która wykonuje audyt, będziemy mogli również zlecić jej prace czy uzyskać informacje o polecanych agencjach. Wykonanie audytu przez specjalistów z pewnością jest dokładniejsze i pozwala na ściślejszą współpracę przy rozwijaniu witryny. Sporym plusem audytów wykonywanych przez agencje jest też możliwość ich elastycznego zamówienia. Możemy ustalić ze specjalistami zakres audytu lub określić sekcje, które należy sprawdzić dokładniej. Dzięki temu większe dopasowanie audytu do naszej witryny internetowej sprawi, że uzyskamy więcej korzyści i będziemy mogli naszą witrynę internetową rozwijać szybciej. Na rynku istnieje też wiele agencji SEO czy specjalistów prywatnych, u których możemy zamawiać audyty bardzo prosto i szybko. Również różny zakres ofertowo cenowy sprawia, że możemy dobierać poszczególne opcje zgodnie z naszym portfelem i możliwościami finansowymi.

Audyt SEO stron internetowych automatyczne

Audyty automatyczne w internecie to audyty przeprowadzane w specjalnych serwisach www. Polegają one na wklejeniu adresu strony i otrzymaniu raportu. Audyty takie są przeważnie darmowe. Efektem audytu jest otrzymanie raportu składającego się z graficznych i opisowych części poszczególnych elementów witryny. W sieci istnieje wiele serwisów, które oferują wykonanie bezpłatnego audytu strony internetowej. Nie są one zobowiązujące.

Pierwszym plusem audytów automatycznych przeprowadzanych przez roboty w sieci jest ich cena. Są one darmowe, więc możemy wykonywać ich dowolną ilość na różnych serwisach niezależnie czy posiadamy na ten cel budżet. Jest to doskonałe narzędzie monitorujące, dzięki któremu możemy na bieżąco sprawdzać sami statystyki witryny czy je weryfikować kilkoma równoczesnymi testami. Informacje takie będą miarodajne i będziemy mogli określać na bieżąco bez wydawania sporych środków dane naszego serwisu. Samo przeprowadzanie audytu jest bardzo szybkie i proste. Nie musimy znać się na IT czy SEO oraz poświęcać dużych ilości czasu na kontaktowanie się z agencjami SEO. Audyty automatycznie dostarczają w większości przypadków również zrozumiałych i jasnych danych wraz z krótkim komentarzem co należy usprawnić. Nie są to dokładne wytyczne, ale znając problem na podstawie automatyczny audytów SEO, można skupić się na sektorach strony, które nie działają najlepiej. Plusem audytu automatycznego — mniej dokładnego jest brak konieczności posiadania dostępu do strony internetowej. Wykorzystując ten minus i plus zarazem, możemy prześwietlać strony internetowe konkurencyjnych serwisów za darmo, nie zlecając szpiegowskiej misji agencjom SEO. Porównując nasze statystyki z serwisami konkurencji, możemy na bieżąco reagować i działać dużo bardziej świadomie.

Który audyt SEO stron internetowych wybrać?

Znając już plusy i korzyści obu typów audytów stron internetowych, warto też odpowiedzieć na pytanie, który z nich wybrać. Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, a zależy ona od wielu czynników. Będzie to np. przeznaczenie audytu, który chcemy wykonać, nasz budżet, czy typ i rodzaj naszej strony internetowej. Audyty automatyczne na serwisach www warto wykonywać gdy nie posiadamy zbyt wielu środków na rozwój witryny i lepiej zostaną one spożytkowane bezpośrednio na działania przy stronie. Audyty takie są dobrym wyborem do regularnego i częstego monitorowania strony np. cotygodniowo i sprawdzania agencji SEO, która zajmuje się naszą witryną. Audyty wykonywane przez agencje SEO i specjalistów będą najlepszym wyjściem w kluczowych momentach dla witryny. Będzie to jej zakup, rozpoczęcie pozycjonowania, zlecenie pracy pozycjonerskiej nowej agencji czy nagłe problemy z witryną. Dokładny audyt da w takiej sytuacji znacznie lepsze efekty niż ten automatyczny i pozwoli działać skutecznie. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest umiejętne wykorzystywanie obu typów audytów — autonomicznego i agencyjnego co może dać bardzo dobre rezultaty i pośrednio wpływać na lepsze pozycjonowanie strony www.

  • Szukasz dodatkowych informacji?

    Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Agencja Interaktywna Estinet - Warszawa

Pozycjonowanie stron www Warszawa, audyty SEO stron www, obsługa stron www


ESTINET

ul. Jana Kazimierza 64/187
01-248 Warszawa


tel. 505 427 506
kontakt@estinet.pl